Beantwoord

Wel wifi, geen internettoegang

  • 15 May 2020
  • 3 reacties
  • 136 keer bekeken

Ik heb sinds begin dit jaar het probleem dat mijn apparaten wel met WiFi verbonden zijn, maar geen internettoegang hebben. Het betreft de Huawei p10 en p30, Samsung a5 en s10, chromebook Acer spin15. Normaliter als ik op mijn Huawei's de netwerk instellingen reset was het probleem (tijdelijk) opgelost. Sinds kort heb ik 2 WiFi versterkers want het signaal was ook niet goed, maar daar ligt het niet aan want het probleem doet zich voor met en zonder deze versterkers. Modem reset werkt net als de reset op mijn Huawei’s, tijdelijk. Heeft iemand een permanente oplossing? En hoe kan überhaupt plots dit probleem zich voordoen, zonder dat er iets gewijzigd is qua situatie (geen andere experiabox, niet verplaatst, alle devices werkten voorheen vlekkeloos, zelfs allen tegelijk ging prima)?

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 22 May 2020, 14:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Mikey2385, wel WiFi geen internet dus. Je houdt dus wel verbinding, maar alleen het internet valt weg. Valt ook het internet via de kabel weg? Of is het puur de WiFi? Zo ja, heb je de Wifi Manager al doorlopen? Zo ja, wat kwam daar uit als conclusie? We hebben ook een topic waar nog meer tips staan om problemen met WiFi op te lossen. Zou je die door willen nemen? Ik hoor graag of dat helpt. Zo niet, laat dan hier zo duidelijk mogelijk weten wat je bevindingen zijn, dan help ik je graag verder.

Hoi @Bart_Z , bekabeld geen problemen. WiFi manager doorlopen en de gratis versterkers gekregen en geïnstalleerd. Dit heeft het signaal door het hele huis verbeterd. Maar ik zie in mijn telefoon staan “verbonden, geen internettoegang”. Heb mijn Mac adres etc al gecheckt, maar het gekke is ik heb al 7 jaar geen probleem gehad en opeens deed in februari / maart dit probleem zich voor. Zonder dat er iets was veranderd in de situatie.

Reputatie 7
Badge +20

Dat is erg bijzonder. Heb je het netwerk ook al eens van je telefoon vergeten, toestel even uit en weer aan om deze opnieuw in te stellen? Kun je het ook niet koppelen aan een update of iets? Dat het probleem sindsdien speelt?

Wel fijn dat de WiFi verder in huis een stuk beter is. Die vooruitgang is geboekt.