Vraag

Wel WiFi, geen internetverbinding

  • 22 July 2023
  • 7 reacties
  • 234 keer bekeken

Ik heb sinds een aantal weken geen internetverbinding. Als ik de stappen van KPN Servicetool doorloop, blijkt dat er inderdaad een probleem is met mijn internetverbinding. Ik heb een KPN Box 12b; het WiFi lampje doet het en is groen, het internet lampje is groen en knippert. De DSL (grijze) kabel zit goed in het modem, ik heb ‘m al meerdere malen opnieuw opgestart en ge-reset. Kan ik nog iets anders proberen voordat ik een monteur laat komen? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Heeft het eerder gewerkt in de huidige configuratie? 
zou je een foto kunnen delen van hoe de kabels in het modem zitten en waar de DSL kabel in de muur (ISRA) gaat??

Hoi, ja tot een paar weken geleden deed het internet het altijd prima! Bijgaand wat foto’s. 
 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @RenskeD, welkom hier. 

Ik denk graag mee.

Je hebt sinds een aantal weken helemaal geen internetverbinding? Op alle apparaten via WiFI? Heb je toevallig ook televisie van ons? Werkt dat wel? 

 

Hoi @Alex_P dank voor het meedenken. Ik heb inderdaad al weken helemaal geen internetverbinding. Wel WiFi verbinding op laptop en telefoon, maar geen verbinding met internet. Ik heb televisie van jullie maar momenteel is dat niet aangesloten, dus ik kan niet checken of dat werkt. 

Reputatie 7
Badge +24

Zou je je modem willen resetten door het resetknopje met een tandenstoker ingedrukt te houden tot de modem helemaal uit gaat? 

Zou je ook je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook met je meekijken vanaf hier. 
 

Hoi @Alex_P ik heb alle suggesties bij het probleemoplossen geprobeerd: modem ge-reset, opnieuw opgestart etc. Ik kan het uiteraard vanmiddag nog een keer proberen, maar ik heb deze oplossingen al vaak geprobeerd zonder succes. Ik heb zojuist mijn KPN profiel ingevuld. 

Reputatie 7
Badge +24

Graag, ik zie namelijk dat de verbinding wel goed is maar dat de modem niet online/gezien wordt. Vandaar mijn verzoek om de modem helemaal te resetten. Hoe brandt het lampje overigens aan de voorkant van de Box 12?Â