Vraag

Welke aanbieder kun je wel een mail sturen?

  • 9 March 2021
  • 17 reacties
  • 218 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een technisch probleem dus ik wilde een techneut mijn vraag voorleggen.
Dat kan dus niet ik heb ???? in de wacht gestaan waar ik na lang zoeken ben gekomen (geen idee hoe).

Ik wil dit niet  ik wil ook geen vraag in een forum stellen zodat de hele wereld mee kan lezen welke vraag ik heb.
Wie kan me helpen om over te gaan naar een ander aanbieder ?
Want dat ik weg ga omdat ik geen normaal support krijg is duidelijk.


Welke stabiele aanbieder raden jullie aan iemand die dus wel normaal support heeft en niet een  hele kermis om de klant door een doolhof te sturen en zoek het maar uit zolang je maar betaald maakt het ons niet uit lijkt de KPN te denken.

Iemand ervaring met Xs4all  (heb daar veel goeds over gelezen)?
Ik zoek geen stunter wil best normaal betalen zoals ik nu ook doe bij KPN ik zoek een provider die stabiel is en die de enkele vraag die ik heb normaal zal beantwoorden ik wil dus gewoon een mail sturen en niet een doolhof en kermis of forum 

Dank voor enige reactie 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Badge +19

De meeste grote bedrijven kan je niet meer mailen. Het is voor bedrijven gewoon niet praktisch.  Twitter, Facebook, bellen, chatten is allemaal veel handiger.  En dit forum is helemaal super. Hier is zoveel kennis aanwezig meer dan bij sommige monteurs en medewerkers van de klantenservice. 

De meeste grote bedrijven kan je niet meer mailen.

Dan wordt ik daar geen klant (ook niet bij kpn).

Het is voor bedrijven gewoon niet praktisch.  Twitter, Facebook, bellen, chatten is allemaal veel handiger. 

Dat is echt onzin, en daar bij wil ik niets te maken hebben met die bedrijven in den verre.

En dit forum is helemaal super. Hier is zoveel kennis aanwezig meer dan bij sommige monteurs en medewerkers van de klantenservice. 

Zekers !

 

Ik zit al jaren bij xs4all, die kun je wel gewoon een email sturen, maar het antwoord is niet altijd naar mijn zin, maar ja . . .

Een aantal bekenden zijn over naar “freedom” maar daar heb ik nog geen verhalen over gehoord.

 

Reputatie 6
Badge +6

Je kunt kpn telefonisch bereiken (0800 0402), via de chat, social media en ook via dit forum. Je krijgt vanuit KPN trouwens prima support maar dan moet je ze wel de kans geven en niet bij voorbaat roepen dat je over gaat stappen...

@Sjors1234  

Iemand ervaring met Xs4all  (heb daar veel goeds over gelezen)?

Daar wil ik nog niet dood gevonden worden.

Er is daar een e-mail formulier (net ff wat anders dan e-mail).  Je kunt dan je naam, (evt.) bedrijfsnaam en e-mail adres opgeven. Er is geen vak voor tekst of je vraag:thinking::astonished: . Ze nemen dan met 5 dagen (!) contact met je op.

xs4all is overigens al jaren voor 100 % van kpn en zal in de loop van dit jaar of volgend naar verwachting ook '’kpn'’ gaan heten.

Ziggo, technisch anders over coax, heeft ook geen e-mail bij de KS. Die zijn zelfs in de avond na 20:00 uur tot 08:00 uur niet eens bereikbaar! En dat voor zo’n grote provider.

T-mobile, derde provider van Nederland voor thuis, helaas voor jou ook geen e-mail.

En de kleintjes (Budgetthuis, tele2, Oxxio) zullen al helemaal geen e-mail hebben.

ik wil ook geen vraag in een forum stellen zodat de hele wereld mee kan lezen welke vraag ik heb.

Is je technische vraag zoooo persoonlijk? Hier zijn vele gebruikers met een hoog kennisniveau.
Anderen kunnen ook profijt hebben van je vraag.
“hele wereld mee kan lezen”. Kan de hele wereld Nederlands lezen?

Badge +19

De meeste grote bedrijven kan je niet meer mailen.

Dan wordt ik daar geen klant (ook niet bij kpn).

Het is voor bedrijven gewoon niet praktisch.  Twitter, Facebook, bellen, chatten is allemaal veel handiger. 

Dat is echt onzin, en daar bij wil ik niets te maken hebben met die bedrijven in den verre.

En dit forum is helemaal super. Hier is zoveel kennis aanwezig meer dan bij sommige monteurs en medewerkers van de klantenservice. 

Zekers !

 

Ik zit al jaren bij xs4all, die kun je wel gewoon een email sturen, maar het antwoord is niet altijd naar mijn zin, maar ja . . .

Een aantal bekenden zijn over naar “freedom” maar daar heb ik nog geen verhalen over gehoord.

 


Ik dacht altijd dat jij een jonge moderne man was maar nu lijkt het er op dat je uit de tijd komt waar de telex nog volop werd gebruikt:wink:

Je kunt kpn telefonisch bereiken (0800 0402), via de chat, social media en ook via dit forum. Je krijgt vanuit KPN trouwens prima support maar dan moet je ze wel de kans geven en niet bij voorbaat roepen dat je over gaat stappen...

Nou nee ik beleef het its anders, ik wil gewoon een mail kunnen sturen als ik een vraag heb en niet de poppenkast die ik nu voorgschotelt krijg.
Hoe simpel is het om 1:1 mail te kunnen sturen?
Dus dit is geen dreigen ik  had tot vanmorgen niet bedacht en andere provider te zoeken, sterker ik mot er niet aan denken en heb daar totaal geen zin in.
Maar als ik als klant niet een mailtje kan sturen naar mijn leverancier dan ben ik en soort van caveman nou prima, maar ik wil niet in een forum mijn vragen stellen of als ik en probleem heb dit op sociaalmedia of forums enz.

Ik zie het eerder als arrogantie van een leverancier  als je de klant niet eens de kans geeft een simpel mailtje te sturen.
Als dit zou inhouden dat ik ruim meer moet betalen dan doe ik dat.

Ik verlang van niemand dat die het met me eens is, maar mensen even de kern die is zo simpel.

Kpn vind het niet goed dat we ze normaal schrijven (is het geen gemeengoed dat mail de brief vervangen heeft??).

Dus ik zoek naar een leverancier die wel goed vind dat je ze kunt schrijven.
 

En dan lees ik:

Het is voor bedrijven gewoon niet praktisch.  Twitter, Facebook, bellen, chatten is allemaal veel handiger 

Nou dat zou voor bedrijven zo kunnen zijn, het is niet wat ik zoek en ik vind het ook niet de norm.

Dus yep mensen prima dat KPN dit zo wil handhaven, ik zoek dus blijkbaar een super ouderwets bedrijf een die je gewoon een mailtje kunt sturen.

Ik dacht altijd dat jij een jonge moderne man was maar nu lijkt het er op dat je uit de tijd komt waar de telex nog volop werd gebruikt:wink:

Dat heeft naar mijn stellige mening niets met jong of modern te maken maar wel met naïef.

En dit ongeluk heb ik al voorspeld kort na dat internet algemeen goed werd.

Badge +19


 

En dan lees ik:

Het is voor bedrijven gewoon niet praktisch.  Twitter, Facebook, bellen, chatten is allemaal veel handiger 

Nou dat zou voor bedrijven zo kunnen zijn, het is niet wat ik zoek en ik vind het ook niet de norm.

Dus yep mensen prima dat KPN dit zo wil handhaven, ik zoek dus blijkbaar een super ouderwets bedrijf een die je gewoon een mailtje kunt sturen.

Kies dan voor een klein bedrijf. Voor een bedrijf met miljoenen klanten is mailen gewoon niet meer te doen. Juist omdat mailen zo simpel is krijgen ze de meest rare mailtjes binnen. Denk ook aan haatmails e.d. Voor de andere opties moet je iets meer moeite doen maar die berichten zijn dan wel serieus.

Ik citeer mezelf maar weer eens :

https://forum.kpn.com/internet-9/wie-helpt-mij-aan-het-emailadres-van-kpn-438212?postid=532509#post532509

  

Ik snap helemaal wat je bedoeld, voor mij ook grote ergernis, zo is dat met vele grote clubs.
De email bestaat al heel lang dus is ouderwets, blijkbaar, anders weet ik het ook niet.
Maar ik ga echt niet via een vd grote techclubs communiceren met de KPN (of eender met welk ander bedrijf)

KPN voelt zich dan ineens heel modern want iedereen doet dat zo dus dan lopen we ook maar achter die muziek aan. Nou ik dus niet.

Nu begrijp ik wel dat een open email systeem niet ideaal is vanwege de grote hoeveelheid troep die er langs komt. Maar voor de klanten is daar toch wel een systeem voor te verzinnen. Eerst inloggen op de KPN, en dan een berichtendienst cq invulvak oid en dan heel graag wel een mogelijkheid voor een copy/bevestiging naar m'n eigen email, om het overzicht te kunnen houden.

( Wegens dit verschijnsel ben ik in de markt voor een dienst die een email voor me afdrukt en op de post doet, dat zou me goed uitkomen, maar tot nu toe heb ik die niet gevonden, dan wel te kostbaar nmi of ze zijn ook weer alleen benaderbaar via een vd grote techclubs in dat land aan de andere kant vd oceaan.
Dus dan fiets ik maar naar de brievenbus, ook niet erg. )

==== aanvulling (copy uit een ander post van mij hier over) ====
Ik geef ook aan dat email om allerlei redenen niet ideaal is, dat begrijp ik voor een groot bedrijf heel goed.
Maar, stel dat een klant een vraag heeft, mijn eerste gedachte, ik typ dat in een brief cq tekst, dat kan soms even duren om de juiste info en formulering te vinden, ik zet dat dan in een tekstbestand..
Dan wil ik dat bericht versturen, en dan . . .
Als klant, na inlog, moet je dat toch kunnen . . .
==== einde plak ====

 

Hoe privacygevoelig is een technische vraag?

Op een forum zijn vaak tientallen gebruikers die goed geïnformeerd zijn. Dan heb je binnen 12-24 uur je antwoord. Met e-mail (zo jaren '90-2000 ) duurt dan meestal dagen.

Maar ook goed:

Geen vraag = geen antwoord

Reputatie 1

Als dit je enige reden is om dan maar te verhuizen naar een andere provider, weet ik eigenlijk 100% zeker dat je er achteraf spijt van krijgt.

Ik heb op de TD van een groot callcentre gewerkt en ik zal je een geheimpje verklappen, ik werkte voor 4 providers tegelijk, evenals mijn collega's van klantenservice.

Ik kan je alleen maar garanderen dat je qua service bij KPN het beste af bent, maar dat mag ook wel gezien de kosten. Snelle respons en (vóór corona) 24u bereikbaar.

 

Ziggo en alle budget providers hebben een duidelijk, maar voelbaar ticketsysteem, dus best wel lang wachten op respons en dus de oplossing.

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt kpn telefonisch bereiken (0800 0402), via de chat, social media en ook via dit forum. Je krijgt vanuit KPN trouwens prima support maar dan moet je ze wel de kans geven en niet bij voorbaat roepen dat je over gaat stappen...

Nou nee ik beleef het its anders, ik wil gewoon een mail kunnen sturen als ik een vraag heb en niet de poppenkast die ik nu voorgschotelt krijg.
Hoe simpel is het om 1:1 mail te kunnen sturen?

Veel te simpel, en dat is precies het probleem. Iedereen stuurt zomaar voor elk wissewasje een mail zonder enige vorm van zelfondersoek te doen. En de KPN medewerkers worden bedolven onder 10duizenden mailtjes per dag. Waarvan een groot gedeelte ook nog eens vol staat met taalfouten en onleesbare zinnen, waarbij het totaal onduidelijk is wat de klant nu eigenlijk wil. 

Laat ik het zo zeggen, ik let ALTIJD op en kijk altijd of ik 1:1 kan mailen, dat is bij KPN helaas mis gegaan.
Werkelijk ELKE leverancier die ik heb kan ik 1:1 mailen.

Er zijn tal van bedrijven waar ik klant zou zijn maar er niet voor gekozen heb omdat ik niet 1:1 kan mailen.

Voorbeeldje, mijn ziektekosten verzekering kost E 7,10 per maand meer dan die ik wilde maar niet 1:1 kon mailen.
En die E 7,10 heb ik er dan gewoon voor over omdat ik begrijp dat een helpdesk geld kost en daarom betaal ik gewoon bijna E 90,= per jaar meer heb ik geen probleem mee.

Is dus een keuze die bij KPN helaas mis ging

 

kijk altijd of ik 1:1 kan mailen, dat is bij KPN helaas mis gegaan

Hoe lang heb je je abonnement. Want dat mailen kan al zeker 10 jaar niet meer.

 

Oh ja. Het gaat minstens een maand kosten voordat je dus je vraag kan stellen. Bij xs4all. Want dat is de minimum termijn voor overstappen.
Even stellen via de WEL beschikbare opties** is m.i. sneller….

**Dit forum (!), Chat, Twitter, Facebook, telefonisch.

Reputatie 7
Badge +24

Kies dan voor een klein bedrijf. Voor een bedrijf met miljoenen klanten is mailen gewoon niet meer te doen. Juist omdat mailen zo simpel is krijgen ze de meest rare mailtjes binnen. Denk ook aan haatmails e.d. Voor de andere opties moet je iets meer moeite doen maar die berichten zijn dan wel serieus.

Ik ben nu eigenlijk benieuwd of die nog bestaan, ook al zijn ze klein. Een rechtstreekse ingang naar een e-mailadres. 

Reputatie 1

heb zelf ook xs4all nooit geen problemen

Wat geweldig toch dat dit forum bestaat. Heel veel antwoorden bevestigen de vraag van de Auteur van de vraag. 

In een forum zoals dit wordt te vaak geen antwoord gegeven maar uitsluitend commentaar gegeven op een  vraag. 

Zakelijke klanten hebben trouwens altijd kunnen emailen met KPN, en ook met Het Net en Planet was email mogelijk. De PTT heeft voor niet zakelijke klanten echter voorzover ik weet nooit een email adres gehad, dit deden ze meestal af met een te bezoeken winkel.