Beantwoord

Whatsapp bellen via wifi lukt sinds 3 weken niet meer

  • 7 November 2020
  • 15 reacties
  • 12193 keer bekeken

Wij hebben glasvezel en nooit probleme met whatsapp bellen en beeldbellen. Maar sinds 3-4 weken is het helaas niet meer mogelijk gesprekken aan te nemen of video bellen. Wij hebben alles geprobeerd. Router reset, telefoons opnieuw opgestart, wifi verwijdert en opnieuw ingesteld, niets helpt. Maar mit mijn dochter is het geen probleem. Wel met mijn moeder en een vriendin en bij mijn man met zijn telefoon bij zijn broer en moeder. Ik weet het gewoon niet meer. Met 4G is alles geen probleem. Zou het een instelling in de router kunnen zijn?

icon

Beste antwoord door fsrb 5 January 2021, 23:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Hallo @Alex2020 , ik weet niet wart WhatsApp met je glasverbinding te maken heeft, of gebruik je WhatsApp via een PC waarbij WhatsApp een verbinding heeft via je mobiel?

 

Beste @JanD nee ik gebruik WhatsAoo via Wifi en daar zit een glasvezel verbinding achter. Dacht ik noem het hier op

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Alex2020 en welkom op het forum! Gek dat dit ineens niet meer werkt. 😕 Is er iets veranderd 3 weken geleden in de toestellen of de aansluiting wat dit kan verklaren? Wat gebeurt er precies als je toch via Whatsapp probeert te bellen? Gaat het niet over, wordt er niet opgenomen of krijg je een melding te zien/horen? Heb je het ook via een ander wifi netwerk getest dan die bij jullie thuis en gaat het dan wel goed? Ik ben benieuwd! 

Hoi @Sanne_M!

Er is niets verandert de laatste 3 weken. Geen nieuwe toestellen, geen nieuwe toestellen, geen nieuwe modem ect.

Als ik probeer te bellen word opgenomen en dan gaat het meteen op opnieuw verbinden. Maar dat gaat nooit lukken hoe lang je ook gaat wachten. Andere wifi heb ik niet ter beschikking dus dat heb ik (nog) niet geprobeert. Maar goed, ik bekijk het maar nog een tijdje.

Reputatie 3
Badge +2

Beste Alex2020

Heb je al geprobeerd even je huidige wifi netwerk te vergeten en daarna opnieuw op nieuw in te stellen.
Zou je daarna nog is proberen te kunnen bellen.

Met vriendelijke groet,

Brian

Beste @Brian Duister alles al gedaan. geen verandering

 

Reputatie 7
Badge +17

Helder, dank voor de toelichting! Draaien andere apps via de wifi wel goed op deze toestellen op het moment dat het bellen via Whatsapp niet lukt? Je kunt bijvoorbeeld wel gewoon op Facebook/Twitter of video's kijken via Youtube o.i.d.? 

Ik heb ook nog wat tips op de website van Whatsapp gevonden die wellicht kunnen helpen: 

Bluetooth-verbindingen en batterijbesparende instellingen kunnen ook problemen veroorzaken bij WhatsApp-oproepen. Als batterijbesparing is ingeschakeld of als je een bluetooth-verbinding hebt, schakel deze dan uit. Start je apparaat opnieuw op en zorg dat er geen andere apps gebruikmaken van je telefoon, oortje of camera. Kijk ook of er een update is voor Whatsapp via de App of Google Play store. Werk ook het besturingssysteem van je smartphones bij indien er een update voor is. Zorg er ook voor dat er geen VPN apps of antivirus / firewall aan staan als je deze op je telefoon hebt. Ik hoop dat één van deze dan de oplossing is! 

Reputatie 7
Badge +17

Is het met de bovenstaande tips nog gelukt @Alex2020?

@Sanne_M 

Ik heb zelf de oplossing gevonden. Hopelijk tenminste. maar het waren geen van deze tips.

 

Beste Alex2020, hoe heb je dit opgelost? Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem, over 4G geen probleem met whatsapp bellen echter via mijn glasvezel is het niet mogelijk!

Ah ik heb het al gevonden, voor als er andere mensen tegen dit probleem aanlopen dit was voor mij de oplossing: op mijn iPhone moest ik gaan naar instellingen > whatsapp en daar dan lokaal data aanzetten. Als de ontvanger die je belt ook KPN heeft moet die dit ook aanzetten - anders kun je alsnog niet bellen via whatsapp.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je terugkoppeling @fsrb! Fijn dat je de oplossing hebt gevonden!

@fsrb ik dacht dat ik te oplossing had gevonden maar helaas werkte het naar een paar weken weer niet. Nu de instelling verandert zo als jij aangeeft maar nog steeds hetzelfde probleem met mijn dochter. Ik snap het gewoon niet. Denk nog steeds dat het probleem bij de instellingen van de Experiabox zit. 

 

Ah ik heb het al gevonden, voor als er andere mensen tegen dit probleem aanlopen dit was voor mij de oplossing: op mijn iPhone moest ik gaan naar instellingen > whatsapp en daar dan lokaal data aanzetten. Als de ontvanger die je belt ook KPN heeft moet die dit ook aanzetten - anders kun je alsnog niet bellen via whatsapp.

Dit was voor mij de oplossing! Dank. Vreemd dat je dit niet kan vinden op de website van Whatsapp.

Geweldig gevonden, kon ik hier thuis mooi een beetje de held uithangen terwijl ik er alleen maar voor hoefde de googelen. Ga je je wel afvragen hoe dat knopje voor Lokaal netwerk ooit uit is komen te staan ...