Vraag

Whatsapp videobellen routerinstellingen

  • 16 January 2021
  • 2 reacties
  • 250 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds ik klant ben bij KPN, kan  ik thuis niet meer Whatsapp-videobellen (via wifi dus). Bij mijn oude provider ging dat probleemloos. Ik heb alle makkelijke oplossingen die ik op internet kon vinden geprobeerd, zonder resultaat. Blijft over: een mogelijk foute instelling van de router. Ik zou het moeten zoeken in de UDP- of Firewall-instellingen. Daar heb ik niet voor doorgeleerd. Iemand ervaring? tips? Ik heb die nieuwe KPN-box 12


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Achtpeter Wat vervelend dat videobellen niet meer lukt. 

Wellicht zou dit te maken kunnen hebben met de KPN Box 12. Wellicht dat het uitzetten van Wifi 6 het probleem kan oplossen. 

Kun je mij laten weten of dit gelukt is? 

Reputatie 1

Beste Rutger. De link in je reactie verwijst naar een probleem dat laptops met oudere intel processors hebben met het nieuwe modem. Dat probleem heb ik niet. Al mijn apparaten werken prima met wifi 6, alleen het videobellen via Whatsapp met mijn mobiele telefoon (Moto G8 plus) lukt niet. Ik moet dan wifi uitzetten en 4G gebruiken. Maar ik zal dezer dagen toch de aanbevolen stappen proberen. Ik laat nog van me horen.

Vriendelijke groet

Peter