Vraag

Wi-Fi uitzetten op witte KPN versterkers

  • 26 May 2020
  • 21 reacties
  • 657 keer bekeken

Hallo,

 

Omdat ik nogal belabbert Wi-Fi hier heb, heb ik een mesh set gekocht (niet de Super-wifi van KPN die alleen op de Experia werkt). Nu heb ik de Wi-Fi op de Experia Box V10 (ZTE H369A) uitgezet maar ik kan nog steeds verbinding maken met de KPN Wi-Fi. Dus ik neem aan dat dat dan is met 1 van de 2 witte vierkante KPN versterkers die ik hier heb. Des te minder ruis van onnodige Wi-Fi signalen des te beter lijkt mij.

Ik kan ze niet uitzetten of weghalen omdat de TV ontvangers en PC's erop zijn aangesloten.

De vraag is hoe zet ik de Wi-Fi uit op de witte vierkante KPN versterkers?


21 reacties

Badge +19

Kunt u ze niet gewoon weg halen?

Reputatie 7
Badge +24

Mogenlijk heeft topicstarter de witte vierkante en heeft hij of zij daar diverse apparaten bekabeld op aangesloten. Dus weghalen is misschien geen optie. Lijkt me dat topicstarter anders zelf ook wel op dat idee gekomen was 👻

Badge +19

Ts heeft de witte @Nick83 :wink:

Reputatie 7
Badge +24

Ts heeft de witte @Nick83 :wink:

Ja ... maar de vorm was nog niet benoemd 😶🤪

Ik heb de vraag aangevuld.

Versterkers zijn overigens bedraad.

Badge +19

Heb je al een keer ingelogd in Wi-Fi versterker? Als je wat kan veranderen is het daar.

Hoe kom ik daar dan in?

Ik heb gezocht hoe ik daar in kan (op fora en via de Experia) maar ik kon niks vinden.

 

Badge +19

http://192.168.2.149 als je dit in je browser plakt zou je er in moeyen kunnen. heb je de handleiding niet meer?

Reputatie 3
Badge +1

Als het je gelukt is om in te loggen, dan kun je onder “Access point instellingen” en “draadloze frequentie” het vinkje bij zowel 5GHz en 2.4GHz op uit zetten.

Je kunt ook overwegen om de Wifi Versterker te vervangen door een switch, zoals deze https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pos=723

Meer informatie over de KPN Dual Band Wifi Versterker vind je hier: https://www.kpn.com/internet/wifi-versterker/handleidingen.htm#!/device/kpn/wifi-versterker

Dank voor de reacties.

Ik heb 2 van die versterkers dus die URl deed het dus niet maar op de Expedia Box in de lijst Instellingen bijbehorende apparaten bij LAN instellingen -> Meer  zag ik er één met de Hostnaam WIFI-AP. De URL die ervoor staat heb ik in de browser geplakt en met het Web password op de onderkant van de versterker kon ik erin en heb ik de “draadloze frequentie” uitgezet. Nu staat in de Status bij Extender mode: uitgeschakeld. Dus die is gelukt.

Maar die 2e versterker kon ik op basis van die naam niet vinden dus heb ik het cijfer na de laatste punt van de URL steeds veranderd en nu zit ik op .10 en in de lijst staat achter die URL (zonder Hostnaam) deze code: 4c:09:d4:ab:3e:44; en die 4 laatste karakters (minus de dubbele punt) komt overeen met de SSID van die 2e versterker dus dat zal 'm wel zijn denk ik. Het probleem is alleen dat de browser maar blijft zoeken naar dat adres (er komt dus ook geen foutmelding). Nu bedenk ik me dat toen ik een paar weken geleden contact had met de KPN helpdesk over slechte Wi-Fi (...) ik deze versterker niet eens kon resetten met het knopje op de versterker en dat er al iets mis mee was. Het vreemde is dan wel weer dat ie verder wel gewoon werkt als access point.

Hebben jullie nog een andere manier om erin te komen of is in dit geval het vervangen door een switch het enige wat overblijft?

Badge +19

Nvt

Reputatie 7
Badge +24

Je ziet hem niet staan in de lijst in de Experiabox? Alle andere apparaten in die lijst kun je verklaren welke dat zijn?

Reputatie 3
Badge +1

...en in de lijst staat achter die URL (zonder Hostnaam) deze code: 4c:09:d4:3e:44;...

Deze “code” is het MAC-adres van je wifi versterker, en het laatste deel van het MAC adres komt inderdaad ook terug in het standaard SSID van deze versterker. Ik weet niet waarom je niet kunt inloggen met het gevonden IP adres 192.168.2.10, inderdaad mogelijk een defect in de versterker. Een MAC-adres is trouwens een uniek identificatienummer van in dit geval jouw wifi versterker, dit MAC-adres staat op de sticker aan de onderkant van het apparaat (rechts onderin, onder de streepjescode).

Ik heb zelf ook 2 Dual Band Wifi  Versterkers en ik heb beide versterkers een vast IP adres toegewezen, door in te loggen op m'n EB V10 en dan onder InstellingenDHCP en dan DHCP binding vaste IP adressen toe te wijzen aan de MAC adressen van de versterkers. Zo kon ik deze vaste IP adressen als bladwijzers toevoegen in Google Chrome om zo eenvoudig in te kunnen loggen op de versterkers. 

 

Je ziet hem niet staan in de lijst in de Experiabox? Alle andere apparaten in die lijst kun je verklaren welke dat zijn?

Er staan 37 apparaten in die lijst en 11 hebben er geen hostnaam

Grovert,

Ik heb die 3e:44 een vast nummer gegeven eerst eindigend op .50 en toen ik dit kreeg:

Deze site is niet bereikbaar

Het duurt te lang voordat 192.168.2.50 reageert.

heb ik het in .10 gewijzigd maar helaas, dezelfde melding.

Reputatie 3
Badge +1

Je ziet hem niet staan in de lijst in de Experiabox? Alle andere apparaten in die lijst kun je verklaren welke dat zijn?

Er staan 37 apparaten in die lijst en 11 hebben er geen hostnaam

Je kunt elk apparaat in je netwerk identificeren a.h.v. het unieke MAC adres.

Omdat ik nogal belabbert Wi-Fi hier heb, heb ik een mesh set gekocht

 

De vraag is hoe zet ik de Wi-Fi uit op de witte vierkante KPN versterkers?

 

Koop je extra wifi accesspoints voor wifi wil je het uitzetten. Wat snap ik hier niet?

 

Wifi geeft geen verstoring op de overige verbindingen.

Des te minder ruis van onnodige Wi-Fi signalen des te beter lijkt mij.

 

Er staan 37 apparaten in die lijst

Heb je 37 apparaten? Dan zal een groot deel toch via wifi gaan? Smartphones kan niet anders.
Nou kan ik er helemaal geen touw meer aan vastknopen! Waarom de wifi dan uitzetten?

Na het lezen van dit topic voel ik me een beetje :ghost: .

Reputatie 3
Badge +1

TS heeft een mesh set gekocht voor de wifi, en wil de wifi van de EB en van de wifi versterkers uitzetten. De wifi versterkers worden daarmee in feite switches, en daar is niets mis mee.

Omdat ik nogal belabbert Wi-Fi hier heb, heb ik een mesh set gekocht

De vraag is hoe zet ik de Wi-Fi uit op de witte vierkante KPN versterkers?

Koop je extra wifi accesspoints voor wifi wil je het uitzetten. Wat snap ik hier niet?

Ik heb toen ik overging naar KPN gelijk die extra wifi versterkers gekocht waarop ik gelijk de tv's en pc's op kon aansluiten. Nu was ik die hele slechte Wi-Fi zat (en ik ben niet de enige bij KPN :angry:  als ik de topics zo lees...) dus weg met die KPN Wi-Fi en een mesh set gekocht. Op zich is het vervangen van die witte versterkers door een switch de meest simpele oplossing maar in de weggooimaatschappij waarin wij leven hoopte ik dat het ook zou kunnen zonder iets weg te gooien en iets nieuws te kopen. Als switch functioneert dat witte kastje nog goed (voorlopig).

Wifi geeft geen verstoring op de overige verbindingen.

Des te minder ruis van onnodige Wi-Fi signalen des te beter lijkt mij.

Waarom overbodige straling veroorzaken

Er staan 37 apparaten in die lijst

Heb je 37 apparaten? Dan zal een groot deel toch via wifi gaan? Smartphones kan niet anders.
Nou kan ik er helemaal geen touw meer aan vastknopen! Waarom de wifi dan uitzetten?

Zie boven.

Na het lezen van dit topic voel ik me een beetje :ghost: .

Ik zou zeggen: neem een pilletje en ga lekker vroeg naar bed.

 

TS heeft een mesh set gekocht voor de wifi, en wil de wifi van de EB en van de wifi versterkers uitzetten. De wifi versterkers worden daarmee in feite switches, en daar is niets mis mee.

Kijk, Grovert snapt mij :grinning: .

Maar ik ben er al uit. Ik vervang die ene onbenaderbare versterker door de Netgear GS105E switch die op de KPN site staat. Nog praktische info voor het installeren daarvan?

 

Allen bedankt voor het meedenken :thumbsup_tone2: :raised_hand_tone2:

de Netgear GS105E switch die op de KPN site staat. Nog praktische info voor het installeren daarvan?

Die is plug & play. Maar je kunt er ook dingen op instellen. Ik denk via een webinterface.

Nu was ik die hele slechte Wi-Fi zat en ik ben niet de enige bij KPN

Hmmmmmmm.

Ik weet nooit wat iemand aanmerkt als “slechte wifi”: het bereik of de snelheid.

Het is volgens mij helemaal geen issue “bij KPN” maar bij individuele klanten. Ik lees net zo veel geklaag erover op de fora van Ziggo en T-mobile.

Hier E-box V10. Bereik overal tot zeker 35 meter van de box. Snelheid 35 down (krijg 70 binnen, bedraad, en de lijn is 111 Mb/s). Heb met 2.4 Ghz nooit de volledige snelheid gehaald.
Met 5 Ghz wifi haal je zeker de snelheid, maar is het (zend)bereik weer wat beperkter.

Kan zelfs bij de boven- en zijburen mijn wifi gebruiken. En in een deel van de tuin bij het complex.

Reageer