Vraag

Wi-Fi werkt niet; LAN & TV wel

  • 6 June 2020
  • 15 reacties
  • 186 keer bekeken

Beste,

Sinds kort hebben wij thuis een probleem met ons internet. Het blijkt nu dat ons Wi-Fi niet meer werkt. De precieze tijd dat dit is begonnen weten we niet, maar op dit huidige moment werkt het al uren niet meer. En het is al eerder voorgekomen deze week.

Wat werkt er wel?
Het internet werkt wel. We hebben twee PCs aangesloten met een ethernet kabel en die krijgen gewoon internet zonder enig probleem. Daarnaast werkt onze digitale televisie ook gewoon.

Het enige wat dus niet werkt is de Wi-Fi. Al onze mobiele telefoons staan nu ineens op 4G, en verbinden met ons thuisnetwerk gaat niet meer. Ook lukt het niet via de PC om te verbinden met Wi-Fi.

Wat ik geprobeerd heb
Ik heb de modem al uit- en aangedaan. Ik wachtte zo'n 5 minuten voor ik deze weer aan deed, helaas heeft dit het probleem niet verholpen.

Ik heb ook in de router gekeken via internet, en ik heb hier gekeken naar ons Wi-Fi en heb (als een poging) de “channel” aangepast naar een andere om te zien of dat hielp, maar ook niet.

Informatie router
IP Address:  XXXX
Subnet Mask:  XXX
DHCP Server:  Enabled
Firewall:  Enabled
UPnP:  Enabled
Wireless:  Enabled
NAT:  Enabled
USB:  Enabled
ECO:  Disabled
DDNS:  Disabled
Remote Management:  Disabled

Dit zie ik staan, ik heb even IP Address e.d. weggehaald. Wireless staat dus gewoon aan. Ook brandt het lampje gewoon op onze modem.

Hoe kunnen we onze Wi-Fi weer terug krijgen? Dit is namelijk al dagen aan de gang omdat onze telefoons meerdere gigabytes verbruikt hebben aan data over de afgelopen dagen (wat dus inhoudt dat we al meerdere dagen niet kunnen verbinden naar ons Wi-Fi thuis en dus op 4G raken).

Ik hoop zo voldoende informatie te hebben gegeven. Ik hoor het wel als er nog iets anders nodig is of wat ik moet proberen.

Met vriendelijke groet,
Marco van der Steen

 


15 reacties

Badge +19

welke experiabox heb je?

Reputatie 7
Badge +24

En bent u een KPN klant? Ik zie namelijk staan "Remote Management". Ik dacht dat die optie bij KPN verborgen was. En alleen bij Telfort zichtbaar was.

Arcadyan VGV7519 heb ik.

Firmware version: 02.00.138

En ja, we zijn klant bij KPN.

Reputatie 7
Badge +24

Bij wifi instellingen staat de wifi netwerknaam die u verwacht?

Badge +19

Heb je de experiabox al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen?

Heb je de experiabox al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen?

Nog niet, wat verlies je allemaal bij het resetten?
We willen bijvoorbeeld niet dat we dingen verliezen zoals opnames op de tv-box. Ik neem aan dat dat niet weggaat als je de router reset?

Reputatie 7
Badge +24

Heb je de experiabox al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen?

Nog niet, wat verlies je allemaal bij het resetten?
We willen bijvoorbeeld niet dat we dingen verliezen zoals opnames op de tv-box. Ik neem aan dat dat niet weggaat als je de router reset?

Nee, die opnames staan online bij KPN. Die blijven gewoon bewaart als u thuis uw apparatuur reset.

Heb je de experiabox al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen?

Zojuist de experiabox gereset via de webpagina (192…. etc). De reset is gelukt (want ik zie dat bepaalde instellingen weg zijn, zoals wachtwoord van de login en ports die geopend waren) maar ons Wi-Fi werkt nog steeds niet.

Als ik bijvoorbeeld op mobiel wil verbinden naar Wi-Fi staat er: verificatiefout opgetreden. Ik gebruik het juiste wachtwoord. Ik heb ook het wachtwoord van het netwerk veranderd in de webpagina om te testen of dat werkt, maar dat doet ook niks. We blijven een verificatiefout krijgen over Wi-Fi.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u versterkers? 

Heeft u versterkers? 

Nee, daar maken wij geen gebruik van. Wi-Fi wordt voornamelijk beneden gebruikt vlakbij de modem voor de laptop en voor een aantal mobiele telefoons.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb ook het wachtwoord van het netwerk veranderd in de webpagina om te testen of dat werkt, maar dat doet ook niks. We blijven een verificatiefout krijgen over Wi-Fi.

Je zou ook de netwerknaam nog kunnen veranderen.

Reputatie 7
Badge +16

Op dit moment zou ik je klantgegevens in je profiel zetten:

https://forum.kpn.com/settings/profile

 

Mogelijk dat een reset vanuit de centrale nog kan helpen maar ik ben bang dat er iets mis gaat in ‘t apparaat :worried:

Bedankt allemaal voor de tips en feedback. Ik had dit topic aangemaakt om te kijken of ik zelf iets kon doen tijdens het weekend maar niets hielp. 

We hebben net contact opgenomen met KPN via de telefoon en zij hebben veel dingen nagelopen die wij al geprobeerd hadden (netwerk naam en password veranderen, hard reset, etc.) maar niets hielp.

Ze vermoeden dat de modem niet meer naar behoren werkt en ze sturen een nieuwe op. Helaas werkt postnl momenteel niet goed bij ze, dus of een monteur komt het brengen en aansluiten of we krijgen het via PostNL pakket als dat toch werkt.

Ik heb dus verder geen hulp meer nodig.

Groetjes.

Reputatie 7
Badge +17

Excuses @sxdean! Je bent er tussendoor geglipt, want helemaal geen wifi moet natuurlijk snel opgepakt worden. Goed dat je telefonisch contact met ons hebt opgenomen. Heb je inmiddels een ander modem aangesloten en werken de diensten weer? 
Laat het maar weten als we nog iets voor je kunnen betekenen! :blush:  

Reputatie 7
Badge +17

@sxdean We hebben niets meer van je gehoord, dus ga ik ervan uit dat het inmiddels volledig is opgelost. Anders horen we het graag!

Reageer