Vraag

Wifi 2.4-band blijft aan ondanks uitzetten bij Experia V10

  • 30 September 2021
  • 6 reacties
  • 91 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Beste mensen, bij mijn KPN Experia V10 zet ik steeds de 2.4-band wifi uit omdat mijn vrouw een trage verbinding ondervindt als deze de 2.4-band automatisch pakt. Ik heb in huis de 2.4-band niet meer nodig.

Gisteren ‘klaagde’ ze weer dat de tablet zo traag was en zag in de app ‘wifi analyzer’ dat de 2.4-band weer aan stond, terwijl in het modem de 2.4-band uit staat. Een defect?

Ik heb het nu opgelost door de 5.0-band een andere naam te geven, dan moet de tablet wel de 5.0-band pakken.

Ik heb de modem diverse malen gereset, een monteurs-reset gegeven, gaat tijdelijk goed maar valt toch weer terug in dezelfde fout.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Ik herken dit probleem zo niet, @JanD. Ik durf je dan ook geen verklaring te geven. Maar ik begrijp dat je het inmiddels ook al op een andere manier hebt opgelost. Hopelijk hoeft je vrouw nu niet meer te klagen over traag internet. :wink:

Hallo @Denise_ mijn oplossing is dus een tijdelijke oplossing, het is eigenlijk wèl een probleem, want nu blijft de 2.4-band ongewild in de lucht en maakt het wifi-verkeer met de naaste buren dus onnodig druk.

Ik verzoek je dan ook beleefd dit aan de techneuten door te geven zodat zij dit ‘euvel’ kunnen onderzoeken.

 

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb de modem diverse malen gereset, een monteurs-reset gegeven, gaat tijdelijk goed maar valt toch weer terug in dezelfde fout.

Een monteursreset zal je sowieso niet helpen, het enige wat deze anders doet dan een fabrieks-reset is de autohunt-modus activeren om zo afhankelijk van het type verbinding de juiste instellingen binnen te halen 😉

Hallo @Denise_ mijn oplossing is dus een tijdelijke oplossing, het is eigenlijk wèl een probleem, want nu blijft de 2.4-band ongewild in de lucht en maakt het wifi-verkeer met de naaste buren dus onnodig druk.

Ik verzoek je dan ook beleefd dit aan de techneuten door te geven zodat zij dit ‘euvel’ kunnen onderzoeken.

 

Hoewel het hoffelijk om aan de buren te denken is het dus eigenlijk niet een probleem voor jouw? De ‘truuk’ met gescheiden SSID's gebruik ik zelf ook apperatuur te ‘sturen’ en is een legitieme oplossing wat mij betreft.

Hallo @NHendriks en @obelisk , bedankt voor jullie reacties, dat @Denise_ nog nooit van deze fout gehoord heeft, wil niet zeggen dat deze niet voor kan komen, al is het zelden, ik merk het dit jaar al diverse malen en ik vind het daarom verantwoord dat dit doorgegeven wordt aan de techneuten om dit verder te analyseren.

KPN moet maar doen wat ze er mee wil.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@JanD De oplossing die je nu hebt is een prima oplossing, hoor. Maar ik ga navraag doen of dit een defect is of dat het zo hoort. Je hoort van mij.