Beantwoord

WiFi booster Ziggo aansluiten

  • 15 June 2019
  • 15 reacties
  • 5101 keer bekeken

Ik ben bezig om hetzelfde te doen.
Wifibooster (stopcontact versie) van Ziggo aangesloten.
Dit tweede netwerk staat in mijn lijst.
Lukt echter niet om te verbinden.
Kan iemand me een stapje verder helpen?

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door Anonymous 22 June 2019, 12:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Hallo @HUJO ,
zelf ben ik ook een ex-Ziggo-klant en gebruik 3 Ziggo PWL's i.c.m. met mijn Telfort-abo.
Daar de Ziggo-boosters waarschijnlijk nog de IP-range van Ziggo hebben kun je geen contact maken.
De clou is de boosters terug te zetten naar de fabriekswaarden en bij het ophalen van de IP-gegevens doen ze mee met KPN.
Doe de fabrieksreset wel terwijl de boosters op het KPN-netwerk zijn aangesloten, anders kunnen ze de gegevens niet ophalen.
Voor het resetten zie de meegeleverde handleiding(en).
Succes.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @HUJO, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Ik ben niet zo bekend met de WiFi Booster van Ziggo, maar het resetten lijkt me in deze situatie zeker een optie. Verder kan je misschien ook het stappenplan voor installeren even opnieuw volgen.

Wil je laten weten of dit werkt?
Reputatie 7
Badge +21
@HUJO, heb je het inmiddels kunnen uitvoeren? Ik ben benieuwd of het geholpen heeft!
Hallo @HUJO ,
zelf ben ik ook een ex-Ziggo-klant en gebruik 3 Ziggo PWL's i.c.m. met mijn Telfort-abo.
Daar de Ziggo-boosters waarschijnlijk nog de IP-range van Ziggo hebben kun je geen contact maken.
De clou is de boosters terug te zetten naar de fabriekswaarden en bij het ophalen van de IP-gegevens doen ze mee met KPN.
Doe de fabrieksreset wel terwijl de boosters op het KPN-netwerk zijn aangesloten, anders kunnen ze de gegevens niet ophalen.
Voor het resetten zie de meegeleverde handleiding(en).
Succes.
Dank je wel Jan. Ik ga deze van het weekend als eerste proberen. Laat nog wel weten of het gelukt is.
@HUJO, heb je het inmiddels kunnen uitvoeren? Ik ben benieuwd of het geholpen heeft!
Hoi Susan,

resetten is onvoldoende gebleken. Ik ga nu wat doen met Jan-D zijn tips.
Reputatie 7
Badge +21
@HUJO, helemaal goed. Ik zie je vanzelf weer verschijnen 😉
Grrr. Lukt me allemaal voor geen meter om met de Ziggo-booster te gaan werken terwijl ik bij de kpn zit.
Alles geprobeerd. Helaas.
Ik denk dat ik de Ziggo-booster maar ga verkopen.
Reputatie 7
Badge +21
@HUJO, hmm dat is jammer om te horen 😞 Je kan de Experia WiFi aanschaffen om te kijken of dit in jouw situatie helpt. Als dat zo is, kan je die Ziggo booster verkopen.

Heb hetzelfde probleem heb de wiffibooster van ziggo aangesloten kan dan ongeveer 1 min op internet en daarna zegt die verbonden zonder internet .

Zit er ergens een beveiliging van ziggo op ? 

Moet toch te omzeilen zijn 

Hallo @SIrfrancisdrake , als die Ziggo booster de zwarte C7 van TP-link is gaat het niet werken door de speciale firmware die Ziggo er op heeft laten zetten.

Je kunt de C7 terug zetten als originele TP-link router door de firmware aan te passen, dan kan de C7 wèl binnen KPN gebruikt worden als router of als accesspoint.

 

Beste Leden,

 

Ik heb onderstaande geprobeerd:

 

De clou is de boosters terug te zetten naar de fabriekswaarden en bij het ophalen van de IP-gegevens doen ze mee met KPN.Doe de fabrieksreset wel terwijl de boosters op het KPN-netwerk zijn aangesloten, anders kunnen ze de gegevens niet ophalen.

 

De booster heb ik aangesloten op een stopcontact en een netwerk kabel aangesloten van KPN router naar Ziggo Wifibooster. Op deze manier krijg ik wel WIFI via de Ziggo Wifibooster. Wanneer de netwerkkabel loskoppel dan krijg ik geen wifi signaal via de Ziggo Wifibooster.

 

Heeft iemand een duidelijke stappenplan om dit probleem op te lossen?

 

Hallo @S-KPN , de wifiboosters van Ziggo zijn in wezen powerlines met een wifi functie.

De hoofd-unit, het kleine exemplaar dus, moet aangesloten zijn met een lan kabel op het modem en het andere exemplaar kun je ergens anders in huis op een vrij geaard stopcontact aansluiten en daar kun je weer een computer of bekabeld op aansluiten.

De installatie- en gebruikershandleiding kun je bij Ziggo downloaden.

 

 

Beste @JanD ,

 

Dank voor de snelle duidelijke reactie.

 

Ik heb de stappen uitgevoerd zoals boven beschreven. Wat mij opvalt is dat ik een lage snelheid krijg door de wifi booster van Ziggo. Heb jij hier ervaring mee?

Hallo @S-KPN ,wat noem jij een lage snelheid,m its goed aangesloten is er bekabeld ongeveer 110Mbit/s uit te halen, ook via de wifi over de 5.0-band, bij de w.4 band een stuk minder.

Â