Beantwoord

WiFi buitenland in hotel werkt niet

  • 8 September 2019
  • 5 reacties
  • 763 keer bekeken

In Turkije wil ik wifi gebruiken van het Hotel, dit is gratis en ik heb de code.
Roaming staat uit, Wifi aan, maar ik kan niet verbinden. Mijn dochter wel, maar die heeft een iphone en ik een Samsung. Moet ik een instelling veranderen ofzo?
icon

Beste antwoord door Peter A. 8 September 2019, 12:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Het kan zijn dat het hotel maar 1 device connectie toestaat op 1 WIFI code. En dan kun je inderdaad niet inloggen en kun je alleen achter elkaar inloggen. Losstaand of het Iphone of Android is. Check even bij het hotel of meerdere devices op de WIFI code toegestaan zijn. Ik gebruik zelf een mobile router om dit probleem op te lossen. Er kunnen dan meerdere devices connecteren via 1x verbinding. Misschien een tip voor de toekomst
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Harry, welkom op het forum.

Het kan zijn dat het hotel maar 1 device connectie toestaat op 1 WIFI code. En dan kun je inderdaad niet inloggen en kun je alleen achter elkaar inloggen. Losstaand of het Iphone of Android is. Check even bij het hotel of meerdere devices op de WIFI code toegestaan zijn.

Dit is ook mijn vermoeden, vraag dit even na bij het hotel. Vanaf hier hebben wij geen enkele inzage hierin.

Ik gebruik zelf een mobile router om dit probleem op te lossen. Er kunnen dan meerdere devices connecteren via 1x verbinding. Misschien een tip voor de toekomst

Prima oplossing, hou er echter wel rekening mee dat je voor een mobile router een simkaart met data nodig hebt die in Turkije. Of bedoel je een soort repeater om het WiFi signaal van het hotel te spreiden naar meerderen apparaten?
Reputatie 4
Badge +3
Het is inderdaad een soort repeater die het signaal van het hotel verdeeld over meerdere devices in een Hotspotmode. Dit apparaat werkt dus niet met een simkaart.
Reputatie 7
Badge +24
Het is inderdaad een soort repeater die het signaal van het hotel verdeeld over meerdere devices in een Hotspotmode. Dit apparaat werkt dus niet met een simkaart.

Duidelijk, dat is dan een ideale oplossing inderdaad. Goede tip!
Reputatie 7
Badge +24
Harry, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.