Beantwoord

Wifi doet het niet na stroomstoring

  • 29 October 2019
  • 6 reacties
  • 13265 keer bekeken

Vanochtend hebben we een stroomstoring gehad hier in de straat. Alles werkt nu weer, behalve de WiFi. We hebben het modem en de experia WiFi versterker al een paar keer opnieuw opgestart en telkens doet de WiFi het dan 2-3 minuten. Daarna valt het weer uit. De tv gaat via een internetkabel en die doet het wel dus er is wel internet. 
 

hoe krijg ik dit weer werkend?

icon

Beste antwoord door Lian90 31 October 2019, 09:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Lian90 

 

Je hebt de mogelijkheid om het modem opnieuw op te starten, maar je kunt het modem ook resetten. 

Heb je dat al geprobeerd?:

Reset je Experia Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. 

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je Experia Box kan op twee manieren:

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt de Experia Box het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Deze servicetool werkt alleen op je huisadres.

Handmatige reset van de KPN Experia Box V10

- Steek een pen of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘Reset’ aan de achterzijde van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt. 

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het Power lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. 
Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'.

 

 

 

Voor de volledigheid : 

Dit is de instructie van alleen opnieuw opstarten: 

Start je Experia Box (modem) opnieuw op

Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt ook je internetverbinding weg. 

- Haal de stekkers van je modem uit het stopcontact. 

- Wacht 10 seconden. 

- Stop de stekker van je modem weer in het stopcontact. 

- Wacht 10 minuten tot je modem weer helemaal opgestart is. 

- Controleer of het Internet/Online lampje knippert of groen brandt. 

- Je modem is herstart. 

Tip: gebruik onze Servicetools om zelf je televisie-, bellen- of internetproblemen op te lossen. 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Lian90, wat rot zeg! Klopt het dat er vandaag een nieuwe Experiabox voor je geregeld is? Hopelijk werkt alles weer naar behoren als je deze aansluit. Mocht dat onverhoopt niet zo zijn, wil je het dan laten weten? We helpen je er graag verder mee. 

Goedemorgen,

 

Bedankt voor beide reacties. De reacties van Noordzee had ik allemaal al geprobeerd, daarna nog samen met iemand telefonisch met KPN. 

Marcia het klopt dat we vandaag een nieuwe Experiabox ontvangen. Hij deed gisterochtend namelijk opeens helemaal niets meer. Waarschijnlijk heeft die de stroomstoring dus gewoon niet overleefd. Hopelijk werkt alles vanmiddag, of morgen, weer als we de nieuwe experiabox op kunnen halen!

Reputatie 7
Badge +30

En, hoe staat het ervoor?

We hebben een nieuwe experiabox ontvangen en alles doet het nu weer. 

Reputatie 7
Badge +30

Heel fijn! Mochten we in de toekomst nog iets voor je kunnen doen, weet je ons te vinden.Â