Beantwoord

WiFi ellende G4 - Experiabox V10

  • 23 April 2020
  • 11 reacties
  • 126 keer bekeken

Begin maart heeft de KPN een G4 ontvanger geplaatst en die gekoppeld aan een Experiabox V10. Sindsdien heb ik WiFi met de kwaliteit van bagger (één tot 2 streepjes) en werkt het dashboard van mijn zonnepanelen niet meer. Gebeld met KPN. Vriendelijke dame gesproken, niets opgelost. Op het

ZTE scherm zie ik bij WiFi instellingen niets. Soms verschijnt op mijn scherm de mededeling dat een

ander apparaat in het netwerk het IP-adres gebruikt. HELP!!

 

icon

Beste antwoord door Robob 27 April 2020, 17:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Badge +19

Vreemd! Ik heb dezelfde combi hier staan en ben er erg tevreden over. Heb je de experiabox al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen?

Dank Joep voor je reactie. Nee niet teruggezet. Vrees bij dat soort strapatzen dat ik dan meer verknoei dan repareer. Maar als zoiets de kwaal niet verergert, dan wil ik dat meteen proberen.

Badge +19

Ik snap je bedenkingen maar meestal lost dat veel op. Ontkoppel alles wat aan de experiabox zit en reset en helemaal. Het kan best een tijdje duren eer je verbinding er weer is. Daarna sluit je het 4g modem weer aan. Test dan even bekabeld je verbinding. Let op dat eventuele zelf ingestelde dingen weg zijn zoals wachtwoorden etc. Maar die kan je later opnieuw instellen. Laat even weten hoe het afloopt.

Hoi @Robob . Ik zie dat Joep al een goeie voorzet heeft gegeven.

Ik ben ook benieuwd of het hiermee beter wordt.

Joep zeer bedankt voor de input. (..en Erwin ook voor de goede intenties) Je voorstel Joep

heeft niet tot enige verbetering geleid. De KPN heeft me een WiFi versterker toegezegd.

Zodra die binnen is, ga ik er mee aan de gang. Navraag bij mijn buren (die ook met een

Experiabox werken) heeft geleerd, dat ook zij ontevreden zijn over hun WiFi. Is het de

Box?… de software? Ik hoop op een goed resultaat met de versterker. We zullen zien.

Ik elk geval zeer bedankt voor alle moeite. Robob

Hoi @Robob .  Helaas kan ik niet met je meekijken maar als wat er binnenkomt op het modem tegenvalt zal een wifi versterker weinig uitmaken. 

Hoe is het nu met het ontvangst? De beste manier om dit te testen is een laptop bekabeld op de experiabox aansluiten en meten via: https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

Als daar blijkt dat je wel genoeg Mbit's haalt en je ervaart daarnaast slecht bereik, lijken mij die versterkers een upgrade.

Ik ben benieuwd naar de uitkomst en mocht het allemaal tegenvallen, laat het weten. Dan helpen we je hier verder. 

Dank Erwin voor je betrokkenheid. Uitkomst van de speedtest is download:

ping 34ms - download 54.7Mbps

UPload: jitter 1 ms - upload 12.3 Mbps  

Ik weet niet wat de waarde van deze cijfers is met betrekking tot WiFi.

 

Badge +19

Voor deze combi is dat toch een mooie snelheid??? Dat is bekabeld gemeten??

Hoi @Robob . Dat zijn op zich prima snelheden. Met hoeveel mensen wordt er tegelijk van het internet gebruik gemaakt?

Ja Erwin, de overstap van het koperdraadje naar G4 is een grote verbetering. Vandaag de Experia Wifi versterker ontvangen en aangesloten. Prima wifi!!! Mijn probleem is opgelost. Hartelijk dank voor alle suggesties en het meedenken. Robob

Fijn dat het nu stabiel is. Je weet ons te vinden, mocht je in de toekomst andere vragen hebben.