Beantwoord

WiFi FON windows 10

  • 5 October 2019
  • 4 reacties
  • 185 keer bekeken

Hoe stel ik KPN FON in op een laptop met windows 10 als besturingssysteem?
Ik krijg keurig de verbinding met het wifi modem, maar geen toegang tot internet!!!
Dus ik krijg niet de opstartpagina van FON/.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 10 October 2019, 11:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Welkom, a1944! Je zou, als je verbonden bent met een FON punt, gelijk bij het openen van een internetpagina een loginscherm moeten krijgen. Dit is bij jou niet het geval?

Wat gebeurt er als je dan op deze link klikt: https://login.hotspotsvankpn.com

Belangrijke controlevraag nog: heb je FON ook aangezet in je Experia Box?
Erik, bedankt voor je reactie. Inderdaad komt de FON pagina niet, omdat ik geen toegang tot internet krijg.
Dit probleem speelt al een geruime tijd!! Sinds de introductie van windows 10. Vroeger zat er bij windows 8 een softwareknutsel die dit probleem omzeilde. Maar ik heb een nieuwe laptop gekocht en dus geen win8 meer. Op internet is trouwens ook de knutsel voor Win 8 verdwenen. Ik ben er mee naar de kpn winkel geweest en geëist dat het ging werken, maar ze zijn 1,5 uur aan het kloten geweest met als resultaat dat het niet kon!!!!! Het is ook niet erg lastig, maar soms ben ik bij iemand en moet ik de beveilgingscode van zijn modem intikken om op internet te komen. In een café is het meestal gratis WIFI. Maar ik betaal voor FON, dus wil je ook dat KPN het werkend maakt. En ja natuurlijk staat mijn modem vrij voor FON.
Ik denk dat ik het ze bij de KPN winkel maar weer eens lastig ga maken.
Gr. a1944.
Reputatie 7
Badge +30

Wat er gebeurt als je verbinding maakt met FON is dat je wel gelijk een internverbinding krijgt. Alleen wordt daar dan alleen de toegang tot de loginpagina vrijgegeven. De rest is dan nog geblokkeerd. Dus, als het verbinden gelukt is, moet de loginpagina openen. Dus, dit impliceert dat het maken van de verbinding dan gelijk al niet goed gaat. Ik wil graag voor de zekerheid hier controleren of alles goed staat wat betreft FON. Vul daarvoor alsjebleift je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt.

Verder, nog even ter verduidelijking, je geeft aan dat je betaalt voor FON. Maar, KPN Wifi (zoals FON heet qua pakketoptie) is gratis bij een abonnement. Even om dan zeker te zijn dat we het hier over hetzelfde FON hebben. Dit is ook degene die je gebruikt? Of maak je gebruik van Premium Hotspots.

Reputatie 7
Badge +30

Lukt het inmiddels om verbinding te maken met Fon, a1944?