Beantwoord

Wifi glasvezel

  • 12 December 2020
  • 3 reacties
  • 56 keer bekeken

Goedemorgen,

Sinds het laatste bezoek en verlenging van KPN is de wifi om te huilen. Nu heb ik daar niet eerder melding van gemaakt omdat er glasvezel bij ons in de straat gelegd werd op korte termijn. Dat is ook gebeurd, de kabels zijn ook al naar binnen gehaald, maar verder niets….. Behalve dan een straat die slecht bestraat is. Wanneer gaan jullie dit aansluiten? En waarom geven jullie nieuwe klanten superwifi gratis, (waaruit dus blijkt dat jullie wifi niet excellent is) en bestaande klanten met slechte wifi niet?

***

Ik hoor graag wanneer de glasvezel gelegd wordt zodat ik een beslissing mbt overstappen kan maken.

 

Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 17 December 2020, 14:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7

Hallo @Yvette123, wat is er precies met jouw wifi aan de hand? Is de snelheid laag, valt het weg of iets anders? Het modem, de Experia Box, maakt het wifi signaal aan, hoe het signaal vanaf buiten op de Experia Box aankomt (glasvezel of koper) heeft geen invloed op de stabiliteit van het draadloze netwerk. Als je een hogere snelheid kiest bij het abonnement kan de snelheid hooguit veranderen, maar de stabiliteit veranderd daarmee niets. Het wifi signaal is draadloos, daardoor is het gevoelig voor omgevingsfactoren waardoor het signaal kan worden beïnvloed waar wij geen invloed op hebben. In dit topic geven we meerdere tips die je kunt proberen om het wifi netwerk te verbeteren: Oplossingen voor trage en wegvallende wifi

Ik heb je adresgegevens uit je bericht verplaatst naar je profiel, i.v.m. privacy is het niet verstandig om privégegevens openbaar te delen op internet. Met die gegevens heb ik jouw aansluiting meteen even bekeken. Zo te zien is glasvezel beschikbaar, maar dat gebruikt jouw abonnement niet. Jouw aansluiting gebruikt pairbonding, waarmee de 100 Mbit/s van jouw abonnement ook aankomt op de Experia Box. Dezelfde snelheid kan ook via glasvezel, als het abonnement daar naar wordt gewijzigd. Maar zoals gezegd heeft dat geen invloed op de wifi.

Bedankt voor het meedenken mbt AVG. Wat betreft de Wifi, die valt steeds weg, is op de 1e verdieping gewoon zo goed als niet aanwezig. Ik weet het antwoord al, ik moet een superwifi aanschaffen. Ik dacht dat glasvezel iets zou verbeteren maar weet nu dat ik daar niet op hoef te wachten. Ik ga ervan uit dat ik ze als trouwe klant niet krijg dus zal gaan shoppen bij de aanbieders.

Badge +19

U krijgt een veel betere oplossing namelijk 2 experia wifi's helemaal gratis. Die kunt u regelen via de Wi-Fi manager