Beantwoord

wifi heel slecht en zelfs zonder internet

  • 25 March 2020
  • 7 reacties
  • 71 keer bekeken

Hallo ,

Al ruim 2 jaar klagen wij dat we slechte wifi verbinding hebben , elke keer gebeld en de mensen aan de andere kant van de lijn proberen ook echt wel mee te denken en te helpen . Maar het helpt niet !!! er komt hier met 12 mbs binnen en met de apparaturen die er zijn is er eigenlijk altijd geen internet . ik heb zelf een mobiel abonnement met 20 g genomen om dan maar een hotspot aan te maken . Maar de laatste dagen is het NOG slechter geworden . Maandag en Dinsdag gebeld en alles weer door gelopen (resetten,meten enz ) het blijft gewoon ruk . Had telefoon nummer gekregen van netbeheer maar gaat dus van het gebruikelijke kastje naar de muur . Er is een mogelijkheid tot een buitengebied modem maar omdat onze gemeente is gefuseerd vallen wij daar niet onder . Maar ik ben het zat , ik kan niet normaal ergens contact krijgen en word niet meer verder geholpen .Dus wat nu ? toch maar overstappen na ruim 25 jaar naar ZIGGO ?  HELP !!!!!!!!

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 28 March 2020, 15:32

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Elroy van den Broek en welkom op het forum! Super dat je je bericht hier plaatst. Ik kan me goed voorstellen dat trage en wegvallende wifi geen pretje is. :disappointed_relieved: Je noemt dat er 12 Mbit/s binnenkomt, is dat de maximale snelheid die haalbaar is op jouw adres, of is dit wat je meet via de wifi? Zou je ook je forumprofiel aan willen vullen met de naam en geboortedatum van de contractant en je adresgegevens? Dan kan ik wat metingen verrichten en op zoek naar antwoorden, zodat jij weet hoe je verder kan. 

Beste Sanne ,

Na meerdere metingen is dat inderdaad de maximale snelheid die er binnenkomt . Als je dan de televisie aan zet en iedereen is thuis ( dus dan minimaal 4 mobiels ) dan valt de internet verbinding altijd weg of hapert heel erg .

Ik heb volgens mij alles ingevuld dus je kan meten .

Ik heb begrepen van meerdere monteurs van jullie dat ik met een buitengebied modem die via het 4g netwerk werkt ongeveer 30 G erbij kan krijgen . Dat is voor ons al heel veel

 

Badge +19

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres?https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode. 

 

Badge +19

Tsja das niet veel. En sneller internet buitengebied is ook niet leverbaar zo te zien. Levert Ziggo op jouw adres?

Badge +19

Je hebt toch je postcode achtergelaten:wink: en ik heb even meegekeken maar het ziet er niet naar uit dat er op korte termijn een upgrade komt. Ik kan je geen ongelijk geven als je naar Ziggo gaat ondanks dat ik een kpnfan ben. Maar met deze snelheid zou ik echt overstappen.

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor het invullen en bedankt @Joep1965! Ik heb dezelfde bevindingen. Sneller Internet Buitengebied is hier niet mogelijk en er staan op de korte termijn geen upgrades op de planning. :confused: Natuurlijk zie ik je liever niet vertrekken, maar het belangrijkste is dat jij een goede/snelle internetverbinding hebt. Het ziet er niet naar uit dat er op de korte termijn verbeteringen aankomen waardoor je bij ons een snellere verbinding zult krijgen, dus wat mijn mogelijkheden betreft ben ik helaas tot een einde gekomen. Ik kan je alleen aanraden om zoveel mogelijk apparatuur bekabeld aan te sluiten in huis. Met de smartphones wordt dat uiteraard lastig, maar zo zorg je er op de andere apparaten voor dat het signaal zo stabiel mogelijk aankomt. 

Reageer