Beantwoord

Wifi instabiel met Experia Wifi en Wifi versterker

  • 24 August 2019
  • 3 reacties
  • 192 keer bekeken

Ik heb in de woonkamer een experia wifi versterker.
Boven in 1 slaapkamer heb ik een wifi versterker dualband.
Het probleem is dat maar op i plek tegelijk de wifi goed is.

Als de wifi boven goed is is de wifi beneden slecht en andersom.

Pas als ik het wifisignaal op mijn telefoon uit en aanzet heb ik wifi in de kamer waar ik me bevind.

Het is dus werkbaar maar niet ideaal.
Sinds deze week heb ik Toon van Eneco en die geeft aan dat de wifi niet constant is.

Wat kan ik er aan doen dat overal de wifi altijd hetzelfde blijft zonder de wifiinstellingen aan en uit te zetten?

Alvast bedankt.

Martin

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 27 August 2019, 15:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Martin Steinfelder, welkom! Hebben de Experia Wifi en de Wifi versterker wel dezelfde SSID? In dat geval verbindt je toestel als het goed is, sneller met het juiste apparaat dan wanneer je twee aparte SSID's hebt. Het mooiste zou zijn als je twee dezelfde apparaten hebt. De Experia Wifi's communiceren zodanig met elkaar dat je nauwelijks zult merken dat je van de ene naar de andere 'overstapt'. Het is dus het overwegen waard om nog een Experia Wifi aan te schaffen of te kijken of je nog ergens een Wifi versterker op de kop kunt tikken.
Hoi Marcia,

Beide hebben dezelfde SSID.
Ik denk wel dat je gelijk hebt vwb 2 verschillende apparaten. De beveiliging was wel verschillend. Deze heb ik beide op WPA2 gezet.

Ik zal eens kijken of ik wat met KPN kan regelen voor het omruilen van 1 van de versterkers.

Bedankt voor je antwoord.
Reputatie 7
Badge +30
Ik ben bang dat we niet aan omruilen doen 😞. Je zou ze ook beide kunnen verkopen en de nieuwe draadloze Wifi versterkers aan kunnen schaffen.