Vraag

wifi instellingen fout

  • 31 October 2019
  • 7 reacties
  • 82 keer bekeken

hallo, 

Ik zit met een probleem. ik heb vandaag de naam en het wachtwoord van de experiabox willen wijzigen via het instel menu van de experiabox. nu heb ik dit gedaan en staan er 2 wifi verbindingen in de lijst. de oude (H36...) en de nieuwe (Groothuis) hoe kan ik dit weer terugzetten of veranderen?

 

Met vriendelijke Groet,

Jelle Groothuis


7 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Waarschijnlijk staat het oude adres nog in het geheugen van je computer.
Even je browser herstarten of de computer?
Of gebruik je firefox? daar blijft het n.l. erg lang in staan en die moet je dus zelf even verwijderen.

 

nee dit heb ik geprobeerd en werkte niet. kan het er ook mee te maken hebben dat ik 2 acces points heb  van kpn?

ik heb namelijk een v9 experiabox en hiervan brandt het lampje van wireless terwijl ik 2 acces points heb aangesloten. normaal zou deze dan geen wifi meer uit moeten zenden toch?

Reputatie 7
Badge +21

Dat kan er mee te maken hebben, maar hier weet @wjb  meer van, die gaat je vast wel helpen.

Reputatie 7

De naam (SSID) en het wachtwoord op de wifi accesspoints van KPN worden niet automatisch gewijzigd naar de nieuw ingestelde waarden. Dit zal je handmatig op de wifi accesspoints moeten doorvoeren. Daarvoor zal je dus op elk accesspoint moeten inloggen.

en hoe kan ik hierop inloggen? http://192.168.2.149/ deze heb ik geprobeerd maar wordt niet geladen.

Reputatie 7

Installeer de app Fing op een Android of iOS apparaat en zoek naar de wifi accesspoints.

Op de weergegeven IP adressen van de wifi accesspoints kan je ze beheren.

het is gelukt nu kan ik de naam van de 2,4ghz aanpassen en van de 5ghz wat is verstandig om te doen? allebij dezelfde naam geven?

 

 

Reageer