Vraag

WiFi is sinds 1 week slecht, lampje op modem wordt rood.

  • 26 May 2022
  • 3 reacties
  • 31 keer bekeken

Sinds 1 week is de WiFi bij ons thuis slecht. Wij hebben een glasvezel aansluiting met bekabelde WiFi versterkers. 1 op benedenverdieping en 1 op zolder. De WiFi snelheid meet ik op 20 mb up en 10 mb down.

alles al een keer gereset, kabels opnieuw verbonden, echter zonder resultaat. 
tv geeft regelmatig slecht signaal terwijl deze bekabeld is aangesloten. Ook Sonos is vaak niet te vinden.

Gelukkig heb ik ruime databundel, maar die gaat op deze wijze wel snel.

 

het modem is ongeveer 3 jaar oud. Af en toe brandt er rood lampje en eerst ik deze. Dan is er weer tijdelijk betere verbinding. Tijdelijk betekent Max 2 dagen


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Hajebe68, welkom bij ons. 

Laten we eerst beginnen met een goed plaatje krijgen van hoe je alles hebt aangesloten. 

Het glasvezelkastje zit bij jou in de meterkast of woonkamer? Hoe lopen alle kabels vanaf dat kastje door je huis? En zijn je televisieontvangers rechtstreeks aangesloten met een kabel naar de modem, of doormiddel van deze kastjes in het stopcontact

Ik hoor graag van je.  

Hoi Alex, de glasvezelaansluiting zit in de meterkast. Daar zit 1 meter erboven de Experia box v10 aangesloten. Vanaf het midden gaar er een vaste kabel van 3 meter naar een wandcontactdoos daar zit met een utp kabel de televisie op aangesloten. Op de 2e aansluiting van het modem zit de WiFi versterker. Op de 3e aansluiting zit de kabel die naar zolderverdieping gaat en waar ook een WiFi versterker aan zit. Het werkt zo al goed voor lange tijd, tot een week geleden. 
 

er zijn geen WiFi verbindingen via stopcontact oid.

Reputatie 7
Badge +24

Tot nu toe geen rare dingen binnen je netwerk. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik vanaf hier ook kijken of ik aan onze kant iets kan vinden.