Vraag

Wifi knop KPN Box 12b werkt niet meer sinds de firmware (versie .38) upgrade van oktober 2023.

  • 3 April 2024
  • 7 reacties
  • 89 keer bekeken

De mogelijkheid om Wifi “UIT” en “AAN” te zetten met het onderste knopje op de KPNBox 12b is voor mij erg belangrijk. Dit heeft altijd gewerkt tot aan de oktober 2023 upgrade (versie .38 en hoger).

Een kpn medewerker heeft dit getest met een aantal collega's op een KPNBox 12a. Daar werkt het wel.

Omdat het voor de medewerker onduidelijk was of dit een firmware of hardware probleem is heeft hij mij een nieuwe KPNBox 12b (let op ook weer 12b) toegestuurd. Uit de doos (met oude firmware) heb ik deze getest en de Wifi AAN/UIT werkte wel. Maar na aansluiten ging dit modem gelijk upgraden naar de nieuwe  softwareverie. En voila: Knopje Wifi uitzetten op het modem werkt wel en aanzetten niet. Dus wederom zelfde probleem. Omdat het modem in de vensterbank naast de bank staat wil ik WIFI met knop uitzetten als ik het niet nodig heb. Dit heb ik altijd gedaan en is voor ons belangrijk. Iedere keer boven de computer opstarten en dan bedraad in te loggen op het modem is voor ons geen optie.

 

Mijn vraag is wanneer wordt dit probleem opgelost wat al sinds oktober vorig jaar speelt op de KPNBox 12b?


7 reacties

Kan een moderator aangeven of dit probleem bekend is bij KPN en of dit probleem in een toekomstige firmware versie aangepast gaat worden?

 

Alvast hartelijk dank

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Ton50, ik herken dit zelf ook niet meteen. Wel heb ik dit topic gevonden. Daarin wordt aangegeven dat je tijdschema's in kunt stellen, is dat wellicht een idee? Ik ga jouw feedback in ieder geval intern doorgeven, zodat we hier naar kunnen kijken!

 

Hoi @Marcia,

 

Dank je wel voor je reactie maar die had ik al gevonden. En daar heb ik niets aan . Ik zou graag willen dat KPN dit een keer oplost.

Is het mogellijk dat iemand dit een keer test op een kpn box 12b  (Let op moet wel 12b zijn.)

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik ga nog eens kijken of we dit voor je uit kunnen zoeken. Zelf verwacht ik dat er meer mensen zijn die dit zouden willen én dus ook meer klachten hierover. Maar ik kom hier begin volgende week bij je op terug. 

@Marcia Dank je wel. Dat zou heel fijn zijn. Ik ben al met KPN bezig sinds oktober 2023 (sinds die update).

Ik begrijp dat niet veel mensen WIFI aan/uit zetten met de knop. Dus of er veel klachten zijn weet ik niet. Maar dat neemt niet weg dat dit gewoon moet werken en voor oktober 2023 werkte het ook. En voor ons is dit wel belangrijk.

Het is een consequent probleem sinds de oktober update op de box 12b. Wifi UIT zetten met de wifi knop gaat wel met de knop maar AAN zetten niet.

Reputatie 7
Badge +30

We hebben het nagevraagd, @Ton50, en dit wordt opgelost in de volgende update. We weten alleen nog geen datum wanneer die volgende update beschikbaar komt. Houdt hiervoor de  Product Updates in de gaten. Zodra dit bekend is maken we daar een topic aan.

Fijn @Erik van KPN te horen dat het nu eindelijk bij KPN bekend is en dat het probleem gefixed gaat worden. Ik hou het topic in de gaten. 

Reageer