Beantwoord

Wifi maakt af en toe geen verbinding met mijn telefoon, hoe kan dit?

  • 28 March 2024
  • 16 reacties
  • 165 keer bekeken

Badge

Sinds een tijdje gebeurd het regelmatig dat mijn wifi geen verbinding meer maakt met mn telefoon en overschakelt naar 4g. Als ik wifi dan uitzet en weer aan, dan is hij weer verbonden, dus het is geen groot probleem, buiten dat mijn mobiele data er aangaat, als ik het niet in de gaten heb. Maat ik vraag me af wat de oorzaak kan zijn. Zou het kunnen dat er iemand steeds probeert op mijn wifi in te loggen?

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 12 April 2024, 18:57

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Peet2304! Als iemand anders op je wifi in probeert te loggen zou dat er niet voor moeten zorgen dat jouw telefoon geen verbinding meer maakt met de wifi. 
Dus een aantal tips om te kijken of de oplossing er tussen zit: 

  • Herstart je telefoon
  • Doorloop de Wifi Manager
  • Kijk of er een softwareupdate voor je telefoon is en voer deze uit

Mocht geen van die dingen het oplossen, wil je me dan laten weten welk type telefoon je precies hebt en welk modem je gebruikt? 

Badge

Hallo Sanne,

Bedankt voor je reactie.

Maar beetje stom van mij, ik vergeet erbij te zetten dat, wanneer ik mijn wifi wil checken op m'n telefoon, dan staat er de melding: "onjuist wachtwoord". Als ik dan de WiFi uitschakel en dan weer aanzet heb ik weer automatisch verbinding. Vandaar dat ik dacht dat iemand op m'n WiFi probeert in te loggen, omdat er telkens staat als dit gebeurt, onjuist wachtwoord.

Mijn modem is trouwens een KPN box 12 en m'n telefoon is een samsung galaxy a41.

 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u WiFi versterkers? Accesspoints? Of iets anders wat WiFi uitzend?

Badge

@Nick83, nee heb ik niet, alleen mijn modem. Ik woon in een flat en zitten wel veel huishoudens dicht op elkaar, misschien gaat daar iets mis.

Reputatie 7
Badge +17

Check, dank voor het toelichten @Peet2304! Het herstarten van je telefoon heeft niet geholpen? 

Badge

@Sanne van KPN , Nee, herstarten telefoon heeft niet geholpen. Andere tips helaas ook niet. Ook modem herstarten heb ik gedaan, maar had ook geen effect. 

Het gebeurt nu dagelijks, vanochtend ook weer. Maar op onregelmatige tijden. Vind het gewoon heel raar, de melding: onjuist wachtwoord. En als ik dan weer verbind is er niets aan de hand, wachtwoord klopt dan ook gewoon. 

 

Exact hetzelfde probleem. Log altijd automatisch in, geen verandering en nu constant melding wachtwoord niet juist.

Reputatie 7

Op jouw telefoon kan je het Wifi netwerk ook laten vergeten, daarmee verwijderd het toestel alle opgeslagen details van het netwerk. Je kunt daarna opnieuw verbinding maken met het netwerk, waarbij je het wachtwoord opnieuw invult. Als er nog ergens een verkeerd wachtwoord was onthouden, wordt die daarmee verwijderd,

Badge

@Jasper van KPN, bedankt voor de tip. Ik ga het proberen. 

Badge

@Jasper van KPN Ik heb je advies opgevolgd maar helaas heeft het niet geholpen. Zojuist toch weer gebeurd. Weer melding onjuist wachtwoord. Hoop toch echt dat er iemand weet wat hier aan de hand kan zijn.

Reputatie 5
Badge +5

Gebeurt dit enkel op jouw telefoon of ook op andere apparaten die met Wifi zijn verbonden ? 

Ook ik ervaar dergelijke problemen. Er is NIKS veranderd aan wat voor instelling dan ook en ook bij mij valt de wifi uit. Ligt echt aan die V12 update...

Badge

@Cappuccino2 . Gebeurt nu je het zegt alleen op mijn telefoon. Er zijn meerdere telefoons verbonden met wifi, maar daarmee nergens last van.

Reputatie 5
Badge +5

Dan ligt het probleem bij je telefoon. 

Reputatie 7
Badge +17

Dan ligt het probleem bij je telefoon. 

Eens. Lukt het je anders om met je toestel naar een KPN winkel te gaan @Peet2304? Mijn collega daar kan de instellingen dan met je doorlopen. 
Wellicht dat de oplossing daar nog in te vinden valt. 

Badge

Dan ga ik dat eens proberen, dank je.

Reageer