Beantwoord

WiFi manager werkt niet

  • 2 August 2021
  • 17 reacties
  • 417 keer bekeken

Ik probeer al een aantal dagen de WiFi manager door te lopen, maar krijg steeds deze melding:

 

Er gaat iets mis

er-gaat-iets-mis.png

Het lijkt erop dat de Wifimanager het even niet doet.

We hebben meteen een bericht gestuurd naar onze collega's. Die gaan het zo snel mogelijk oplossen.

Wat is “even”? En wat is “zo snel mogelijk”?

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 30 August 2021, 19:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ojee @Ome Dennis, heel flauw dat je deze melding telkens krijgt :slight_frown:

Bij welke stap in de Wifi Manager komt deze melding tevoorschijn? Kan je wel een aantal stappen afronden of gaat het direct mis?

Mij overkomt hetzelfde!

Melding komt na de vraag of ik een wifiversterker gebruik

Ojee @Ome Dennis, heel flauw dat je deze melding telkens krijgt :slight_frown:

Bij welke stap in de Wifi Manager komt deze melding tevoorschijn? Kan je wel een aantal stappen afronden of gaat het direct mis?

Hij begint met de Internetsnelheid te checken en klapt er dan uit. Een enkele keer komt hij ietsje verder, dan begint de modemcheck ook maar nooit langer dan een seconde. 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor de aanvulling en de opheldering @Ome Dennis en @coenbr!

Melding komt na de vraag of ik een wifiversterker gebruik

Hmm, geef je hier aan dat je er wel of juist niet 1 gebruikt? En wat gebeurt er als je iets anders aangeeft?

Ojee @Ome Dennis, heel flauw dat je deze melding telkens krijgt :slight_frown:

Bij welke stap in de Wifi Manager komt deze melding tevoorschijn? Kan je wel een aantal stappen afronden of gaat het direct mis?

Hij begint met de Internetsnelheid te checken en klapt er dan uit. Een enkele keer komt hij ietsje verder, dan begint de modemcheck ook maar nooit langer dan een seconde. 

Sta je op een locatie waar de wifi nog wel aanwezig is, op het moment dat je de Wifi manager uitvoert? Zo nee, dan zou dat de verklaring kunnen zijn. Je mag dan iets dichter bij de Experia Box gaan staan op een plek waar de wifi nog net goed werkt. Maakt dat een verschil?

Ik zit letterlijk naast mijn Experia Box.

Reputatie 7
Badge +20

Ik zit letterlijk naast mijn Experia Box.

Hmm ok, dan zou dit niet door je locatie veroorzaakt worden lijkt me :thinking: Met wat voor apparaat probeer je de Wifi Manager nu uit te voeren en is er ook een ander apparaat aanwezig waarmee je het zou kunnen proberen?

Hi @Maja_ , ik heb het geprobeerd met een iPhone XR, een iPhone 6 en een Dell Notebook.
Allemaal hetzelfde (geen) resultaat.

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Ome Dennis, Maja heeft vakantie, vandaar dat ik in jouw topic reageer. 

Wat gek dat de WiFi manager het op verschillende apparaten niet doet. Heb je het intussen nog geprobeerd, en gebeurt er nog hetzelfde? Zo ja, vul dan ook je forumprofiel zo volledig mogelijk in. Als je me een seintje geeft zo gauw je dat hebt gedaan, dan kijk ik met je mee.

Hi @Alexandra , dank voor je bericht. Zojuist nogmaals geprobeerd, geen succes.
Ik heb ook het modem verplaatst, staat nu echt helemaal vrij.
Forumprofiel is aangepast.

Reputatie 7
Badge +19

@Ome Dennis Ik heb je gegevens erbij gepakt, en zie inderdaad dat de Wifi Manager niet succesvol doorlopen is, zoals je zelf ook al aangaf. Ik heb geprobeerd om je de stappen per e-mail toe te sturen, heb je die ontvangen? Wat ook een mogelijkheid is, is dat je even chat of gratis belt (0800-0402) met onze klantenservice. Mijn collega helpt je dan meteen met doorlopen van de stappen en kan eventueel ook van afstand met je mee kijken. Laat maar weten wat voor jou handig is.

@Alexandra : Ik heb geen email van je ontvangen. Zit ook niet in mijn Spam.

Reputatie 7
Badge +19

@Ome Dennis Goed dat je een seintje geeft. Ik heb een nieuwe poging gedaan, als 't goed is heb je nu een mail ontvangen. Lukt het daarmee om de Wifi Manager te doorlopen? Het is misschien ook goed om het te testen vanuit een andere browser, denk aan bijvoorbeeld Google Chrome of Mozilla Firefox. 

@Alexandra 

Nope.
Google Chrome
Internet Explorer
Microsoft Edge
Firefox

Allemaal niet...
Mail nu wel ontvangen, maar die brengt me toch gewoon (weer) naar de WiFi Manager?
Dat haalt niets uit lijkt me.

Reputatie 7
Badge +19

@Ome Dennis Oké, het is duidelijk dat je met de Wifi Manager niet verder komt helaas. Het lijkt me daarom beter om het over een andere boeg te gooien. We hebben het nog helemaal niet gehad over wat er aan de hand is, dat is wel nodig om je ermee te kunnen helpen.

Wat is er precies aan de hand, en de reden dat je de Wifi Manager wilt gebruiken? Is je wifi slecht, of is het iets anders? Wat voor snelheid haal je? En werkt de internetverbinding wel goed als je 'm bekabeld gebruikt (of test)?

Daarnaast ben ik ook benieuwd naar hoe je thuisnetwerk eruit ziet: welke apparaten gebruik je? Heb je wifi versterkers en zo ja welke? Maak je nog gebruik van andere apparaten in je netwerk? Dat soort dingen. Hoe meer informatie je deelt, des te beter ik (en andere forumbezoekers) je kunnen helpen.

@Alexandra : Ik heb geen klachten, misschien alleen dat het signaal op zolder niet héél sterk is, maar wel voldoende.
Met andere woorden, alles werkt naar behoren, ik wil de WiFi Manager gewoon gebruiken waar deze voor bedoeld is, namelijk kijken of het nog beter kan.
Ik vind het gewoon raar dat een relatief simpele applicatie als de WiFi Manager niet naar behoren werkt.
Overigens heb ik hem in het verleden wél kunnen gebruiken.

Hoe dan ook, ik denk dat jij je tijd beter kunt gebruiken. Voor klanten met “echte” klachten.
Laten we dit draadje daarom maar afsluiten.

Bedankt voor je inzet.

Met vriendelijke groet,
Dennis Burger.

Reputatie 7
Badge +19

@Ome Dennis Ik ben met je eens dat je 'm gewoon hoort te kunnen doorlopen. Daar is de Wifi Manager ten slotte voor bedoeld, niet alleen voor oplossen van problemen maar ook je wifi zo optimaal mogelijk instellen :) Je kunt proberen om jouw Experia Box een volledige reset te geven en daarna een nieuwe poging te doen. Als het geen verschil maakt en je wilt het toch nog proberen, dan kan je ook gerust bellen of chatten met onze klantenservice. Onze collega's daar kunnen eventueel even van afstand met je mee kijken om je verder te helpen.