Beantwoord

wifi manager werkt niet... "Balen het is niet gelukt"

  • 17 May 2021
  • 7 reacties
  • 69 keer bekeken

Ik ben al een aantal weken bezig met het verbeteren van mijn internet. Wifi op de 1e verdieping is zeer instabiel en op zolder werkt vrijwel helemaal niet. Ik heb al heel vaak geprobeerd de wifi manager te doorlopen maar blijf krijgen: “Balen, het is niet gelukt”. Al 3x >20 minuten aan de lijn gehangen, maar blijf het antwoord krijgen dat ik de wifi manager moet doorlopen en ze anders niets kunnen betekenen. Echter heb ik dit nu dus al heel erg vaak gedaan op meerdere dagen. Ik hoop alsnog dat jullie een oplossing kunnen verzinnen.

icon

Beste antwoord door Bart_ 20 May 2021, 09:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u glasvezel? Zo nee, wat zegt deze site over de snelheid op uw adres?

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl

Ja, ik heb glasvezel

Reputatie 7
Badge +20

Dag @JudithPrui Goede wifi hangt van veel zaken af en er zijn een flink aantal mogelijke storingsbronnen in en om je huis. We hebben een handig topic over wifi, waarin we dit soort zaken op een rijtje zetten en en je tips en advies geven. En ja, het draaien van die wifi manager is wel heel belangrijk: je krijgt een goed beeld van de situatie, er kunnen ter plekke enkele wijzigingen worden gedaan of je kunt in aanmerking komen voor een setje Experia Wifi's. Maar dan moet er wel een goede analyse uit de wifi manager zijn gekomen. 

Dit snap ik, en ik heb alle stappen al doorlopen om eventuele storingen te voorkomen. Echter bleef het bericht de wifi manager te doorlopen, maar dit blijft dus niet werken. Hij geeft snelheden van 4-8 aan op zolder en ca 20 op de 1e verdieping en doorloopt dan dus wel de hele (1e) meting met verbinding. Echter na deze metingen blijft de storing: ”balen, het is niet gelukt”.  Het is dus wel zeer frustrerend dat jullie klantenservice niet verder komt dan herhalen de wifimanager te blijven doorlopen, terwijl deze het (ondanks blijvende, ca stabiele verbinding) gewoonweg niet doet…. Ik zou dus graag een oplossing hebben voor het probleem ipv dit herhalende bericht.

Ik heb hetzelfde probleem @JudithPrui met de Wifimanager. 

Na het meten en verzenden van de reslutaten met de wifimanager volgt het bericht

“Balen, het is niet gelukt”.  

“Neem contact met ons op”.

Ik heb de Wifimanager al diverse keren geprobeerd maar zonder succes.

Steeds weer het bericht: “Balen, het is niet gelukt”.

Mijn klacht over de lage wifi-snelheden bij mij thuis kan ik niet via de Wifimanager aantonen.

De klantenservice van KPN komt ook bij niet verder dan te verwijzen naar het doorlopen van de Wifimanager, maar die werkt dus niet.

Graag een Oplossing van dit probleem!

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Dag @JudithPrui en @Tjegg Het is en blijft soms erg lastig om je wifi goed te krijgen. Als provider doen we heel veel om je daarmee te helpen, maar we kunnen niet de garantie geven dat het altijd en overal vlekkeloos werkt. Daarvoor spelen er te veel factoren mee, waar we geen invloed op hebben. Denk aan de bouw van je huis, denk aan elektrische apparatuur en denk aan het wifi-signaal van je buren. In het topic over wifi staan echter goede tips waarmee je aan de slag kunt. De wifi manager -soms moet je hem inderdaad een paar keer doen- is wel echt de beste optie om je wifi zo goed mogelijk te krijgen. Je kunt er ook voor kiezen om een servicemonteur te boeken. Deze komt bij je langs, optimaliseert de wifi en helpt je ter plekke. Zo'n bezoek is echter niet gratis. 

Allemaal niets zeggende antwoorden van KPN, belachelijk dat je een niet werkende Wifi manager een paar keer moet doen, en dan zou KPN op het minst een gratis monteur kunnen sturen toch?