Beantwoord

WiFi Manager werkt niet goed - Wifi blijft slecht zelfs dichtbij modem

  • 11 March 2021
  • 7 reacties
  • 102 keer bekeken

Hoi!

 

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met mijn Wifi probleem…

Ik heb een Experia Box en deze staat op de laagste verdieping van mijn rijtjeshuis. Ik heb al een tijd lang dat mijn Wifi slecht is en soms maar 1-2 Mbit/s snel is. Dit probleem is hetzelfde op alle verdiepingen. Zelfs al sta ik naast de Experia Box.

Ik heb de Wifi Manager geprobeerd, maar komt niet verder want het Wifi blijft slecht. Ik werk vanuit huis samen met mijn vriend en vaak hebben we problemen tijdens meetings omdat het internet veel te langzaam is.

Kunnen jullie dit oplossen?

 

Groetjes,

Eveleien

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 15 March 2021, 12:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hoi @evelien.b . Welkom op het forum. 

In veel gevallen zou je, als je snelheid onder de 20Mbit komt, moeten uitkomen bij het gratis laten opsturen van Experia Wifi's. Heb je dat aanbod niet gehad?

Hoi Erwin,

 

Jawel, maar het probleem is dat het internet al onder de 20Mbit komt zelfs al sta ik naast de Experia box. Dus ik vraag me af of een repeater gaat werken, als de box zelf soms al niet eens goed internet geeft?

Het is heel wisselend overigens, sommige uren of dagen heb ik meer dan 20Mbit internet, andere dagen is het de hele dag heel weinig. Hopelijk verduidelijkt dit de situatie een beetje.

 

Groetjes,

Evelien

@evelien.b . Hoe 'druk’ is het in jouw woning qua andere wifi signalen? Hoeveel buren zie je? En wat is de de gemiddelde sterkte van die draadloze netwerken?

Staat de experiabox in de buurt van een elektronisch apparaat? Welk type experiabox heb jij?

Kun je tevens je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u glasvezel of een DSL verbinding? Indien DSL, wat zegt deze site over de beschikbare snelheid op uw adres?

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

@Erwin_ Bedankt voor je reactie! Ik heb mijn profiel ingevuld. Als ik naar wifi verbindingen kijk zie ik er 11 van buren, waarvan er één dezelfde sterkte heeft als mijn wifi (4/4 streepjes) en 3 hebben 3/4  streepjes.

De box die ik heb is Experia Box V8. Deze staat naast de televisie die met een kabel ermee is verbonden.

 

@Nick83,  Bedankt voor je reactie! Ik heb glasvezel.

@evelien.b Leuk je even gesproken te hebben. Ik wilde je een paar opties voorleggen en momenteel lijkt het opsturen van twee experia wifi's het verstandigst. Dat ga ik straks voor je in orde maken.

Gelukkig heb jij al een kabel naar boven liggen.  Het is nu zaak dat je de eerste EW aansluit bij de experiabox in de buurt en de andere op de eerste verdieping. Deze kastjes nemen de volledige wifi functionaliteit van de v8 over. Ik heb er vertrouwen in dat jouw draadloze internet hier stabiel en snel van wordt.

Zo niet, laat het weten en dan kijken we naar de andere opties. 

Reputatie 7
Badge +24

En zet de Experia WiFi niet vlak naast de tv neer, maar bij voorkeur er een paar meter er vandaan. Uit de buurt van andere elektronische apparaten.