Beantwoord

Wifi valt tegen, 60 Mbps. WiFImanager helpt niet

  • 25 April 2024
  • 3 reacties
  • 40 keer bekeken

Goedemiddag :) 

 

abonnement van 1gb. Bekabeld werkt perfect. Wifi valt erg tegen (60mbps). Wifi manager volledig uitgespeeld, verbinding werd zelfs iets slechter (40mbps). Aangeboden oplossing is een betaalde monteur. Is dit de enige optie? Waarom helpt KPN hier verder niet??

 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 29 April 2024, 09:28

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +19

Dag @SensemillaSaint, wifi is iets wat de klant zelf moet regelen. Je betaalt voor een goede verbinding tot en met het modem. Uiteraard willen wij forumleden je helpen en kijken of er meer uit te halen valt. Welk type modem heb je en met welk apparaat heb je gemeten? Maak je gebruik van de 2.4ghz band of de 5ghz band? Heb je wifiversterkers? Graag zoveel mogelijk info.

Reputatie 7
Badge +20

Oei @SensemillaSaint, als je 1Gb aan snelheid binnenkrijgt op je modem en daar maar 60Mb van overblijft via de wifi, dan snap ik dat je daar niet echt over te spreken bent 😬

Ik zie nog geen reactie op de vragen van Joep, maar ben nog wel benieuwd naar de antwoorden: 

Welk type modem heb je en met welk apparaat heb je gemeten? Maak je gebruik van de 2.4ghz band of de 5ghz band? Heb je wifiversterkers? Graag zoveel mogelijk info.

Ook hoor ik graag op welk apparaat je die snelheid meet, en of je verschillende resultaten krijgt als je de snelheid via andere apparaten doormeet. 

Goedemorgen Maja, thanks voor je reactie! 

Ik heb een wit modem van jullie, geen idee welke precies (ben nu niet thuis). Uit m'n hoofd is het de Experia 12 (icm glasvezel). 

 

De WiFi-Manager heb ik gebruikt op mijn iPhone 15 plus, op zowel 5ghz als 2.4. Tevens zijn mijn partners iPhone 11, mijn SmartTV en PS5 verbonden. Op alle apparaten is de verbinding erg langzaam (relatief tov afgenomen snelheid). 

Ik heb geen versterkers. Zou ik kunnen proberen, maar zonde van mijn geld als dat niet werkt. 

 

Via de wifimanager is mijn modem herstart en ook volledig naar fabrieksinstellingen gezet, helaas heeft dit niet tot betere resultaten geleid. 

 

Tijdens het testen heb ik andere apparaten die wellicht een storing kunnen veroorzaken tijdelijk uitgezet. 

Oei @SensemillaSaint, als je 1Gb aan snelheid binnenkrijgt op je modem en daar maar 60Mb van overblijft via de wifi, dan snap ik dat je daar niet echt over te spreken bent 😬

Ik zie nog geen reactie op de vragen van Joep, maar ben nog wel benieuwd naar de antwoorden: 

Welk type modem heb je en met welk apparaat heb je gemeten? Maak je gebruik van de 2.4ghz band of de 5ghz band? Heb je wifiversterkers? Graag zoveel mogelijk info.

Ook hoor ik graag op welk apparaat je die snelheid meet, en of je verschillende resultaten krijgt als je de snelheid via andere apparaten doormeet. 

 

Reageer