Vraag

WiFi niet beschikbaar op alle telefoons WEL op laptops

  • 29 December 2019
  • 15 reacties
  • 132 keer bekeken

Hi all,

 

Hier thuis hebben wij inmiddels al 3 tot 4 weken het probleem dat wij op geen enkele mobiele telefoon (zowel Samsung als meerdere iPhone modellen) internet hebben. Wij hebben echter wel internet op laptops van verschillende merken. Op de telefoons komt het WiFi icoontje steeds 1 tot enkele seconde in beeld en maakt daarna weer plaats voor 4G, dit blijft voortdurend knipperen.

 

Tevens is de monteur al drie keer langs geweest. Overal in huis versterkers geplaatst en onderzocht of er verstorende factoren aanwezig waren, hier tevergeefs niets gevonden.

 

Kan iemand mij hiermee helpen???


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Ik beperk me even tot de IPhones. Hebben deze minimaal versie 11.4.1? 
 

Verder is het handig als je de IPhone reset via netwetkinstelingen. (Via algemeen en stel opnieuw in) 

Hallo @Bartwifikpn , je zou bij de telefoons decwifi eens kunnen resetten of laten vergeten en weer opnieuw instellen.

Na het resetten/vergeten wel eerst even het toestel uit en dan weet aanzetten en dan weer instellen.

Succes.

 

Alle iPhones zijn up to date en de WiFi is meerdere malen op alle telefoons gereset..

Reputatie 7
Badge +28

Ok, ik probeer alleen maar mee te denken. Heb je dat via dit scherm gedaan? 
 

Reputatie 7
Badge +28

 

Dat wordt zeker gewaardeerd :)

 

Hoe bedoel je dat ik dit via dit scherm heb gedaan?

Ja dat heb ik geprobeerd.

Telkens als wachtwoord opnieuw willen invoeren geeft deze ook vaak de melding dat het wachtwoord niet juist is. Een paar seconden daarna verbind ie opeens wel..

Reputatie 7
Badge +28

Heb je elders geen problemen met WiFi?

Want dan ligt het duidelijk aan het modem. Dan zou je een ander modem kunnen proberen. Of heeft de monteur dat al geprobeerd? 

Waarom zou het dan aan de modem liggen? Want het internet op onze laptops doen het wel.

 

Monteur heeft de modem omgewisseld naar een nieuwe V10 (?) dacht ik.

Reputatie 7
Badge +28

Waarom zou het dan aan de modem liggen? Want het internet op onze laptops doen het wel.

 

Monteur heeft de modem omgewisseld naar een nieuwe V10 (?) dacht ik.

Als jouw telefoons het elders (bv op jouw werk) het gewoon doen op WiFi , dan ligt het niet aan de telefoons. Ik heb verder geen idee meer. Misschien iemand anders? 
 

Dat klopt, WiFi werkt wel op andere locaties!

Kan het niet iets zijn dat telefoons op een ander wifi bereik of iets dergelijks zit en ik dit moe aanpassen via 192.168.2.254. Ik heb er verder erg weinig verstand van, maar op diverse fora wordt steeds verwezen naar dat adres.

Reputatie 7
Badge +28

Ik zie dat @WimC online is. Misschien heeft hij een idee? 

Reputatie 7

Overal in huis versterkers geplaatst ...

Zijn dit van die zwarte Experia WiFi's?

Welke type Experia Box heb je?

Een V10 (zonder a) of een V10a (met a)?

Reputatie 5
Badge +6

Weet je wellicht nog wat er veranderd is 3-4 weken terug ?

Het probleem is te groot geworden, dus eigenlijk moet je weer 

even terug naar een simpele situatie die te overzien is.

Anders is er niet meer uit te komen, omdat je niet weet wat er waar gebeurt.

 

Bijvoorbeeld, alleen KPN modem met 1 wifi access point, en 1 telefoon, en 1 laptop,

welke met een utp kabel aangesloten is, zodat je online kan meekijken

in het modem (via 192.168.2.254), wat de status is van de Wifi, als je dat aan de praat hebt

kan je het netwerk weer verder opbrengen, en in de gaten houden wanneer het fout gaat.

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Bartwifikpn, welkom hier. Moeilijk om nu te zeggen waar het probleem precies zit eerlijk gezegd. Ik wil graag het één en ander voor je doormeten. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Er is trouwens een kans dat ik alsnog weer een monteur voor je ga regelen voor een analyse op locatie.