Beantwoord

WiFi niet binnen bereik

  • 1 November 2019
  • 3 reacties
  • 464 keer bekeken

ik heb  sinds gisteren een experiabox modem heb hem geinstalleerd en nu geeft hij met wifi aan dat het niet binnen bereik is 

wat moet ik nu dien

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door karin ark 4 November 2019, 21:33

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Hi @karin ark welkom op ons KPN forum. 

Het moment waarop je er achter komt hoe hard je internet nodig hebt, is wanneer het niet werkt. Lastig als de wifi in huis het niet doet. Had je het onderstaande ook al gecontroleerd? 

 

‘have you tried turning it off and back on again?’

Heel simpel, maar vaak een werkende oplossing is het herstarten van je modem. Wanneer je het apparaat uitschakelt met de knop aan de achterkant, 10 seconden wacht en het modem weer aanzet, maakt hij opnieuw verbinding. Het opnieuw opstarten van het modem kan een paar minuten duren, dus ga gerust even koffie zetten. Lost dit het probleem niet op? Dan kan je hetzelfde proberen met het apparaat waarmee je verbinding probeert te maken, waarschijnlijk je laptop, tablet of telefoon (al zal de aan en uit knop niet aan de achterkant zitten). Mocht dit nog steeds geen uitkomst bieden, lees dan verder!

Staat wifi aan in je telefoon of laptop?

Nog een simpele, waar je waarschijnlijk niet zo snel rekening mee houdt, is je wifi instelling. Als je de hele meterkast al leeg getrokken hebt, kun je nog bedenken dat de wifi in je telefoon niet aan staat of je laptop op vliegtuigmodus staat. Dit is gemakkelijk te controleren, door te kijken of het slechts één apparaat is dat niet werkt, of dat geen enkel apparaat verbinding maakt met het internet. Mocht het om één apparaat gaan, dan is dit vaak gemakkelijk aan te passen in de instellingen van je toestel (vervolgens kun je altijd zeggen dat een van de andere problemen de oorzaak was van het niet werken van de wifi). Bij het ontvangen van een nieuw modem krijg je ook een nieuw Wifi signaal. Deze vind je op de achterkant van je modem en heet het SSID. Was je met het SSID verbonden dat achterop je modem staat? Het wachtwoord hiervan is de WPA(2) key. Ook deze kan je achterop het modem vinden. 

 

Als dat het probleem niet verhelpt zou je dan je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Graag bij klantnummer mobiel het mobiele nummer aanvullen. Dan kan ik het één en ander voor je nakijken. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂

 

 

het is al opgelost 

ik heb de kpn klantenservice gebeld en het bleek dat in de nieuwe modem  de gegevens van de oude modem werden ingelezen/ ingevoerd 

ze hebben het aangepast en heb geen problemen meer 

 

 

Reputatie 5
Badge +7

Fijn om te horen dat het opgelost is @karin ark :slight_smile:

Reageer