Beantwoord

WiFi op experiabox v10

  • 6 August 2019
  • 11 reacties
  • 140 keer bekeken

Beste KPN, vandaag een nieuwe box gekregen, oude viel constant uit. Maar ik krijg het WiFi niet aan de praat, eerste opnieuw opgestart, toen gereset voor, toen reset achterkant heel even het ssid naam en daarna viel hij weg en was niet meer zichtbaar.

Wat doe ik fout?
icon

Beste antwoord door chrisvandenberg 7 August 2019, 19:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Chris, welkom op ons forum.

Dat is mij ook een raadsel. Ik kijk dit wel graag voor je na. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Hoi Alex, heb het lek boven water. Deze box kwam niet met de nieuwe SSID naam maar met de oude en bij de oude heb ik het nieuwe password ingevuld en presto verbinding
Reputatie 7
Badge +24
Fijn Chris! Scheelt mij weer werk, hehe. Je weet me anders te vinden. 🙂
Goedemorgen Alex, vanochtend zette ik mijn tv weer aan en lag de Expedia box er weer uit, dit is een nieuwe en weer de melding " zap naar..." Op de box 2 rode lampjes. Dus onze storing heeft niet gelegen aan de box maar aan het binnenkomende signaal
Groetjes Chris
Hoi Alex box zeker 5 min uit gehad en nog steeds 2 rode lampjes en geen signaal. Begint nu erg vervelend te worden.
Ben wel tot de conclusie gekomen dat het niet bij ons binnen is maar van buiten af.
Groetjes Chris
Hoi bijna een kwartiertje alles uit gehad en nu pas weer groen licht.

Dit is niet normaal
Reputatie 7
Badge +24
Dat hoort inderdaad niet zo. Zou je alsnog je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Hoi Alex alles op mijn profiel is aangevuld. Groetjes Chris
Reputatie 7
Badge +24
Dankjewel, ik meet op de lijn zelf geen gekke dingen. Sterker nog, ik zie geen verbrekingen. Ik vermoed dat er toch iets in de aansluiting bij je thuis niet in orde is, in de bekabeling. Als ik het goed zie is de ontvanger rechtstreeks op de Experiabox aangesloten, klopt dit? Hoelang is de kabel tussen de Expriabox en je aansluitpunt? Zit hier nog een splitter tussen?
Hoi Alex, er zit ongeveer 10cm zonder splitter tussen, maar dat werkte al jaren perfect. Momenteel draait hij ook weer goed. De box zit direct naast het punt waar de kabel het huis binnen komt. De decoder is rechtstreeks op de box aangesloten dmv een HDMI kabel.
Reputatie 7
Badge +24
HDMI is gok ik een UTP kabel, maar dat doet er niet toe.

Mijn advies is om op het moment dat er geen diensten zijn even te bellen, om het dan live te laten meten. Via het forum gaat dat iets moeilijker omdat we niet binnen enkele minuten reageren. Voor nu kan ik niets bedenken waar ik werk van zou kunnen maken.