Beantwoord

Wifi schakelt over naar modem in plaats van superwifi en valt dan even weg

  • 23 June 2020
  • 10 reacties
  • 1046 keer bekeken

Ik heb twee superwifi punten van KPN. Één aangesloten bij de modem en één in de woonkamer als versterker. Als ik met mijn android telefoon (s10+) van de modem naar de woonkamer loop dan schakelt de wifi netjes over zonder weg te vallen. Echter wanneer ik terug loop naar de modem dan valt de wifi even weg en vervolgens heb ik weer een wifi verbinding. Op de android telefoon heb ik een app geinstalleerd “Wifiman” en hierin heb ik geanalyseerd wat er nou precies gebeurt.

Wanneer ik van de woonkamer naar de modem loop dan schakelt mijn wifi vanaf de woonkamer superwifi over naar de wifi van de modem, daarna valt mijn wifi weg en daarna wordt ik verbonden met de superwifi punt die bij de modem hangt. De app verteld namelijk met welke mac adres je verbonden bent. Als ik de superwifi, welke bij de modem hangt, uitzet dan heb ik helemaal geen wifi.
Dit is wel irritant want tijdens het videobellen bijvoorbeeld valt mijn verbinding weg als ik door het huis aan het lopen ben.

Ik heb glasvezel internet en een ExperiaBox V10a als modem

Kan iemand mij hiermee helpen? Kan ik de wifi van de modem helemaal uitschakelen?

icon

Beste antwoord door bdz 24 June 2020, 00:27

Bekijk origineel

10 reacties

Badge +19

Welke experiabox heb je?

@Joep1965  V10A

Badge +19

Maar waarom heb je dan 1 wifipunt bij het modem staan?

@Joep1965  Volgens de monteur moet één Superwifi punt verbonden blijven met de Modem middels een ethernetkabel. Deze heb ik alleen in de meterkast bij de modem staan.

Badge +19

Kijk je tv via kpn? Zoja is de ontvanger bekabeld aangesloten op de experiabox?

@Joep1965  Ik heb alleen internet van KPN en geen TV, TV is aangesloten via een ethernetkabel dat middels het stroomnet gaat (ivm met Netflix over het internet).
Boven heb ik wel een ziggo wifibooster (welke ook fungeert als een AP+switch) aangesloten, wifi gaat hier wel gewoon soepel over.

Badge +19

Dan denk ik toch dat die twee Wi-Fi punten, dus de experiabox en het wifipunt te dicht bij elkaar staan. Wat gebeurt er als je de wifi van de v10a uitzet?

Waar in de routeradmin kan ik dat doen @Joep1965 

Gelukt, SSID onder het WLAN tabblad uitgeschakeld en wifi van de modem staat uit. Overschakelen van wifi werkt goed nu. Bedankt @Joep1965 

Badge +19

Graag gedaan. Goed om te horen dat het gelukt is.

Reageer