Beantwoord

wifi snelheid experia box

  • 4 June 2020
  • 18 reacties
  • 169 keer bekeken

wij zijn begin maart verhuisd en toen begon de “ellende” al , KPN zeg een snelheid van 22 mb wat natuurlijk een lachertje is maar wat krijgen we binnen nog geen 15 mb tot een week geleden toen liep de snelheid terug naar 8 mb . nieuwe experia box 10 op gestuurd die bleek niet juiste te zijn geconfigureerd maar dat is uiteindelijk opgelost .  Pairbounding aangevraagd bij KPN zouden binnen 5 dagen met ee terug koppeling komen  , niets gehoord een andere medewerker zei dat we een glasvezel ring zou komen en dus is pairbounding niet actueel. 

 

zijn er nog tips van kan gebruikers dit dit soort problemen hebben 

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 11 June 2020, 08:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Badge +19

We beginnen maat bij het begin.  Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 

 

Badge +19

Helder! Je snelheid zal nu bekabeld rond de 22 moeten zitten. Klopt dat? Zo te zien komt er een upgrade aan. Echt spectaculair is het helaas niet. Pairbonding is niet mogenlijk. Meer dan 56 zal je na de upgrade niet krijgen. 

Reputatie 7
Badge +24

En op een bekabeld aangesloten apparaat haal je die 21 mbit ook?

bedankt voor je reactie  , maar bekabeld internet is toch niet van deze tijd  :-) ,  , enig  idee waarom pairbonding niet mogelijk is

 

Badge +19

Mijn mening is zoveel mogenlijk bekabeld doen dan heb je het minste verlies.  Wi-Fi is gevoelig voor ongevingsfactoren dus schommelt altijd. Pairbonding is niet mogenlijk omdat er geen tweede aderpaar is en die heb je echt nodig. Maar haal je bekabeld wel die 22?

Reputatie 7
Badge +24

bedankt voor je reactie  , maar bekabeld internet is toch niet van deze tijd  :-) ,  , enig  idee waarom pairbonding niet mogelijk is

 

Dat is zeker wel van deze tijd.

Pairbounding doet KPN niet omdat er een upgrade gepland staat naar een hogere snelheid. En sowieso kan het niet op uw adres, want er staat een streepje achter "Bonded koper".

Badge +19

 

 

Dat is zeker wel van deze tijd.

Pairbounding doet KPN niet omdat er een upgrade gepland staat naar een hogere snelheid. 

@Nick83 dat klopt niet helemaal. Als er pair bonding mogelijk was geweest had daar ook de nieuwe te verwachte snelheid gestaan. Zover ik weet hoor. O je hebt het al aangepast:wink:

is het gewoon dat KPN niet willen lassen tijdens deze periode  , pairbonding is niet anders dan een ader vastlassen  of zie ik dat verkeerd

Reputatie 7
Badge +24

is het gewoon dat KPN niet willen lassen tijdens deze periode  , pairbonding is niet anders dan een ader vastlassen  of zie ik dat verkeerd

Moet die ader er wel zijn. Op heel veel adressen kan pairbounding niet.

Badge +19

Maar goed hoe zit het nou met je wifi?? Heb je wifi versterkers staan?

nee hebben geen wifi versterker wonen gelijkvloers en met meeting is snel heid overal pijn gelijk 

 

Badge +19

En waar heb je de experiabox staan? Op een centrale plek of verstopt in de meterkast? Heb je de wifimanager al gedaan? https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

Reputatie 7
Badge +25

Hoi @Michael1965, welkom hier. Excuses voor de late reactie vanuit ons. Ik weet niet of alle vragen inmiddels zijn beantwoord..?

Paibonding is dus niet mogelijk op jouw adres. Dat kan komen door het ontbreken van een tweede aderpaar, en laswerkzaamheden om zo'n tweede aderpaar in te lassen gebeurt helaas niet. Wel staat er dus een upgrade gepland voor eind juli waardoor de snelheid meer dan verdubbeld. Daar zul je t.z.t. toch echt wel verschil in gaan moeten merken. Mijn advies zou zijn om https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl te blijven volgen wat dat betreft.

Heb je de Wifi Manager al doorlopen? Zo ja, wat kwam daar uit als conclusie? We hebben ook een topic waar nog meer tips staan om problemen met WiFi op te lossen.

Hi Paul , sorry voor de late reactie , ik heb vandaag de status bekeken op https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl en zag tot mijn verbazing dat dat er de komende 2 maanden geen werkzaamheden zijn gepland 

  1. het is weer uitgesteld  of 2. de werken zijn al klaar 

net een speed test gedaan maar de snelheid is nog steeds drama  en ja ik heb de wifi manager al meerdere keren gebruikt. 

 

tijd om over te stappen of is er iets in de achtergrond gebeurd ?

Michael 

Reputatie 7
Badge +25

Hoi. Als de werkzaamheden klaar zouden zijn, dan zie je de nieuwe snelheid staan op https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl. Ik heb zo'n vermoeden dat daar nog steeds 21 Mbps staat? Anders is die upgrade naar alle waarschijnlijkheid inderdaad uitgesteld waardoor ‘ie buiten de 2 maanden is komen te vallen. Ik kan dat zelf niet inzien omdat upgrades onder KPN Netwerkbeheer vallen. 

ik vrees dat je gelijk heb helaas zullen de werkzaamheden uitgesteld zijn . Wat is nu de beste actie ,iedere dag bellen  met de KPN dat we wederom problemen hebben ?

 

Reputatie 7
Badge +25

ik vrees dat je gelijk heb helaas zullen de werkzaamheden uitgesteld zijn . Wat is nu de beste actie ,iedere dag bellen  met de KPN dat we wederom problemen hebben ?

 

Als je een update wil over die upgrade, dan kun je terecht bij KPN Netwerkbeheer. Elke dag bellen heeft geen zin, maar vragen wat de status is kan natuurlijk geen kwaad..