Beantwoord

Wifi snelheid gehalveerd en oranje lampjes op wifiversterker zijn gaan branden.

  • 28 January 2022
  • 6 reacties
  • 64 keer bekeken

We hebben hier al jaren internet via glasvezel (eerst ON toen overgenomen door KPN) en al ruim 1,5 jaar meerdere super-wifi punten in huis.

Nooit problemen mee gehad, tot deze maand. Wifipunten springen regelmatig op oranje en als ik een speedtest opstart haal ik bij het downloaden nog maar de helft van de snelheid van voorheen (50mbps vs 100mbps). Uploaden lijkt nog oké. 
Wij werken met tweeën thuis, regelmatig calls, tot vorige maand geen enkel probleem gehad. Nu meerdere keren per dag. Hoe kan dit ineens? Aan de setup heb ik niets gewijzigd. 

icon

Beste antwoord door Joep1965 29 January 2022, 13:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

Dat is balen. Welk type modem heb je en welke wifipunten?

Experia box V10a en 3 super wifi punten

Badge +19

Dat is een mooie combinatie. Heb je de boel al een keer gereset?

 

*admin: link toegevoegd

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Eefie1002, welkom op ons forum!
Ik zie dat Joep al een goeie tip gaf. Is dat nog gelukt?
Een oranje lampje op je superwifipunt betekent in principe dat hij geen goede verbinding heeft met het andere superwifipunt of je experiabox. Het kan dan ook helpen ze te verplaatsen.

Gereset, wifi punt bij modem al verplaatst (leek t alleen maar slechter te worden), dé oplossing nog niet gevonden. Bij oranje lampje zet ik betreffend punt even uit en weer aan, dan brandt t lampje weer een tijdje groen. Maar is niet de structurele oplossing. Ik woon in een huis met twee verdiepingen, met deze configuratie moet dat toch lukken?

Reputatie 7
Badge +20

Het oranje lampje duidt toch op een probleem met de onderlinge verbinding waar dit superwifipunt nu staat. De beste manier om dit goed te krijgen zou zijn deze met een kabel aan te sluiten. Zou je dat eens kunnen proberen?