Beantwoord

WIFi snelheid niet conform contract

  • 24 August 2020
  • 2 reacties
  • 60 keer bekeken

Vandaag een aantal snelheidstest gedaan. 94Mbit download en 95Mbit upload.

Ook de wifi verbeteraar gestart, de snelheden wijzigen niet.

Contractueel zou KPN 200/200 moeten bieden en daar betaal ik voor.

Kan KPN 200/200 leveren?  zo niet dan graag mijn contract aanpassen

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 27 August 2020, 18:20

Bekijk origineel

2 reacties

Hallo @P vd Graaf , ik ben bang dat je een denkfout maakt. 

Je contract is 200Mbit/s bekabeld gemeten aangesloten met 1 computer rechtstreeks aan het modem.

Dat je draadloos de helft haalt is al heel mooi, waarschijnlijk via de 2.4-band.

Via de 5.0-band moet je een hogere wifi snelheid kunnen halen, alleen reikt de 5.0-band minder ver.

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @P vd Graaf

Je contract is 200Mbit/s bekabeld gemeten aangesloten met 1 computer rechtstreeks aan het modem.

Dit is correct. Wifi is een stuk storingsgevoeliger dan een bekabelde internetverbinding, daarom gaat je abonnementssnelheid over de bekabelde verbinding. 94 en 95 Mbit/s is voldoende om de meeste zaken mee te doen, maar mocht je toch problemen ervaren, doorloop de Wifi Manager dan nogmaals. 🙂

Reageer