Beantwoord

Wifi snelheid opeens lager

  • 14 August 2019
  • 3 reacties
  • 145 keer bekeken

Hallo,

ik gebruik sinds 2 weken KPN.
toen de monteur glasvezel kwam installeren, hadden wij 200mbit. Voor de televisie boven is er een draadloze verbindingsset.

Voor de tv beneden heb ik sinds vandaag een 2e ontvanger van de draadloze verbindingsset maar nu is mijn WiFi snelheid opeens gezakt van 200mbit naar 50mbit.

waar kan dit aan liggen?
en hoe kan ik dit verbeteren?

Pablo
icon

Beste antwoord door Marina_ 17 August 2019, 13:40

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @pbosq, Welkom op het forum en uiteraard bij KPN. Ik lees dat je WiFi is gedaald sinds je gebruik maakt van een DVS. WiFi en de DVS zijn dingen die los van elkaar staan. Je kunt nu wel zonder problemen boven en beneden tv kijken? De kwaliteit van de verbinding is afhankelijk van de staat van je stroomnetwerk, slechte stopcontacten kunnen de dateoverdracht tussen de adapters verstoren. Je kunt een ander stopcontact proberen wanneer je tv signaal niet meer optimaal is.

Als het gaat op WiFi op je pc, tablet en/of mobiel, zou je dan onze WiFi tuner tool eens willen doorlopen? Met deze tool krijg je wifi-advies op maat. Je kunt bijvoorbeeld wat tips krijgen om de kwaliteit te verbeteren of je krijgt het advies om een wifi-versterker te nemen. Om te bepalen wat jouw huis nodig heeft, doorloop je een aantal stappen via de Wifi Tuner. Het is belangrijk dat je de site opent op een mobiel, tablet of laptop waarmee je door het huis kunt lopen. Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Reputatie 7
Badge +19
@pbosq Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!
Reputatie 7
Badge +24
Als er ook sprake is van wifi versterkers die achter de dvs-en zitten, dan is het verklaarbaar...

Reageer