Beantwoord

WiFi traag en valt vaak weg

  • 14 July 2020
  • 20 reacties
  • 161 keer bekeken

Goedeavond, ik zit al een tijdje met een probleem dat mijn wifi vaak wegvalt of heel traag is. Vorig jaar hetzelfde probleem gehad en toen hebben ze de modem vervangen. Ook heb ik al vaak via kpn de wifi kanalen gereset (dit hielp voor een half uur). Wie kan mij helpen?

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 30 July 2020, 11:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Kenny_, lastig dat jouw WiFi verbinding al een tijdje niet lekker werkt, goed dat je het hier meldt.

Heb je onze handige Wifi Manager al doorlopen? Deze helpt je om het modem zo optimaal mogelijk in te stellen. Zo ja, wat kwam daar uit als conclusie? We hebben ook een topic waar nog meer tips staan om problemen met WiFi op te lossen. Zou je die door willen nemen? Ik hoor graag of dat helpt. Zo niet, laat dan hier zo duidelijk mogelijk weten wat je bevindingen zijn, dan helpen we je graag verder.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Kenny_ , ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!

Nee nog niet opgelost, had het namelijk te druk. Ik heb de wifi manager al heel vaak gedaan, maar niks hielp. Vroeger konden we makkelijk op de tv via wifi kijken en tegelijkertijd ook met een laptop gamen of op de tablet. Nu als er 1 apparaat speelt werkt de ander veel slechter of valt de wifi uit.

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, als het zo slecht gaat met de wifi, werkt ‘gewoon’ tv kijken dan wel? En wat gebeurt er als je 1 van je apparaten met een vaste internetkabel aansluit? Gaat dat wel goed?

Zou je ook je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik vanaf onze kant je lijn doormeten, zodat we zeker weten dat het niet aan je algemene verbinding ligt.

Gewoon tv kijken heb ik geen problemen. En als ik met vaste kabel werk, werkt het wel naar behoren. Ondertussen heb ik mijn gegevens ingevoerd

Reputatie 7
Badge +20

Duidelijk, dan gaat het dus puur om het wifi signaal. Als je met 1 apparaat op de wifi zit, is die verbinding dan wel snel en stabiel en gaat het pas mis als je een andere apparaat ook via de wifi gaat gebruiken? Merk je nog verschil tussen bepaalde locaties in je woning of is dit overal aan de orde? Heb je alleen wifi via de Experia Box of maak je daarnaast ook gebruik van versterkers of bijvoorbeeld een extra router? Hoor het allemaal graag!

Met 1 apparaat werkt het allemaal naar behoren. Ik heb alleen wifi via de experiabox. En heb ook geen extra router

Reputatie 7
Badge +20

Dan lijkt het mij gezien de problemen de moeite waard om toch versterkers aan te sluiten. De Wifimanager is niet in staat om verbrekingen te meten, dus daar kom je niet verder mee nu. Daarom heb ik handmatig 2 Experia Wifi voor je aangevraagd, deze kan je vanaf morgen afhalen bij de Spar aan de Dorpsstraat in Schoondijke. Als ze daar voor je klaarliggen ontvang je een sms'je van de vervoerder, verder is het van belang dat je een geldig legitimatiebewijs bij je hebt.

Laat je weten hoe het gaat met de wifi als je de versterkers aan hebt gesloten? :slight_smile:

Oke super! Bedankt voor de goede service en ik zal laten weten als ik het heb aangesloten!

Reputatie 7
Badge +20

You're welcome en helemaal prima, hoor het graag van je!

Goedendag. Mijn pakket zou zaterdag afgeleverd worden en ik zoubdaar bericht over krijgen dat ik hem kon afhalen. Nu heb ik daar nog geen bericht over gehad dus weet niet of hij al bezorgd is. Kunnen jullie dat zien?

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, als ik de logistieke order nu bekijk, zie ik dat ze met een vertraging verstuurd gaan worden en nu pas op de 30e bezorgd gaan worden daar. Dat is wel erg flauw en ook best bijzonder, aangezien ik bij het plaatsen van de bestelling heel iets anders te zien kreeg :thinking:

Ze komen er nog wel aan, maar het duurt dus iets langer dan verwacht! Laat je het weten als je ze donderdag op hebt kunnen halen?

Oke is prima, bedankt tot zover

Tot heden nog steeds niks gehoord of het pakket vandaag binnenkomt.

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Kenny_, wat raar, goed dat je een seintje geeft. 

Ik heb er even voor je naar gekeken, er lijkt toch iets niet goed te gaan met de verzending. Daarom heb ik opnieuw 2 Experia WiFi's voor je aangevraagd en deze keer een ander servicepunt gekozen. Deze kan je vanaf morgenmiddag (na 14.30 uur) ophalen bij de Gamma aan de Industrieweg 10 in Oostburg. Je ontvangt daarvan een bevestiging via sms. 

Laat je weten of je bericht gekregen hebt en of het gelukt is? 

Ja heb net een bericht binnen gehad dat ze naar daar verstuurd worden. Ik zal nog even afwachten tot morgen. Bedankt tot zover

Reputatie 7
Badge +19

@Kenny_ Helemaal goed, ik ga er vanuit dat het morgen goed komt! Ik hoor het wel van je.

Vandaag het pakket opgehaald en geinstalleerd. Tot nu toe is de wifi veel sneller dan voorheen! Bedankt voor de hulp ben er zeer tevreden mee!

Reputatie 7
Badge +19

@Kenny_ Fijn dat 't nu goed is gegaan met het pakket, zo hoort het. Ik ben blij om te horen dat jouw WiFi verbinding nu veel beter werkt! Graag gedaan namens Maja en mij, je weet ons hier te vinden als we iets voor je kunnen doen.

Nogmaals bedankt! En ook voor de snelle service