WiFi traag op eerste verdieping

  • 27 August 2020
  • 2 reacties
  • 93 keer bekeken

Reputatie 2

Ook ik heb een 50mb glasvezelverbinding met kpn compleet. De WiFi op de 1e verdieping wordt de laatste tijd steeds trager en valt regelmatig helemaal weg.

Al diverse pogingen gedaan met de wifimanager om het weer sneller en stabieler te krijgen maar verder dan 20 m'n kom ik niet, terwijl, en ook nu viel het weer weg, ik kort geleden nog 37mb heb gemeten. 

Wat ik ook doe, ik kom steeds uit op: koop een versterker a € 150.- per stuk.

Ik heb het idee dat kpn de snelheid zelf verlaagt om zodoende wat versterkers te verkopen.

Die glasvezel loopt trouwens niet tot in het huis maar tot een centraal kastje in de wijk. ( valt weer weg)

Ik denk dat ik na 10 jaar kpn, waar ik in het begin zeer tevreden over was, maar eens bij een andere provider ga kijken.

Krijg ik ook eens een half jaar korting, want dat zit er bij de kpn ook niet in als trouwe betalende klant.


Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.

 


2 reacties

Badge +19

Wi-Fi is Wi-Fi of je dat nou via provider a of b hebt maakt niet uit.  Anno 2020 ga je het niet meer redden met alleen een modem. Gewoon omdat er teveel Wi-Fi in de lucht.  Kpn helpt je daar mee door gratis versterkers te geven die bekabeld moeten worden aangesloten op de experiabox. Die krijg je als de snelheid onder de 20Mbt/s is.

Reputatie 5
Badge +10

Hoi @Henjo

Welkom terug op ons Forum. Balen dat je Wifi verbinding niet aan je verwachtingen voldoet. Voor een Wifi verbinding is een snelheid van 20 Mbit/s een acceptabele snelheid. Wil je toch meer uit je Wifi verbinding halen, dan is verdere verbetering inderdaad op eigen kosten. Haal je een lagere snelheid dan 20 Mbit/s, dan gaan we je zoals @Joep1965 terecht opmerkt kosteloos verder helpen met verbeteren, bijvoorbeeld door bekabeld aan te sluiten Experia Wifi versterkers of een Wifi monteur. 

Bij een glasvezelverbinding, zorgen wij dat de snelheid (van in jouw situatie 50 Mbit/s) binnenkomt op jouw modem. Er zijn geen mogelijkheden voor ons om vervolgens van de Wifi-verbinding die je gebruikt, een deel van de snelheid af te knijpen. Ik kan je dan ook verzekeren dat je gedachte dat wij de snelheid bewust zouden verlagen niet klopt. 

In jouw situatie (een snelheid via Wifi van 20 Mbit/s) is verdere verbetering dus op eigen kosten. Ik vermoed dat de mogelijkheid waar jij naar verwijst, aanschaf van KPN Super Wifi is. De aanschaf van KPN Super Wifi is altijd een eigen investering, de Super Wifi punten krijg je immers ook in eigendom. De actie met gratis Super Wifi punten, is een welkomstactie voor nieuwe klanten. Nieuwe klanten kunnen daarvoor kiezen, in plaats van een tijdelijke welkomstkorting (3 maanden 50% korting). Bij de start van jouw abonnement, zal jij ook een vergelijkbare welkomstkorting hebben gehad. Kiest een nieuwe klant voor de kortingsactie, dan zal hij/zij ook gewoon moeten betalen voor de Super Wifi punten.

 

Onze vaste, trouwe klanten belonen wij zeker, maar niet in de vorm van telkens weer tijdelijke kortingsacties. Voor hen hebben we een uitgebreid beloningsprogramma in de vorm van KPN Compleet en KPN Hussel, waarbij je elke maand weer extra voordeel krijgt. 

 

  

Reageer