Vraag

wifi valt constant weg

  • 3 November 2020
  • 7 reacties
  • 48 keer bekeken

Sinds 2 dagen valt constant de wifi weg. Zowel op telefoon als laptop. Op de laptop kan ik gewoon weg niet werken en studeren omdat hij steeds wegvalt. Maakt niet uit of ik ver van de router af zit of ernaast. We hebben een experia v8 als ik t goed heb. We hebben al meerdere keren gereset maar helaas. Kanalen ook al verandert maar ook dit werkt niet We zijn onlangs  overgezet naar kpn maar tot nu toe zijn we er echt niet  blij mee. Hoe kan dit opgelost worden. Hij geeft ook regelmatig aan geen internet


7 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Hoi Claudianoatygo, niets is zo ergerlijk als een wifi verbinding die vaak wegvalt of niet vooruit is te branden :slight_frown: Ik kan me dan ook goed voorstellen dat je er niet echt vrolijk van wordt. We hebben een hele handige online: Wifi Manager die op afstand de verbinding kan verbeteren of anders een gepaste oplossing kan aanbieden. Je bent daarvoor wel een KPN ID nodig die je eventueel hier: MijnKPN kunt aanmaken. Hopelijk lukt het kun je daarna weer normaal internetten!

Dit heb ik al geprobeerd maar ook helaas dat werkt niet

Reputatie 5
Badge +8

Erg jammer dat de Wifi Manager geen verbetering heeft gebracht! Heeft die niet een passende alternatieve oplossing aangeboden?

Een wifi versterker maar die moet ik aansluiten op de internetkabel en die zit in de vaste pc. Voorheen hadden we nooit problemen maar sinds we overgenomen zijn van telfort wel. 12 jaar geleden zijn we ook weggegaan bij kpn vanwege deze problemen met internet en tv

Reputatie 5
Badge +8

Mooi dat de Manager een versterker heeft gestuurd. Die dient inderdaad met een kabel aangesloten te worden, echter niet op je pc maar op het modem. Zo kun je iets meer spelen met het plaatsen van het apparaat om eventuele storingsbronnen te omzeilen. Ik verwacht dan ook dat het signaal daar stukken beter mee zal worden.

Maar dan misschien een domme vraag. Als ik hem op de modem moet aansluiten (weer een apparaat in me meterkast) waarom krijg ik er dan 2? Kabels doortrekken is hier in huis geen optie

Reputatie 5
Badge +8

De Experia Wifi zet de wifi functie op de V8 uit en neemt het signaal over. Er worden dan twee gestuurd zodat je ze op verschillende locaties in de woning kunt plaatsen. Als kabels doortrekken geen optie is, dan kun je uiteraard ook eerst één aansluiten. Wellicht dat dit al voldoende is om het signaal te verbeteren. Draadloos is immers gevoelig voor omgevingsfactoren waar we niet altijd invloed op hebben. Denk aan elektrische apparaten, materiaal in de woning maar ook andere netwerken in de buurt kunnen het signaal ten negatieve beïnvloeden. Daardoor kan het soms even puzzelen zijn hoe je het beste resultaat kunt halen.

Reageer