Vraag

Wifi valt regelmatig weg

  • 6 January 2021
  • 12 reacties
  • 83 keer bekeken

Mijn wifi valt regelmatig weg.  Heb al eens wifi verbetert maar haalt niks uit.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Badge +19

Welk type modem heb je? Gebruik je wifi versterkers? Gebruik je draadloze verbindingsets?

Wifi rechtstreeks van Experia box V8 en in dezelfde kamer.

Badge +19

Je gebruikt alleen wifi? Verder is er niets aangesloten aan de v8?

TV en internet voor andere pc's (via switch).  Switch heb ik ook al eens losgekoppeld en nog steeds wifi wat af en toe uitvalt

Badge +19

Is het alleen de wifi die uitvalt of valt bekabeld internet ook uit? Gaan er rode lampjes branden op de v8?

Reputatie 4
Badge +4

Als ik lees: “Heb al eens wifi verbetert” dan gok ik dat u de Wi-Fi manager bedoelt. Wat was
toen uw gemiddelde verbindingssnelheid?

net gemeten en dat is 49Mbit/s

Reputatie 4
Badge +4

Dat zou met een 50mbit/s abonnement een prima snelheid zijn. Zijn het ook specifieke plekken of apparaten in huis?

Er is niks mis met de snelheid. de wifi valt soms enkele seconden weg.  Sonos, meerdere niet gekoppelde apparaten, hebben hier last van en op mijn telefoon af en toe geen verbinding (enkele seconden).  Als ik een wifi scanner gebruik zie ik dat mijn wifi soms niet in de lijst van wifi punten staan terwijl de andere wifi punten wel in de lijst staan.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @JohndeB, welkom.

Fijn om te zien dat jouw mede forum gebruikers jouw al met jou hebben meegedacht. Ik hoor dat je een Sonos hebt, dit wil nog wel eens wegvallende Wifi veroorzaken. Heb je het probleem nog steeds wanneer je deze stroomloos maakt? 

Heb ik ook al vele malen geprobeerd. Zodra ik de SONOS bekabeld zijn er geen problemen.  Ook zie dat andere producten, Philips Hue, ook af en toe geen verbinding heeft. is er nog een update mogelijk op Experia box V8?

Ik zie de laatste dagen ook dat er ‘sneeuw’ (meer dan de helft) op mijn tv verschijnt bij het TV kijken of afspelen van opgenomen programma's.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @JohndeB,

Bedoel je dat als je de Sonos bekabeld je geen problemen met Wifi meer hebt? Of dat enkel de Sonos geen problemen meer heeft.