Vraag

Wifi valt steeds weg

  • 16 April 2020
  • 9 reacties
  • 506 keer bekeken

Reputatie 1

Eind december is bij mij een monteur van KPN geweest ivm mijn slechte wifi. Voor ruim € 150 heb ik nu twee Wifi Extender, waardoor ik supersnel internet door het hele huis zou moeten hebben. Echter op het ene moment heb ik wifi tussen de 25 mbps en 60 mbps, op het andere moment 2 mbps tot 6 mbps. Uiteraard zeer vervelend, vooral ook als je thuis werkt. Diverse malen de wifi manager gebruikt, waarna mijn experiabox weer aangepast werd. Resultaat: het werkt weer even (en soms ook niet), maar na een tijdje valt de wifi weer weg. Ik heb natuurlijk geen zin in om een aantal malen per dag met de wifi manager door het huis heen te lopen. 

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn wifi continu behoorlijk werkt. Uiteraard begrijp ik dat hoe meer apparaten aangesloten zijn dit invloed heeft op de wifi, maar ook daarmee rekening houden blijft de snelheid zeer wisselend.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Marc1967, welkom terug! Wat balen dit, zeg! Natuurlijk wil je niet elke dag de Wifi Manager doorlopen.. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Heb je de ronde Super Wifi punten? En welke Experia Box heb je? Heb je de Super Wifi punten draadloos of bekabeld aangesloten?

Reputatie 1

Profiel is aangevuld.  Ik heb ronde wifiversterkers, draadloos. Type Expedia box weet ik niet, maar zowel de Expedia box als de Wi-Fi versterkers zijn eind december vervangen cq. Geïnstalleerd door een monteur van KPN.

Reputatie 7
Badge +30

Yes, top. Ik zie dat de 2e speedtest van de Wifi Manager bijna 70 Mbit/s opleverde en de 3e speedtest nog geen 7 Mbit/s. Waar heb jij die laatste gedaan, weet je dat nog? Het is best mogelijk dat als je bijvoorbeeld de 2e test naast het Super Wifi punt doet en de 3e test een verdieping hoger, dat daar grote verschillen in zitten. Waar ervaar je de tragere verbinding? Is het een optie om er nog een derde Super Wifi punt bij aan te schaffen?

Reputatie 1

Ik doe de speedtest constant op dezelfde plekken.  Daarom heeft volgens mij het aanschaffen van nog een  Wi-Fi punt geen nut.

Reputatie 7
Badge +30

Nee, daar heb je gelijk. Heb jij de mogelijkheid om in ieder geval één pc of laptop bekabeld aan te sluiten? Ik ben erg benieuwd of je dan ook merkt dat je snelheid steeds naar beneden gaat?

Reputatie 1

Helaas niet.

Reputatie 7
Badge +25

Dat is dan een lastige situatie op dit moment. Normaal gesproken kunnen we in zulke situaties dan bijvoorbeeld een monteur sturen, echter gaat dat nu niet gebeuren natuurlijk (i.v.m. corona). 

Als we de lijn zelf doormeten zien we geen problemen, dus daar lijkt vooralsnog het probleem niet te zitten. En aangezien je recent nog die €150,- hebt betaald lijkt me het fair om het dan ook goed op te lossen, maar dat is nu wat lastig natuurlijk.

Je hebt trouwens een V10 modem, en die wordt toch als beste modem beschouwd over het algemeen. Het enige advies wat ik op dit moment kan geven is om het netwerk een keer opnieuw op te bouwen. Dus alle apparatuur een keer resetten en opnieuw aansluiten. Dit is waarschijnlijk ook wat een monteur zou doen.

Reputatie 7
Badge +30

Hoe staat het er nu voor, @Marc1967? Heb je alles nog kunnen resetten en opnieuw aansluiten?

Reputatie 1

Daar heb ik nog geen tijd voorgehad. Moet dus nog gebeuren.