Beantwoord

Wifi valt steeds weg

  • 7 December 2020
  • 12 reacties
  • 271 keer bekeken

Beste. na installatie vorige week prima internet snelheid. Alleen valt de wifi wel elk uur 2 minuten weg. Dat is zeer irritant als je in een vergadering zit…

Graag een adequate oplossing hiervoor.

Dank

Ronald 

icon

Beste antwoord door fame29 7 December 2020, 12:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedemiddag @Ronald Ehv, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd? 

1. Start je Experia Box (modem) opnieuw op

Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt ook je internetverbinding weg.

- Haal de stekker(s) van je modem uit het stopcontact.

- Wacht 10 seconden.

- Stop de stekker(s) van je modem weer in het stopcontact.

- Wacht 10 minuten tot je modem weer helemaal opgestart is.

- Controleer of het Internet/Online lampje knippert of groen brandt.

- Je modem is herstart.

Tip: gebruik onze Servicetools om zelf je televisie-, bellen- of internetproblemen op te lossen.

 

2. Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

 

Handmatige reset van de KPN Experia Box V10 en V10a

- Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. 

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'.
Laat u me nog even weten of het gelukt is en geholpen heeft?

Badge +19

Wat heb je allemaal aan het modem hangen en gebruik je draadloze verbindingssets?

Reputatie 7
Badge +14

Wat heb je allemaal aan het modem hangen en gebruik je draadloze verbindingssets?

Goed advies @Joep1965!

Dank voor jullie snelle reacties. De reset via de servicetool gedaan. Of het helpt, weet ik nog niet. De wifi viel ong 1x per uur weg.

Badge +19

De oorzaak van problemen zit vaker na het modem dan voor het modem. Vandaar de vraag wat hangt er aan het modem

 

Alleen twee versterkers. 

De reset werkt dus niet. Kan iemand van KPN contact opnemen

Reputatie 7
Badge +14

De reset werkt dus niet. Kan iemand van KPN contact opnemen

Dat kan even duren i.v.m. drukte, maar ze zullen u zeker verder kunnen helpen! Hopelijk kunnen ze uw probleem oplossen!

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Ronald Ehv, welkom op ons forum!

Jammer dat je er met de tips van @fame29 en @Joep1965 niet uitgekomen bent. Ik neem graag een kijkje achter de schermen. Kun je je forumprofiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef hier even een seintje wanneer je dit gedaan hebt, dan kan ik je verder helpen.

Dag Denise. Wie ben jij?

Dag Denise. Wie ben jij?

Hallo @Ronald Ehv , @Denise_ is één van de KPN-medewerksters/moderatoren van dit forum.

 

Reputatie 7
Badge +17

Dag Denise. Wie ben jij?

Zoals @JanD aangeeft, ben ik een moderator op dit forum. Ik ben in dienst van KPN. De gegevens die je in jouw profiel invult, zijn alleen zichtbaar voor jou, mij en mijn collega moderators. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat anderen er met jouw gegevens vandoor gaan.