Beantwoord

Wifi valt steeds weg, meer dan dagelijks een reset van de experiabox nodig...

  • 24 June 2020
  • 18 reacties
  • 817 keer bekeken

Ik heb enkele weken geleden om redenen mijn wifisnelheid verhoogd (corona thuiswerken, veel kinderen thuis, etc) en om de dekking in mijn hele huis meer dan voldoende te krijgen heb ik ook 4 x een superwifi punt van kpn gekocht en aangelegd. Daarvoor mijn eerdere Ubiquity versterkers uitgezet/weggedaan. Op zich is de wifi snelheid en dekking geweldig (overal bereik en up- en downloadwaardes echt bijna 200/200) maar nu is er een nieuw vervelend iets bijgekomen. Ik moet (soms) meerdere keren per dag mijn experiabox herstarten omdat de wifi er helemaal uitknalt. Uiterst vervelend omdat ik ten eerste best veel heb geinvesteerd in alle superwifipunten in huis en praktisch is het ook verre van, zeker als je net in een videocall zit. Wat is er aan de hand? Ik heb alles al geprobeerd. Apparaten afgekoppeld, superwifi punten uitgeschakeld, sonos op een ander kanaal gezet. Ik wordt hier echt niet blij van want ben op zoek naar een probleem en zorgeloos systeem… laatste optie heb ik nog niet geprobeerd en dat is om de fabrieksinstellingen van de experiabox terug te zetten. Zit ik wat instellingen en passwoorden helemaal niet op te wachten en ik ben als de dood dat ik straks helemaal geen verbinding meer heb... Eerst maar eens vragen of jullie een oplossing weten. Aanvullend ben ik benieuwd of een nieuwe router wellicht het probleem oplost. Ik heb nu een experiabox v10 maar ik hoor dat er inmiddels een versie 12 is met wifi6? Gaat dat het verschil maken. Ik. Begrijp ook dat er niet zo maar routers worden omgewisseld maar als het geld moet kosten dan moet dit maar. 

 

Ik verneem graag.

 

groet

 

Pieter

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 1 July 2020, 16:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Routerdefect Welkom op het forum. Wat vervelend om te lezen dat ondanks een hogere snelheid en Superwifi punten nog steeds last hebt van een wegvallende verbinding. Op het moment dat je wifi verbinding wegvalt, valt dan ook je bekabelde verbinding weg? Heb je bijvoorbeeld televisie van ons en valt het beeld daar ook weg? En op het moment dat de verbinding werkt, dan werkt de verbinding nu dus wel goed? Ik zou graag met je uitzoeken waar het probleem vandaan zou kunnen komen. Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en zou je kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig. 

Beste Rutger, dank voor je reactie. ik vul mijn forumprofiel zo meteen even in. Wat betreft de vraag over of de bekabeling verbinding wegvalt en of TV het blijft doen. Dat heb ik helaas niet getest, en om eerlijk te zijn wij kijken vooral Netflix thuis en die is bij ons via de TV weer via de wifi verbonden dus die viel wel weg. Als de verbinding er is is hij geweldig. Supersnel en prima dekking in huis en tuin. In alle gevallen zie ik in ieder geval wel de naam van mijn wifi in de lijst van verbindingsopties maar er komt dus geen signaal door. Als ik hem kies krijg ik niets.

Ik heb nu alle superwifi versterkers er af gehaald en alleen de modem superwifi versterker laten zitten (anders had ik helemaal geen signaal meer ook niet in mijn opties lijstje). Ook op 1 superwifi knalde hij er uit. Die superwifi kast heb ik gewisseld met een andere (dus ik heb de hoofd superwifi die aan de router zit gewisseld met degene die ik in een andere kamer gebruikte). Gek genoeg is de wifi nu al een paar dagen niet weggevallen en dus heb ik het vermoeden dat het specifiek aan die ene superwifi lag (fingers crossed). Nu ga ik een voor een de andere superwifi versterkers weer aanschakelen om te kijken of het wellicht aan het aantal kastjes ligt (ik heb er in totaal 4) of specifiek aan die ene die gek doet. Ik koppel dat nog aan je terug. Misschien zit de oplossing daar in en moet ik die specifieke wifiversterker resetten naar fabrieksinstellingen en niet meer gebruiken als hoofdverbinding.

Heel verhaal maar door steeds facturen uit te sluiten kom ik stapjes verder. 

Enige vraag voor nu: kan je ook te veel superwifi kastjes in je huis hebben, kunnen die onderling ook “ruzie” krijgen?

Dank en groet Pieter

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u al de SuperWifi's bekabeld aangesloten? 

Naast degene aan de router had ik er nog 1 op zolder bekabeld en nog twee via de wifi. Dat heb ik nu Nu niet meer. Dus alleen de versie die aan de experiabox zit.

Beste Rutger, Helaas na een paar dagen foutloos is vandaag ineens toch weer alles er uit geklapt. Het leek dus even opgelost maar het probleem is weer terug. Ik heb aanvullend meteen getest of ik nog via een LAN-kabel verbinding heb en of KPN TV werkt maar beide lagen er ook uit. Het lijkt dus meer te zijn dan alleen een wegvallende wifi verbinding. Kan het zijn dat er dan toch iets met de experiabox is? Ik heb al eerder aangegeven dat ik heel graag in aanmerking kom voor een nieuwe. Heb best wel wat geïnvesteerd in een goede wifi (snelheid opgehoogd, 4 x superwifi aangeschaft) en ik ben eigenlijk aan alle kanten niet blij met het systeem. Ik begrijp dat er niet zo maar een nieuwe router wordt aangeleverd maar eventueel wil ik daar ook wel voor betalen (als dat de oplossing is). Hoor heel graag.

 

Groet

 

Pieter

Reputatie 7
Badge +15

@Routerdefect Duidelijk, jammer om te lezen dat het probleem toch niet opgelost is. Wat we nog zouden kunnen proberen is het NT (glasvezel) kastje even te resetten. Dit doe je door het kastje ongeveer 2 minuten van de stroom te onderbreken. Mocht de verbinding hierna toch nog steeds wegvallen dan ga ik uitzoeken of ik toch de Experiabox kan omruilen. Dit betekent overigens niet dat je de Box 12 zal ontvangen, deze is vooralsnog helaas alleen voor nieuwe klanten. Deze is ook niet te aan te schaffen bij KPN. Op het moment dat ik de Experiabox omruil zul je dus een nieuwe V10  of een V10a ontvangen.

Ok, thanks voor de tip. Ik heb de NT kast een reset gegeven. Even afwachten. Als ik weer een wegvaller krijg dan meld ik mij weer. Wat ik ook nog ga proeberen is het volgende, ik haal alle bedrade internetkoppelingen tijdelijk weg. Dus tv’s, playstation en alle ander zaken die nu niet over de wifi verbonden zijn. Kijken of dat wellicht ook iets fixed. Maar ik meld mij dan iig weer.

 

wat betreft de experiabox. Ja snap ik en had ik ook begrepen, zou het anders nog zin hebben om die een keer helemaal op fabrieksinstellingen te resetten? Dat hbe ij nog niet gedaan, ben ook een beetje bang dat ik dan alles weer op nieuw moet aanmelden, linken en koppelen. En bijvraag, betekent het dan dat het wachtwoord van de wifi ook weer gereset wordt?

 

dank maar weer.

 

groet

 

Pieter

Reputatie 7
Badge +15

@Routerdefect Fijn, ik ben benieuwd of het probleem daarmee opgelost zal zijn. De mogelijkheid om de Experiabox te resetten is er natuurlijk altijd. Dat betekent inderdaad wel dat het wachtwoord van het wifi netwerk weer naar het standaard wachtwoord gezet wordt. De kans dat je apparaten opnieuw moet koppelen is ook groot. Zou je mij kunnen laten weten hoe het met de verbinding gaat? 

So far so good. Mocht hij wegvallen dan meld ik mij!

thanks.

Beste Rutger, nadat het heel lang goed is gegaan ondervind ik sinds enkele weken weer hetzelfde probleem. Ik had mij er eigenlijk een beetje bij neergelegd. Wifi klapte er zo om de dag uit en herstart van modem is dan te overzien. Maar sinds vorige week heb ik mijn nest thermostaat geïnstalleerd en nu lijkt het vaker te zijn… argh.

 

ik lees wat topics dat het wellicht de nt kast zelf zou kunnen zijn en niet de router. Ik lees ook dat er mensen zijn met hetzelfde probleem die  een nieuwe nt kast hebben gekregen en dat daarna Het euvel is opgelost. Heb jij nog tips?

ik heb nu een wifi specialist gevraagd om alles door te meten en met een plan te komen maar eigenlijk vind ik dit van de zotte. Ik betaal voor iets dat niet goed werkt en krijg hier zo lastig contact over met de kpn. 
 

hoor graag.

 

groet,

 

pieter

Reputatie 7
Badge +15

@Routerdefect Ik heb een aantal metingen uitgevoerd en meet geen wegvallende verbinden op het NT kastje. Is het enkel de wifi die wegvalt of valt bijvoorbeeld de tv dan ook weg? 

Alles valt weg. Tv en internet.

Reputatie 7
Badge +15

@Routerdefect Het vreemde is dat als ik een meting uitvoer ik geen wegvallende verbindingen meet. Het lijkt er dus op dat het na de Experiabox mis gaat. 

Zijn er ook apparaten direct bekabeld aangesloten op de Experiabox en valt de verbinding hierop ook weg? En op het moment dat het wegvalt, dan is een reset van de Experiabox de enige optie om de verbinding weer werkend te krijgen? 

Yes. Klopt. Alles valt weg. Ik heb ook een aantal lijnen rechtstreeks uit de experiabox.

 

maar afgelopen donderdag heb ik een particuliere monteur langs gehad. Zwaar betaald maar die heeft alle draden en koppelingen vervangen en mijn 4 kpn wifiversterkers (meuk volgens hem) vervangen door unify accesspoints. Nu staat alles superstabiel en heel snel. Probleem kijkt daarmee verholpen. 

Hallo Rutger, ik ervaar hetzelfde als hierboven. Iedere dag meerdere keren de box resetten. Ook de NT kast geprobeerd, maar helaas. 

Volgens mij heb ik een vrij nieuwe box. Maar ik word er wel moedeloos. Ik overweeg om maar eens bij ziggo te gaan kijken. Dan maar een ander email adres. 

Badge +19

Ik snap dat je er niet blij van wordt. Welk type modem heb je? Gebruik je wifi versterkers? Zoja welke? Is het alleen de wifi wasr problemen mee zijn of ook bekabeld? Gebruik je dit soort dingen? 

 

Hallo Joep, dank je wel voor de reactie. Heb de stekkers wel.maar gebruik ze niet. Heb vooral problemen met de wifi, maar soms ook bekabeld. Alleen de modem aan en uit zetten lost het probleem op. Ik kijk morgen even naar het type modem. 

 

Gr. Pascal

Badge +19

Ok laat maar weten. We gaan je helpen. Fijne avond!