Ik heb enkele weken geleden om redenen mijn wifisnelheid verhoogd (corona thuiswerken, veel kinderen thuis, etc) en om de dekking in mijn hele huis meer dan voldoende te krijgen heb ik ook 4 x een superwifi punt van kpn gekocht en aangelegd. Daarvoor mijn eerdere Ubiquity versterkers uitgezet/weggedaan. Op zich is de wifi snelheid en dekking geweldig (overal bereik en up- en downloadwaardes echt bijna 200/200) maar nu is er een nieuw vervelend iets bijgekomen. Ik moet (soms) meerdere keren per dag mijn experiabox herstarten omdat de wifi er helemaal uitknalt. Uiterst vervelend omdat ik ten eerste best veel heb geinvesteerd in alle superwifipunten in huis en praktisch is het ook verre van, zeker als je net in een videocall zit. Wat is er aan de hand? Ik heb alles al geprobeerd. Apparaten afgekoppeld, superwifi punten uitgeschakeld, sonos op een ander kanaal gezet. Ik wordt hier echt niet blij van want ben op zoek naar een probleem en zorgeloos systeem… laatste optie heb ik nog niet geprobeerd en dat is om de fabrieksinstellingen van de experiabox terug te zetten. Zit ik wat instellingen en passwoorden helemaal niet op te wachten en ik ben als de dood dat ik straks helemaal geen verbinding meer heb... Eerst maar eens vragen of jullie een oplossing weten. Aanvullend ben ik benieuwd of een nieuwe router wellicht het probleem oplost. Ik heb nu een experiabox v10 maar ik hoor dat er inmiddels een versie 12 is met wifi6? Gaat dat het verschil maken. Ik. Begrijp ook dat er niet zo maar routers worden omgewisseld maar als het geld moet kosten dan moet dit maar.
Ik verneem graag.
groet
Pieter
Beste antwoord door Rutger van KPN
Bekijk origineel