Vraag

Wifi valt uit zodra vpn opstart sinds gebruik Fsecure van kpn.

  • 15 July 2020
  • 6 reacties
  • 214 keer bekeken

Ik heb kpn glasvezel en maak gebruik van nord vpn. Dat was probleemloos totdat ik de antivirus Fsecure van kpn ben gaan gebruiken. Sinds die tijd wordt als de vpn opstart de wifi verbinding verbroken/beveiligd. Sluit ik de vpn af dan start de wifi weer vanzelf op. Wie kan mij vertellen hoe ik dit op kan lossen en ligt dit idd aan Fsecure of is het iets softwarematig in het modem? Resets al gedaan.

Reset al gedaan. mvrgr. Wim 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Awis Welkom terug hier. Bedankt voor je topic :blush:
Om je beter te kunnen helpen, heb ik een beter beeld nodig van de huidige situatie. 
Als je de VPN opstart, valt de wifi uit? Dus.. Als ik het goed begrijp, dan betekent dit dat je dus geen verbinding kunt maken met internet als je de VPN opstart, klopt dit?

Anders verwoord: 
De VPN leidt de verbinding om en heeft dus een werkende verbinding nodig om te kunnen functioneren. Zodra de VPN is opgestart, kun je dus niet internetten en kan je niet verbinden met de VPN, klopt dit?

 

Beste Lisa, bedankt voor je reactie, klopt sinds een half jaar gebruik ik nord vpn zonder problemen icm een kpn glasvezel wifi verbinding. Sinds enkele weken kan ik alleen nog internetten als ik de vpn verbinding verbreek want mijn wifi valt uit als de vpn automatisch of handmatig wordt opgestart. Geld voor mijn beide laptops. Alles wat ik aan instellingen en updates kon bedenken al uitgevoerd.

De enige verandering is dat toen mijn betaalde avg antivirus afgelopen was ik ben overgegaan naar F securus antivirus van KPN. 

Met vr .groet Wim 

Reputatie 7
Badge +17

@Awis Bedankt voor de uitleg! Ik ga het navragen aan de afdeling die gaat over KPN Veilig. Of zij enig idee hebben waar dit aan kan liggen en hoe dit opgelost kan worden. 
Zodra ik een reactie ontvangen heb, laat ik het weten! 

Reputatie 7
Badge +17

@Awis Hi! Daar ben ik weer. Mijn collega's hebben iets meer context nodig om te achterhalen waar het knelpunt zit. Als je KPN veilig verwijderd van de laptop en de VPN opstart, dan blijft de wifi wel gewoon aan?
Kun je de laptop eens met een kabel aansluiten op het modem. Wat gebeurd er nu? 
Zou je naast deze test, je gegevens kunnen invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?
 

Hoi Lisa, 

ik heb mijn profiel aangevuld. Het uitzetten van F-secure lost het probleem niet op.

Wel is het nu zo dat het nog slechts een enkele keer voorkomt maar zeker een stuk minder

dat mijn wifiverbinding verbroken wordt als ik Nord VPN opstart of als deze al aan staat. 

Het probleem deed/doet zich voor op meerdere, eigen, laptops.  Niet op de mobiele telefoons met Nord VPN icm de wifi. 

Bij het verbinden van de laptops met het modem,  met de VPN aan, wordt de wifiverbinding automatisch verbroken ook het internet via de kabel rechtstreeks op het modem valt dan uit. Schakel ik de VPN uit dan heb ik wel weer internet via de kabel rechtstreeks op het modem. Trek ik de kabel eruit dan moet ik handmatig de wifi weer aanzetten. 

mvrgr. Wim 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Awis Hmmm.. Ik heb het even doorgezet naar een collega, die hier meer verstand van heeft. Echter vermoed ik zelf dat het met de VPN te maken heeft en niet zo zeer de combinatie internet KPN én VPN. Als je de VPN verbinding opstart op een ander netwerk, bijvoorbeeld bij een kennis, buurman of vriend. Valt de internet dan ook weg? Zo niet, dan zit het probleem in ons netwerk/ instellingen van het modem(?) Dit vraag ik momenteel na. 

Welk type besturingssysteem gebruik je? Windows, MacOS, Android, IOS,...
Heb je naast ons te contacten ook al contact gezocht met de aanbieder NordVPN? 

 

Reageer