Vraag

Wifi valt vaak weg als de tv aan staat

  • 3 May 2023
  • 5 reacties
  • 147 keer bekeken

Wij hebben een probleem met steeds wegvallende Wifi.

We hebben een Experia box V10 en 3 superWifi punten. Sinds de installatie van glasvezel zijn er continu problemen met onze wifi. Met name als 's avonds de tv aan gaat valt de wifi weg. De vaste PC is dan nauwelijks meer te gebruiken. We hebben al overwogen om deze gewoon met een kabel op internet aan te sluiten. Maar eigenlijk zou de wifi het toch gewoon moeten doen?
We overwegen nu over te stappen naar een andere provider, maar ik vraag me af of dat de oplossing is..

Er branden mooi 3 groene lampjes op de experia box en 2 groene lampjes op het glasvezel kastje. Soms is het nodig om beide te resetten en dan gaat het weer een poosje goed.

Wie heeft een oplossing?
 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hallo @Wifi valt weg als tv aan staat met overstappen naar een andere provider los je het wifi vraagstuk niet op.

Bekabeld werken geeft altijd de voorkeur, stabieler, veiliger en sneller.

Welke snelheid moet je bekabeld kunnen krijgen volgens je abo?

Hoe zijn de wifipunten aangesloten, bekabeld of draadloos?

Hoe is de tv-decoder (welk merke en type) aangesloten? rechtsreeks bekabeld op het modem of bekabeld via een wifiversterker?

Haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart de modem daarna weer eens.

Succes.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Wifi valt weg als tv aan staat Welkom op het forum. 

Ik zie dat @JanD je al op weg probeert te helpen. De vragen die hij stelt ben ik ook benieuwd naar. 

Zijn er naast de Superwifi punten en de televisie nog andere apparaten aangesloten in het netwerk? 

Bijvoorbeeld een switch of iets van een draadloze verbinding set? 

Dank voor de reacties!

De glasvezelkast spanningsloos maken hebben we al meerdere keren gedaan, zonder resultaat.

Het tv kastje is via een kabel op het modem aangesloten. De wifi versterkers zijn draadloos aangesloten. We hebben ook een nintendo switch, deze is met een kabel aan het modem verbonden. We hebben ook een draadloze printer die via de wifi is aangesloten.

We overwegen nu om de pc ook via een kabel aan te sluiten. Zal dat het probleem oplossen?

Reputatie 7
Badge +15

@Wifi valt weg als tv aan staat Is het probleem met de wegvallende wifi er echt alleen op de pc. 

En zo ja, welke snelheid haal je dan als je een speedtest uitvoert op de pc? 

Reputatie 1

Op welke plek staat het modem? Staat deze toevallig achter de televisie? Het is dan mogelijk dat de elektronica in de televisie het wifi-signaal verstoort. Dan zou een simpele oplossing zijn om het modem zo neer te zetten dat de tv niet meer in de weg staat.