Beantwoord

WIFI valt weg in een deel van het huis

  • 11 February 2021
  • 4 reacties
  • 43 keer bekeken

Onze Wifi valt regelmatig weg in een deel van het huis.

Wij wonen vrij groot dus er zijn 2 bekabelde versterkers van het merk ubiquiti naar de zolder en het achterhuis aangelegd. Dit heeft altijd uitstekend gewerkt maar de laatste tijd  worden wij regelmatig uit een les of een meeting geknalt.

Het online meten en dat vervolgens de settings van de Experiabox dan wordt aangepast heb ik al veel keer gedaan maar dat helpt niet!

Wat te doen?

gr. Chris

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 22 February 2021, 21:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +19

@Wifi weg in deel huis Goedemorgen Chris, als je wat groter woont zijn WiFi versterkers geen overbodige luxe inderdaad! Ik lees dat je dit al een tijdje gebruikt maar dat 't ineens niet goed meer werkt. 

Door drukte op het forum zijn we niet eerder bij je topic. Heb je intussen een oplossing gevonden? Zo niet, dan is het verstandig om je versterkers eens te resetten en opnieuw in te stellen, want daar lijkt het 'm in te zitten. Laat het gerust weten als je vragen hebt, of hoe het afgelopen is.

Alexandra: bedankt voor je reactie. Wij hebben access points het van het merk Ubiquiti.  Deze kunnen niet gereset worden.

Ik ben er van overtuigd dat het er sterk op lijkt dat er via KPN nooit meer data op ons adres mogelijk is dan de 20 Mbit/s (terwijl ik al heel lang voor 100 Mb/s betaal! Ik dacht nl dat je dan van meer Mb/s gebruik kunt maken maar dit blijkt dus niet zo te zijn). De 20 Mb/s is op zich al weinig maar dan is het ook nog onstabiel.

Hoe werkt dat & kan er niet meer Mb/s op ons adres beschikbaar worden gemaakt? 

 

Alvast bedankt voor je antwoord.

Reputatie 3

Alexandra: bedankt voor je reactie. Wij hebben access points het van het merk Ubiquiti.  Deze kunnen niet gereset worden.

Ik ben er van overtuigd dat het er sterk op lijkt dat er via KPN nooit meer data op ons adres mogelijk is dan de 20 Mbit/s (terwijl ik al heel lang voor 100 Mb/s betaal! Ik dacht nl dat je dan van meer Mb/s gebruik kunt maken maar dit blijkt dus niet zo te zijn). De 20 Mb/s is op zich al weinig maar dan is het ook nog onstabiel.

Hoe werkt dat & kan er niet meer Mb/s op ons adres beschikbaar worden gemaakt? 

 

Alvast bedankt voor je antwoord.

 er zit gewoon een reset knop als k google mag geloven !!

. anders zou het beteken als ze vast lopen dat je ze kunt gooien.

 

Reputatie 7
Badge +19

@Wifi weg in deel huis Net als Mike lijkt mij ook dat de access points wel te resetten moeten zijn. Ik raad je aan om de handleiding op te zoeken, daar staat het gegarandeerd in beschreven :)

Met de postcodecheck op onze site kan je nakijken welke snelheid haalbaar is op jouw adres. Als er glasvezel op je adres beschikbaar is, dan is de snelheid gegarandeerd. Als je via koper aangesloten bent (de telefoonaansluiting), dan hangt het af van de mogelijkheden op je adres en de afstand tot de wijkcentrale. We doen ons best om het netwerk constant te verbeteren en haalbare snelheid steeds verder te verhogen. Ik kan niet zien wanneer en waar dit gebeurt, ik hoop dat de mogelijkheden op jouw adres ook snel veranderen als blijkt dat die 20 Mb de maximaal haalbare snelheid is op dit moment.