Beantwoord

WiFi valt weg tijdens werk zeker tijdens teams

  • 25 November 2020
  • 5 reacties
  • 614 keer bekeken

beste helpdesk, 

Tijdens het werk, vergaderingen met teams, geeft de computer regelmatig aan dat de verbinding slecht is. Gisteravond met ouderavond, niemand anders in huis, tv niet aan, maar 1 pc aan het werk, wel 3 keer. 

We zijn sinds kort overgestapt naar kpn omdat T-Mobile ons probleem niet kon verhelpen. De monteur heeft alles aangelegd en toen hadden we een perfecte speedtest. Maar in de afgelopen 4 weken hoor ik van mijn vrouw, die volledig thuis werkt met grote bestanden up  en down loaden, gasten, en nu ikzellf met teams, dat de wifi wegvalt. 

Ik heb de speedtest gedaan op jullie website en deze was balen, niet zo snel als moet. Ik denk dat er een kabelmeting moet worden gedaan omdat dit een voortdurend probleem is. 

KPN, laat zien dat jullie beter zijn in het helpen van je klant dan T mobile (die mij tot waanzin hebben gedreven) en los ons probleem op zodat we stabiel internet hebben om thuis te werken. 

 

met vr. gr. 

Bram 

icon

Beste antwoord door Joep1965 25 November 2020, 18:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Badge +19

Ik mag toch aannemen dat je een pc waar zo intensief op gewerkt wordt met een kabel aansluit op het modem? Wifi is leuk om een lamp aan/uit te doen of voor een mobieltje of voor een laptop als je in de zomer lekker wil internetten in de tuin. Er zijn zelfs werkgever die eisen dat je bekabeld werkt en dat is niet voor niets natuurlijk. Maar goed, welk modem heb je en wat is er allemaal op aangesloten? Gebruik je ergens draadloze verbindingsets? heb je glasvezel of koper?

Reputatie 7
Badge +24

Bekabeld werken. WiFi is leuk voor op je mobiel, 's avonds op de bank. Overdag werken op pc of laptop: bekabeld aansluiten dat ding.

Daar sluit ik me tot op grote hoogte bij aan, helaas hebben de “moderne” laptobs geen ethernet aansluiting meer. In zo’n geval heb ik een extra wifi kastje met kabel kort bij de laptop gezet.

Een er zijn ook USB<->ethernet omzetters te koop.

Reputatie 7
Badge +24

Een er zijn ook USB<->ethernet omzetters te koop.

Deze:

https://m.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-naar-gigabit-ethernet-netwerk-adapter-UE300-netwerkadapter/html/product/1212943

18 euro, kan je niet voor tobben.

Badge +19

@bram283 even afgezien van de adviezen dat je beter bekabeld kan werken moet je wifi natuurlijk wel stabiel zijn. Laat nog even een antwoord achter op mn vragen als je wil.