Vraag

Wifi veel trager dan bekabelde verbinding

  • 2 April 2020
  • 28 reacties
  • 795 keer bekeken

vandaag verse eigenaar van een 500/500 abonnement. monteur heeft alles geregeld,toen hij aanwezig was haalde ik 250/270,nu haal ik niet eens boven de 40 op me laptop,zelf op playstation 4 testen(wifi) haal ik geen eens 10,dus er is iets misgegaan ergens,met kabel haal ik zelfs 505+.

 

alles is netjes geregeld in de meterkast,niet aan gekomen of dergelijke,maar ik heb nu echt belachelijk laag wifi ,ik wil ook tevens op 5g connecten op me laptop,maar weet niet hoe ,ik zie alleen 2,4 ghz staan,en dat is geen optie voor de snelheid nu.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Badge +19

Welke experiabox heb je ? Heb je de wifimanager al gedaan?https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login neem Er ruim de tijd voor.

Welke experiabox heb je ? Heb je de wifimanager al gedaan?https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login neem Er ruim de tijd voor.

bedankt voor je snelle reactie,ik denk dat ik de v10a heb,ik heb de wifi manager gedaan,andere kanalen geprobeerd,steeds hetzelfde probleem,ik log in,ik ga een stap verder,maar dan zegt ie weer dat ik niet kan inloggen,het blijft allemaal heel vaag

Badge +19

Heb je de experiabox al terug gezet naar fabrieksinstellingen ?

Heb je de experiabox al terug gezet naar fabrieksinstellingen ?

joa.ik vraag me af ,heb ik wel de recenste firmware update,nadat de monteur wegging ging ik opeens van 250 naar 40,maar ik heb niks aangeraakt ofzo

Badge +19

Als ie een reset hebt gehad heb je ook de nieuwste software. Heb je al een wifianalyzer op je mobiel staan? gewoon om even te kijken of het erg druk is met wifi? hoever zit je vanaf het modem?

Als ie een reset hebt gehad heb je ook de nieuwste software. Heb je al een wifianalyzer op je mobiel staan? gewoon om even te kijken of het erg druk is met wifi? hoever zit je vanaf het modem?

joa eigelyk geen eens een verdieping,gwn als je trap opgaat zit je in me kamer,maar zelfs beneden erg dichtbij de meterkast waar de apparaat staat,haal ik zelfs heel laag snelheid

Badge +19

Wat een raar verhaal he. Ik denk dat er een medewerker aan te pas moeten komen.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 

Wat een raar verhaal he. Ik denk dat er een medewerker aan te pas moeten komen.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 

ik heb alles geprobeerd,ook wifi tuner,maar ik heb gewoon slecht bereik boven,ondanks nieuwbouw,ik denk dat ik een wifi versterker moet kopen,of is een devolo setje ook goed,boven heb ik maar 1 plek voor ethernetkabel

Badge +19

Maar je zegt dat ook vlakbij het modem de snelheid slecht is toch?

Maar je zegt dat ook vlakbij het modem de snelheid slecht is toch?

het blijft heel vreemd,ik haalde vandaag opeens 250+ beneden,dan weer de gebruikelijke 30,40

laptop op 5ghz beneden is snel,maar 2,4ghz is echt een drama,als er een manier is waarop ik via de kpn modem instellingen alleen maar 5ghz kan gebruiken zou mooi zijn,snap er niet veel van

 

-is die mesh wifi versterker een garantie voor hoge snelheid,of zal ik weer hetzelfde probleem hebben?

Badge +19

De wifimanager heeft bij slecht Wi-Fi meestal als uitkomst dat je 2 experia wifi's krijgt. Die moeten dan bekabeld aangesloten worden. Die bepalen zelf of je van 2.4Ghz of 5Ghz gebruik maakt. Dat kan je dus niet splitsen. Ik denk dat het bij de v10a ook niet kan. Maar dat weet vast iemand hier. Aan Devolo's zou ik niet beginnen. Maar daar zijn de meningen over verdeeld.

De wifimanager heeft bij slecht Wi-Fi meestal als uitkomst dat je 2 experia wifi's krijgt. Die moeten dan bekabeld aangesloten worden. Die bepalen zelf of je van 2.4Ghz of 5Ghz gebruik maakt. Dat kan je dus niet splitsen. Ik denk dat het bij de v10a ook niet kan. Maar dat weet vast iemand hier. Aan Devolo's zou ik niet beginnen. Maar daar zijn de meningen over verdeeld.

hmm wat adviseer je dan aan mij? ik ben nieuwe klant,ik denk nog niet aan opzeggen(Als dat mogelijk is),maar ik ben dan wel gelijk 150 kwijt ,wat zou JY doen?

Badge +19

Je hebt glasvezel toch? Ik zou eerst het glasvezelkastje 2 minuten van de stroom halen. Daarna zou ik de experiabox een harde reset geven. Dan de wifimanager doen op je mobiel. Rustig door het huis lopen en de aanwijzingen goed opvolgen. Op de plek waar je Wi-Fi echt slecht is een poosje blijven staan. Als ie onder de 20Mbit/s is zou je 2 gratis ecperia wifi's moeten krijgen.

Je hebt glasvezel toch? Ik zou eerst het glasvezelkastje 2 minuten van de stroom halen. Daarna zou ik de experiabox een harde reset geven. Dan de wifimanager doen op je mobiel. Rustig door het huis lopen en de aanwijzingen goed opvolgen. Op de plek waar je Wi-Fi echt slecht is een poosje blijven staan. Als ie onder de 20Mbit/s is zou je 2 gratis ecperia wifi's moeten krijgen.

heb het allemaal geprobeerd,probleem blijft ontstaan,zelfs 2 monteurs langsgekomen,maar geen effect,probleem ligt echt bij de wifi,en vooral boven,kan ik geen eigen router gebruiken? ik heb de r8000 nighthawk,een echte beest,alleen kweetni hoe ik die ipv de experiabox of achter moet gebruiken

Badge +19

Ik denk dat je maar beter even op een medewerker moet wachten want ik weet het ook even niet meer om eerlijk te zijn.

De r8000 is een top router en zou je ook goede wifi dekking mee kunnen krijgen

Zorg dat je alles via de r8000 laat lopen

behalve itv die ontvangers achter de experiabox

zie het topic van @wjb Router achter router

Zet dmz door naar je r8000 indien nodig

Je kunt ook de r8000 als ap in stellen

Dat is simpel maar zonde van de router functie

Echter Stroomloos maken van nt glasvezel kastje Is zinloos

En zal echt geen enkel wifi probleem oplossen

Playstation moet je geen test mee doen traag apparaat

Ik nou ja ik niet maar mijn neefje met kabel verbonden traag ding die plays

Geen tests met een Playstation maar die kabel punt gewoon testen met laptop/pc

 

 

De r8000 is een top router en zou je ook goede wifi dekking mee kunnen krijgen

Zorg dat je alles via de r8000 laat lopen

behalve itv die ontvangers achter de experiabox

zie het topic van @wjb Router achter router

Zet dmz door naar je r8000 indien nodig

Je kunt ook de r8000 als ap in stellen

Dat is simpel maar zonde van de router functie

Echter Stroomloos maken van nt glasvezel kastje Is zinloos

En zal echt geen enkel wifi probleem oplossen

Playstation moet je geen test mee doen traag apparaat

Ik nou ja ik niet maar mijn neefje met kabel verbonden traag ding die plays

Geen tests met een Playstation maar die kabel punt gewoon testen met laptop/pc

 

 

ow mang,echt als ik wist hoe je het moest doen had ik het gelijk gedaan,ik heb vandaag zelfs 560mbps gehaald op de ps4 met een 500/500 abo,moet je is nagaan,echt ongekend.

 

-de r8000 is idd een monster met mooie functies,echter ik zal even uitleggen wat mijn situatie is thuis

 

-experiabox staat in de meterkast

-router staat in mijn kamer,verbonden met ethernet kabel die is getrokken naar mijn kamer,maar er is alleen eentje hiervan,dus ik dacht aan een devolo kitje met 2,3 ethernetpoorten erin,misschien zo iets? 

 

-https://www.coolblue.nl/product/525556/devolo-dlan-1200-wifi-1200-mbps-2-adapters.html

 

  • dan kan ik eentje in de router doen,en andere in de playstation,dan zou dit wifi zwakte boven opgelost moeten zijn,denk ik,aangezien op dit moment ben ik verbonden met de router in me kamer en haal ik wel gelukkig boven de 100+ op me laptop op 5ghz.

 

-alles suggesties welkom,en bedankt voor jullie hulp hier,ik geef (nog) niet op

Reputatie 7

heb het allemaal geprobeerd,probleem blijft ontstaan,zelfs 2 monteurs langsgekomen,maar geen effect,probleem ligt echt bij de wifi,en vooral boven,kan ik geen eigen router gebruiken? ik heb de r8000 nighthawk,een echte beest,alleen kweetni hoe ik die ipv de experiabox of achter moet gebruiken

Heb je televisie van KPN?

Zo ja, lees het topic "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".

Zo nee, lees het topjc "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".

als je diensten gebruikt itv en huistelefoon

zou ik de r8000 als router in zetten achter de experiabox

en alle internet verkeer via de r8000 laten lopen wifi van de experiabox uit schakelen

ik gebruik zelf een fritzbox en een r9000 als hoofd router

voorheen experiabox r9000 (en meer r series gehad waaronder de 8000)

maar er is iets technische netwerk kennis om dit toe te passen nodig

 

 

als je diensten gebruikt itv en huistelefoon

zou ik de r8000 als router in zetten achter de experiabox

en alle internet verkeer via de r8000 laten lopen wifi van de experiabox uit schakelen

ik gebruik zelf een fritzbox en een r9000 als hoofd router

voorheen experiabox r9000 (en meer r series gehad waaronder de 8000)

maar er is iets technische netwerk kennis om dit toe te passen nodig

 

hoe dan? er zitten 2 stopcontacten in de meterkast,eentje voor glasvezel,andere voor de modem,moet ik die van de modem eruitdoen,maar dat werkt tog zo niet of wel?

 

heb het allemaal geprobeerd,probleem blijft ontstaan,zelfs 2 monteurs langsgekomen,maar geen effect,probleem ligt echt bij de wifi,en vooral boven,kan ik geen eigen router gebruiken? ik heb de r8000 nighthawk,een echte beest,alleen kweetni hoe ik die ipv de experiabox of achter moet gebruiken

Heb je televisie van KPN?

Zo ja, lees het topic "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".

Zo nee, lees het topjc "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".

dankje,dit zag ik voorbij komen,maar snap er helemaal nix van dit

gewoon een verlengsnoer pakken

van 1 naar 3

bij elke bouwmarkt te krijgen

maar aangezien dit

kun je beter een kennis die er meer van weet even laten doen

en het voor je aansluit en instelt

 

 

bij elke bouwmarkt te krijgen

maar aangezien dit

kun je beter een kennis die er meer van weet even laten doen

en het voor je aansluit en instelt

 

 

och natuurlijk,maar nu ik een meting doe van de router,haal ik beneden maar 18mb met 5ghz..,ik sta voor de meterkast trouwens

 

de probleem lijkt te zijn,dat de bereik boven gewoon niet sterk genoeg is, ondanks 1 verdieping(nou eigelijk niet eens een verdieping) als ik de router verbind met me laptop boven is het lekker snell,maar modem meterkast,nee dan is het te zwak,en de router vice versa.

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @rkantjo, welkom! Hoe staat het er nu voor? Als je wilt, kijken we graag met je mee. Wil je in dat geval je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Hiervoor vragen we dan wel altijd om de R8000 eens los te koppelen en te checken hoe de wifi dan is. Heb je er al over nagedacht om de Tech Desk optie te nemen? Mijn collega's helpen je graag ook als je eigen apparatuur achter de Experia Box hebt staan. Je betaalt hier vijf euro per maand voor (maandelijks opzegbaar, aan te vragen via MijnKPN).