Vraag

Wifi veel trager dan bekabelde verbinding

  • 2 April 2020
  • 28 reacties
  • 795 keer bekeken

vandaag verse eigenaar van een 500/500 abonnement. monteur heeft alles geregeld,toen hij aanwezig was haalde ik 250/270,nu haal ik niet eens boven de 40 op me laptop,zelf op playstation 4 testen(wifi) haal ik geen eens 10,dus er is iets misgegaan ergens,met kabel haal ik zelfs 505+.

 

alles is netjes geregeld in de meterkast,niet aan gekomen of dergelijke,maar ik heb nu echt belachelijk laag wifi ,ik wil ook tevens op 5g connecten op me laptop,maar weet niet hoe ,ik zie alleen 2,4 ghz staan,en dat is geen optie voor de snelheid nu.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Hallo @rkantjo, welkom! Hoe staat het er nu voor? Als je wilt, kijken we graag met je mee. Wil je in dat geval je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Hiervoor vragen we dan wel altijd om de R8000 eens los te koppelen en te checken hoe de wifi dan is. Heb je er al over nagedacht om de Tech Desk optie te nemen? Mijn collega's helpen je graag ook als je eigen apparatuur achter de Experia Box hebt staan. Je betaalt hier vijf euro per maand voor (maandelijks opzegbaar, aan te vragen via MijnKPN). 

ha eindelijk iemand van kpn!

-nog steeds hetzelfde,boven zie je gelijk bereik kelderen op me laptop,enige optie die ik heb gevonden is 2,4 ghz uitzetten,dan haal ik wat hogere snelheden,vooral beneden haal ik hoge snelheden,met kabel zoals eerder gezegd totaal geen probleem,boven de 500 zelfs!

 

-ik wil best mijn machtige router gebruiken achter jullie box ,maar kweetnie hoe en wat,als een monteur dit zou doen zou fijn zijn,eerlijk gezegd denk ik ook niet meer aan een wifi versterker momenteel,ik heb ook nog gekeken naar me netwerk kaart(laptop),en dat is toch een ouder model,een nieuwere betere zou misschien een oplossing zijn voor hogere snelheden van wifi.

 

ik pas even me forumprofiel aan,en dan kan je meekijken

Reputatie 7
Badge +30

Ja, het is best druk in tijden van Corona. Vandaar dat het wat langer duurt voordat je een reactie krijgt. Ik zie dat het na het doorlopen van de Wifi Manager inderdaad dat het een stuk verbeterd is, maar jij geeft dus zelf aan dat het daarna weer minder is geworden? Ik weet niet zeker waar het aan ligt. Doordat je er een extra router achter gezet hebt, kan ik niet zoveel. Je kunt echt overwegen om de Tech Desk optie te nemen. Mijn collega's kunnen je hier mee helpen. Je kunt ook toch nog eens kijken in het ‘Gebruik een eigen router achter de Experia Box’ topic. Je kunt daar, of hier evt. ook nog eens met @wjb sparren over hoe je de boel het beste aan kunt sluiten. 

@rkantjo

Je kunt ook nog een of 2 experia wifi proberen

omdat jij een v10a hebt kun je een “mesh” gezamenlijk wifi op zetten de experia wifi moet met een utp (netwerk) kabel verbonden worden

je kunt ze proberen mocht het niet werken kunnen ze binnen 2 weken terug

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1107807/experia-wifi/