wifi verbinding harman kardon.

  • 3 October 2020
  • 14 reacties
  • 892 keer bekeken

Ik heb een Harman Kardon Citation 500 speaker en ook nog een kleine Google speaker. Met name met de HK valt het contact met de iPad na een paar uur niet gebruiken. Vrijwel de enige manier om de HK weer te koppelen is deze terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en opnieuw te verbinden. Verbinden met spotify of radio middels spraak commando’s  werkt wel. De kleine Google speaker valt soms weg maar staatwerk vaker in de lijst


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Henkie, welkom hier. 

Ik denk graag mee. Welke boxen zijn dit precies? Een modelnummer zou fijn zijn. :relaxed:

Hoi Alex, de hoofdspeaker is een Harman Kardon Citation 500. De kleine is iets ouder google, model home.

De Harman Kardon Citation 500 geeft de meeste frustratie.

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel. Dat moet geen problemen geven. 

Is de box rechtstreeks verbonden met de modem van KPN? Of zitten daar nog andere routers/versterkers tussen? 

Vind je het ook goed als ik je netwerk uitmeet vanaf hier? Zo ja, zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

 

Klaar

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel. Zou je nog willen reageren op mijn vraag? 

Is de box rechtstreeks verbonden met de modem van KPN? Of zitten daar nog andere routers/versterkers tussen? 

 

 

De box is rechtstreeks verbonden.

Reputatie 7
Badge +24

Ik kan dit niet plaatsen, met je verbinding is niets mis en je hebt ook genoeg bandbreedte. Een reset van de box en een verse koppeling via de Google Home app helpen ook niet? 

Welke modem gebruik je overigens? 

Alles al meerdere keren gereset. Ik gebruik de nieuwste box 12. Net vervangen.

Kan het zijn dat er een 5g signaal inzit?

Reputatie 7
Badge +24

5G niet, frequentie 5Ghz wel, samen met 2,4 Ghz. 

Zou je in de interface van de Box12 willen proberen om het alleen via de 2,4 te verbinden en anders alleen via de 5Ghz? Wederom puur om te testen of dit een verschil maakt. Dat is de optie "Enable radio”.

Waar staat deze instelling?

Reputatie 7
Badge +24

Als je inlogt in de interface via 192.168.2.254 Daarna op WiFi klikken. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Henkie, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 

Reputatie 3
Badge

HK zou alleen goed werken met 5GHz (?)

Aanvankelijk had ik met voorheen Experia v10 (Telfort) en nu met de Box 12 (KPN) een gelijksoortig probleem.  Nu diverse pogingen van analyse constateerde ik dat de HK maar een gedeelte van mijn SSID liet zien (bestond uit normale tekens en speciale tekens). Ik heb het SSID aangepast door de speciale tekens te verwijderen/vervangen. Sindsdien geen uitval meer gehad. Hopelijk blijft dat zo :relaxed: