Beantwoord

Wifi verbinding niet bevestigd door router

  • 15 July 2020
  • 11 reacties
  • 385 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 6 reacties

Maandagmiddag viel plots de internetverbinding weg. Op de router, Experiabox V8, brandden slechts 2 lampjes. Router opnieuw opgestart maar dit loste het probleem niet op. Aan het knipperen van de lampjes te zien kwam de router niet door de herstart procedure met als uiteindelijk resultaat opnieuw slechts twee lampjes die brandden. Daarna de KPN wizzard gebruikt. Opnieuw opstarten, voeding loshalen en weer aansluiten had beide hetzelfde resultaat, slechts twee lampjes die branden. Daarna een factory reset met een restart. Dit werkte gedeeltelijk. Alle lampjes branden nu weer en met een aantal apparaten heb ik weer verbinding met het internet, zowel bedraad als via wifi. Met een aantal andere apparaten heb ik wel WiFi verbinding maar geen internet verbinding. Wanneer ik deze probeer te verbinden krijg ik de foutmelding “WiFi verbinding niet bevestigd door router”. Gisteren e.e.a. nog een keer geprobeerd, bovenstaande stappen herhaald, maar met hetzelfde resultaat. Ik vermoed dat alleen de apparaten die met de router waren verbonden ten tijde van de storing op maandag nu werken en dat het met de apparaten die toen niet verbonden waren nu niet lukt om een verbinding te maken. Heeft iemand dit eerder bij de hand gehad of een idee hoe dit op te lossen?

 

Met vriendelijke groet,

GNB

icon

Beste antwoord door GNB 21 July 2020, 23:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hoi @GNB . Wat een merkwaardige storing.

Helaas is het erg druk op het forum en ben ik nu pas aan jouw topic toegekomen. Voordat ik er te diep in duik: Speelt dit nog steeds?

Beste Erwin,

Bedankt voor je reactie. Inderdaad een heel merkwaardige storing en ik had het vermoeden dat de Experiabox aan vervanging toe was. Doordat een deel van de apparaten wel werkte leek het toch meer een issue van settings/data die vastgehouden werden en verhinderden dat andere apparaten konden verbinden. Ik heb daarom nogmaals de procedure van de wizzard doorlopen en de Experiabox een factory reset gegeven. Dit keer heb ik de voedingskabel ook losgehaald en ook de Experia WiFi versterker losgekoppeld. Daarna de Experiabox opnieuw opgestart en daarna ook de Experia wifi versterker weer aangesloten. Nu kan ik ook de andere apparaten weer connecten dus dat lijkt opgelost. Echter brandt er nu geen lampje meer op de Experia wifi versterker dus ik vraag mij af of die nu werkt. Ik heb daar nog geen verder onderzoek naar gedaan. 
 

mvg, GNB

@GNB . Fijn dat het nu goed werkt. Als er geen lampje brand vermoed ik dat die versterker momenteel niet actief is. Misschien toch even weer naar kijken? Als de boel daarna weer instabiel wordt, wil ik dat graag weten.

Beste Erwin,

Ik heb de installatie eerst een tijdje laten draaien om te zien of alles nu goed werkt. Dat bleek het gelukkig het geval. Vervolgens heb ik de Experia Wifi versterker losgekoppeld van de Experia box, de voedingskabel losgehaald en op de reset knop gedrukt. Dat laatste had vermoedelijk geen zin omdat de spanning eraf was, maar toch. Vervolgens alles weer aangesloten en de Experia wifi versterker weer aangezet. Deze ging het vervolgens weer doen en alle lampjes die aan moeten zijn branden weer. Het lijkt dus allemaal opgelost.

Mvg, GNB

Top!

Wij hebben dit setje buiten in de veranda staan, nu word de WiFi versterker paars en we krijgen constant een fout melding op de tv-kastje en de melding 143 dat er geen verbinding is, heeft het Vd week gewoon gedaan en binnen functioneren de versterkers prima

Reputatie 7
Badge +24

Dan zal er buiten onvoldoende bereik zijn --> bekabeld aansluiten.

Maar heeft het altijd gedaan 🤔

Maar heeft het altijd gedaan 🤔

Dat zegt niets.

Zet de tv-ontvanger eens uit, de repeater eens uit.

Hertstart eerst de repeater, branden de juiste lampjes in de juiste kleur, zet dan de tv-decoder weer aan.

Als dat niet lukt begin dan met het modem te herstarten, dan de repeater en dan de tv-decoder.

 

Reputatie 7
Badge +24

Maar heeft het altijd gedaan 🤔

En nu niet meer. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. 

Is het daarmee gelukt, @Borger ?  Aangezien het signaal door de lucht gaat is het gevoelig voor verschillende factoren. Dat kan de wifi van de buren zijn of een elektromagnetisch apparaat dat de boel verstoort.