Beantwoord

WiFi verbinding weg na aanpassen wachtwoord

  • 7 February 2020
  • 6 reacties
  • 792 keer bekeken

Hallo, Ik heb een paar dagen geleden via de thuis app van KPN het wifi wachtwoord aangepast. De thuis app geeft aan dat deze is aangepast, echter wanneer ik via de netwerklijst het wifi (ssid) netwerk selecteer, pakt hij deze niet. Ook geeft hij niet aan dat het niet het juiste wachtwoord is. Hij probeert e.e.a. te verifiëren en te controleren, maar geeft ook geen foutmelding, geen wifi verbinding. Ik vermoed dat het te maken heeft met de wifi versterkers. Wanneer is vervolgens de wifiversterkers (Experia wifi's) eraf haal en uiteindelijk via de interface van het modem het wifi signaal moet aanzetten (wat ook raar is)...heb ik wel weer wifi maar dan alleen via het modem. Wanneer ik vervolgens 1 van de wifiversterkers ga aansluiten, heb ik weer precies hetzelfde probleem: geen wifi meer en probeert e.e.a. te verifiëren/controleren en geen foutmelding (zit in een soort loop). Reset modem (V10) gedaan (fabrieksinstellingen). Dan lukt het wel, maar dan heb ik de standaard SSID naam (H369...) en het wpa2 code welke achter op het modem staan. Wanneer ik dan vervolgens SSID naam en wachtwoord weer aanpas via het interface van met modem (192.168.2.254) kan ik alleen een wifi verbinding via het modem krijgen en niet via de wifiversterkers. Zodra ik deze weer aansluit, precies hetzelfde probleem.. Hoe kan ik de experia wifi's weer werkend krijgen via mijn eigen bedachte SSID naam en wachtwoord. Ik heb de Experia wifi's ook al gereset. Heeft iemand een oplossing?

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door smok 18 February 2020, 09:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u al eens geprobeerd om in te loggen op de Experia WiFi? Dat kan volgens mij via http://192.168.2.150 U kunt daar dan ook het wachtwoord instellen.

Let niet op het ip wat ik in de adresbalk hebt staan.

Hallo Nick,

 

Bedankt voor je snelle reactie. Het probleem is dat ik geen wifi verbinding heb, wanneer ik de experia wifi's aansluit..

Het lukt me dus niet in te loggen op de experia wifi, want zodra ik de experia wifi aanlsuit op het modem de wifi verbinding wegvalt.

 

Wat ook vreemd is de laatste paar uren nadat ik eea heb gewijzigd, bepaalde apparaten ook geen wifi verbinding meer krijgen met het modem.

Reputatie 7
Badge +24

Het lukt me dus niet in te loggen op de experia wifi, want zodra ik de experia wifi aanlsuit op het modem de wifi verbinding wegvalt.

Dan sluit je de laptop bedraad aan op de Experiabox. Dan heb je daar geen last van.

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @smok, welkom hier op het forum! Lastig dat je sinds het aanpassen van het wachtwoord geen WiFi verbinding meer hebt. We helpen je hier graag op weg om het op te lossen.

Ik zie dat @Nick83 al met je mee gedacht heeft. Daar sluit ik me bij aan, bij het aanpassen van WiFi instellingen is het verstandig om, eventueel tijdelijk, een internetkabel te gebruiken. Dan weet je zeker dat je niet ineens de verbinding kwijt bent. Heb je de mogelijkheid al gehad om dit uit te proberen? We horen graag of het is gelukt :slight_smile:

Bedankt voor het meedenken. Probleem heb ik uiteindelijk kunnen oplossen.

Inloggen met kabel lukte in eerste instantie ook niet. Het lukte namelijk niet om middels het webwachtwoord op de eerste experia wifi in te loggen. Maar ik heb inmiddels het probleem opgelost. Ik heb kunnen inloggen op de experia wifi die op de 2e verdieping staat.

Ik heb deze voor de zekerheid nog een keer gereset en dus eindelijk kunnen inloggen via laptop via kabel op deze experia wifi. Ik wilde wel dezelfde wifinaam (SMOK) aanhouden die ik daarvoor had gebruikt incl. hetzelfde ww. Dit ivm zonnepanelen die op de wifi zijn aangesloten. Ik heb dit uiteindelijk ook zo kunnen aanpassen in de webinterface bij de wifi instellingen en toen had ik ineens geen wifi meer.. Vervolgens aangepast in een andere naam en ww en toen had ik wel weer wifi... Uiteindelijk heb ik het gastnetwerk gebruikt voor “SMOK”. En daarna wel gewoon wifi.  Deze gebruik in nu voor mijn zonnepanelen. Ik heb uiteindelijk een andere naam en ww gegeven aan het “gewone netwerk”. Deze gebruiken we voor alle andere doeleinden.