Beantwoord

WiFi versterker aansluiten via Powerline set

  • 29 January 2020
  • 11 reacties
  • 1029 keer bekeken

Sinds een dag of wat problemen met wireless internet. 

  1. op de Experiabox V10 blijft het wireless lampje knipperen, maar dataverkeer kan niet de oorzaak zijn daar alle apparaten zijn afgesloten;
  2. de dual band WiFi versterker geeft verderop in huis onvoldoende signaal en daarom wilde ik een exta versterker (via het lichtnet) aansluiten. Helaas werkt de WPS verbinding dan niet, voorheen zonder probleem!

 

Admin: titel aangepast i.v.m. volledigheid

icon

Beste antwoord door Anonymous 30 January 2020, 13:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hallo @humpiearal , dat het WiFi-lampje op het modem knippert, ondanks dat jij denkt geen wifi af te nemen is normaal, er wordt constant gescand naar wifisignalen om die real-time te kunnen verwerken.

Welk merk en type dual band versterker geeft onvoldoende signaal en hoe is deze aangesloten op het modem?

Welk merk en type versterker wil je via het lichtnet aansluiten?

WPS wordt als onveilig beschouwd, beter niet gebruiken en handmatig een verbinding opzetten.

 

Reputatie 7
Badge +24

U heeft dus een Experiabox v10. Zonder a er achter? Dus geen v10a?

U heeft een "dual band WiFi versterker"? Is dat een witte vierkante? Deze?

 

Vervolgens wilde u nu nog een andere versterker aansluiten, wel model is dat?

Voor het koppelen van versterkers hoeft u geen WPS te gebruiken. WPS gebruikt u voor een mobiele telefoon of laptop. Niet voor versterkers. Versterkers sluit je gewoon bekabeld aan, en dan zouden ze moeten werken.

Beste JanD,

beste Nick83,

Dank voor jullie reactie.

JanD: de versterker is die zoals in Nick83’s afbeelding en deze is op 8 meter maar een verdieping lager draadloos op de Experiabox V10 aangesloten. De versterker die ik via het lichtnet wilde aansluiten (en eerder zo met succes heb aangesloten gehad!) is van TP-link, type 4240. Er wordt geadviseerd deze via WPS te "paren”.

Nick83: Helaas is een bekabelde verbinding in mijn situatie niet mogelijk; het moet dus draadloos gebeuren en TP-link adviseert WPS te gebruiken alhoewel een manueel “paren” eveneens mogelijk is.

Reputatie 7
Badge +24

TP-link 4240

Ik kan hem zo direct niet vinden op internet. Wel iets wat er op lijkt. Is het zoiets? 

Heeft u er 2 van?

 

Ja, de afgebeelde moet met de Experiabox gepaard en in een wandcontactdoos geplaatst worden en dan kan het wat kleinere pendant elders in het huis via het lichtnet gekoppeld worden.

Hallo @humpiearal , dat moet wel kunnen werken mits je de volgende richtlijnen in acht neem:

beide powerlines in een geaard stopcontact plaatsen, dan doet de aarde-draad mee voor optimale verbinding.

Als een powerline in een meervoudig stopcontact geplaatst wordt in de vrij overgebleven stopcontacten niets meer aansluiten.

Handiger was geweest een powerl;ineset met ingebouwde stopcontacten te kopen, dan was je geen stopcontactaansluiting kwijt geweest.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @humpiearal , dat moet wel kunnen werken mits je de volgende richtlijnen in acht neem:

beide powerlines in een geaard stopcontact plaatsen, dan doet de aarde-draad mee voor optimale verbinding.

Als ik het zo zie heeft dit ding niet eens randaarde. Er zit een platte stekker aan.

 

Reputatie 7
Badge +24

Ja, de afgebeelde moet met de Experiabox gepaard en in een wandcontactdoos geplaatst worden en dan kan het wat kleinere pendant elders in het huis via het lichtnet gekoppeld worden.

Dat kun je deze met een kabeltje verbinden met de Experiabox. Toch? 

Als dit ding wilt koppelen via WiFi, hoe doet u dit dan? Want koppelen via WPS houd in dat je ergens een viercijferige code moet invoeren. Waar doe je dat? Hoe doe je dat?

Hallo @humpiearal , inderdaad, geen randaarde nodig omdat die geleverde snelheid via 2 adres geleverd kan worden, maar de rest van de adviezen blijven wel van kracht.

Even pairen en de adapters herkennen elkaar.

Beste Nick83 en JanD,

Dank voor jullie hulp en aanwijzingen, die mij er ook toe brachten de ‘rtfm’ nogmaals te doen en nu functioneert alles naar behoren!

Reputatie 7

Hoi @humpiearal, welkom op het forum. Goed om te lezen dat het met de hulp van Nick en Jan is gelukt om de verbinding te verbeteren! Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden, we denken allemaal graag mee.