Beantwoord

Wifi versterker - paars lampje begint spontaan te knipperen

  • 2 April 2020
  • 21 reacties
  • 7019 keer bekeken

Ik heb de wifi versterker al een tijdje. Sinds kort gaat het paarse lampje spontaan knipperen na een aantal dagen. Geen aanleiding, ik druk nergens op.

Iemand een idee hoe dit kan?

 

mvg

Sanne

 

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 6 April 2020, 15:10

Bekijk origineel

21 reacties

Badge +19

Een witte of zwarte versterker van kpn?

De witte, ouder model. 

Reputatie 7
Badge +24

Deze dus?

Bekabeld of draadloos aangesloten? 

Inderdaad 

Badge +19

Probeer een keer de versterker te restten. Ergens zit een restknopje als het goed is. Is ie met een kabel aangesloten op de experiabox?

Als ik hem Reset of de lankabel er uit haal en dan weer aansluit is hij een paar dagen weer goed. Daarna niet

Badge +19

Heb je de experiabox al een harde reset gegeven?

Nog niet. Moet ik daarna alles weer instellen? Versterker heeft nl een andere SSID. 
Op de experiabox blijft wps ook blauw knipperen trouwens. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @santheman. Welkom op het KPN forum! Wanneer er constant een paars lampje brandt, dan betekend dat dat je een goede draadloze internetverbinding hebt via 5Ghz. Wanneer het lampje paars knippert probeert de versterker een verbinding te maken d.m.v. WPS. Als de WiFi versterker nu niet werkt, dan kan je het beste de versterker en ExperiaBox resetten. Alle instellingen die je handmatig hebt ingevoerd worden ook gereset. 

Daar heb ik niet zo’n zin in. Het zit best goed in elkaar zo. 
Is er geen andere manier? Kan ik wps niet uitzetten op de versterker of de experiabox? Ook op de experiabox vind ik dat telkens knipperende lampje irritant. 
 

Reputatie 7
Badge +21

Dat begrijp ik. Als het goed is zit er een WPS knop op jouw ExperiaBox. Welke ExperiaBox heb je in huis?

De 10a

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @santheman. Welkom op het KPN forum! Wanneer er constant een paars lampje brandt, dan betekend dat dat je een goede draadloze internetverbinding hebt via 5Ghz. Wanneer het lampje paars knippert probeert de versterker een verbinding te maken d.m.v. WPS. Als de WiFi versterker nu niet werkt, dan kan je het beste de versterker en ExperiaBox resetten. Alle instellingen die je handmatig hebt ingevoerd worden ook gereset. 

De V10a heeft een knop voor het aan/uitzetten van de WPS functie. Op de zijkant van de V10a zit een knopje. 

- 10 seconden ingedrukt houden, dan loslaten : Wifi gaat uit. 
- Weer 10 seconden ingedrukt houden, dan loslaten : Wifi gaat weer aan.
- 2 seconden ingedrukt houden, dan loslaten : WPS gaat aan (ca. 2 minuten)

Maar mijn WiFi hoeft niet uit?

hij knippert constant blauw. 
Ik wil dus alleen wps uitzetten. Liefst ook bij de versterker. 

Reputatie 7
Badge +21

Het WPS lampje op de WiFi Versterker moet blauw branden. Dit betekend dat de Wifi Versterker een goede internetverbinding geeft gemaakt en is aangesloten via een ethernetkabel.  De ExperiaBox kan je het beste herstarten i.p.v. resetten. Trek de stroomadapter van de ExperiaBox daarvoor 10 seconden uit het stopcontact.. Dat zou voldoende moeten zijn. 

 

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb niets meer van je gehoord, dus ik ga er vanuit dat het gelukt is. Als je toch nog vragen hebt, dan hoor ik dat graag van je!

Nee. De WiFi versterker knippert nog steeds roze/paars

Reputatie 7
Badge +21

 

 

Zou je knopje 3 een tijdje willen indrukken. Volgens mij kan je met deze knop WPS uitschakelen op de versterker.

Filmpje

dit heeft geen effect

Reputatie 7
Badge +21

Dan zit er niets anders op. Zou je de versterker ook willen herstarten? Dit doe je door de stroomstekker 10 seconden uit het stopcontact te halen. 

Ook dat heb ik meerdere keren geprobeerd. Dan duurt het een paar uur en gaat hij toch weer knipperen… 

Reageer